مراقبت از مو در زمستان: ۱۲ نکته مهم که باید رعایت کنید!

توسطپناه امینی

دی ۱۴, ۱۴۰۱ به روز رسانی : دی ۲۲, ۱۴۰۱ , ,
مراقبت از مو در زمستان

زمستان سرد را می توان با نشستن کنار آتش، نوشیدن یک فنجان شکلات داغ و پتو دور شانه ها با لذت فوق العاده ای سپری کرد. در حالی که این لحظات می تواند لذت بخش باشد، اما موهایتان این طور فکر نمی کند. زیرا سرما می تواند پوست سر شما را خشک و پوسته پوسته و موهای شما را خشن و شکننده کند. شما باید همانطور که از بدن خود در برابر سرما محافظت می کنید، از موهای تان نیز محافظت کنید. با موجود دمای سرد هوا برای مراقبت از مو در زمستان، باید موهای خود را قوی، صاف و هیدراته نگه دارید. از طرفی برای جلوگیری از شکنندگی موها باید نکات صحیح مراقبت از مو در زمستان را بدانید.
ما در این نوشتار از سری مطالب سلامتی خبرنامه به شما این نکات مهم را معرفی می کنیم.

1. برای مراقبت از مو در زمستان، پوست سر خود را با روغن مو مرطوب کنید

در فصل زمستان به دلیل کمبود رطوبت هوا، پوست سر شما خشک است و خارش می کند. همین امر منجر به شوره سر، تحریک پوست سر و پوسته پوسته شدن آن می شود و حتی ریزش مو را در پی دارد.
ماساژ سر با روغن های مغذی داغ مانند روغن نارگیل و زیتون برای موهای شما معجزه می کند. این روغن ها به ساقه مو نفوذ کرده و مو را مرطوب نگه می دارند. از طرفی ماساژ سر با روغن مو، سبب بهبود گردش خون در پوست سر می شود. این روغن ها فولیکول های مو را تغذیه کرده و رشد مو را تحریک می کند.

مطلب مرتبط: برای روتین روزانه مراقبت از موی سالم چه باید کرد؟

2. از شستشوی مکرر مو خودداری کنید

شستن مکرر مو با شامپو، روغن طبیعی آن را از بین می برد و سبب خشکی و سوزش بیشتر پوست سر می شود. سعی کنید از شستن هر روزه موهای خود جلوگیری کنید. موهای خود را بیش از دو بار در هفته شامپو نزنید. همیشه از یک شامپوی بدون سولفات و ملایم برای حفظ تعادل طبیعی رطوبت پوست سر تان استفاده کنید.

3. حتما از نرم کننده های مو استفاده کنید

در طول زمستان هیچ وقت نرم‌ کننده مو را فراموش نکنید. از یک نرم کننده حاوی روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، زیتون، روغن جوجوبا و کره شی برای آبرسانی و تغذیه موها استفاده کنید.
نحوه درست استفاده از نرم کننده های مو را یاد بگیرید
موهای تان را شامپو بزنید و کاملا آبکشی کنید. نرم کننده را از وسط طول موهای خود تا نوک موها بمالید. روی انتهای موهای خود نرم کننده بیشتری بزنید تا از خشکی و دو شاخ شدن موها جلوگیری کنید. اجازه دهید نرم کننده چند دقیقه روی موهای شما بماند، سپس موهای خود را با آب ولرم آب بکشید. می توانید با آب ولرم شستشوی موها را به پایان برسانید تا از موخوره جلوگیری کنید.

لینک مرتبط: تقویت و مراقبت از موهای نازک با این ۱۰ ماسک  خانگی فوق العاده موثر

4. از به کار بردن ابزارهای حرارتی اجتناب کنید

موهای شما در طول زمستان ضعیف تر از قبل هستند. استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند اتوی مو یا سشوارها می تواند آن ها را در معرض شکنندگی قرار دهند. سعی کنید تا حد ممکن حالت طبیعی موهای خود را حفظ کنید و بگذارید موهایتان در دمای هوا خشک شود. از سشوار کشیدن خودداری کنید زیرا رطوبت موهای شما را از بین می برد.

5. از ماسک مو به صورت هفتگی استفاده کنید

استفاده ماسک مو در روتین هفتگی مراقبت از مو در زمستان یک اقدام پیشگیرانه فوق العاده برای سلامت موهای شما به حساب می آید. این ماسک ها با مواد مغذی و مرطوب کننده مانند تخم مرغ و عسل سبب تقویت موها می شوند.
این ترکیبات به مرطوب کردن موهای خشک، تقویت رشد موها و درخشندگی آن ها کمک می کنند. زرده تخم مرغ دارای پپتیدهای محلول در آب است که رشد مو را تحریک می کند. از طرفی عسل سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین است که باعث حالت دادن به موها می شود. می توانید موهای خود را با روغن یا سرم های مو آبرسانی کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: بهترین روتین مراقبت از مو+روتین مراقبت موی کرونتی کارداشیان

6. برای مراقبت از مو در زمستان با موهای خیس بیرون نروید

هوای سرد ساقه های مو را منبسط کرده و آن ها را مستعد شکستن می کند و حتی باعث از بین رفتن رنگ طبیعی آن ها می شود. همیشه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید موهای خود را خشک کنید. بهترین گزینه استفاده از روتین مراقبت از مو در زمستان است. با انتخاب یک روتین مناسب موهای خود می توانید به حفظ سلامت موهای خود کمک کنید.

7. موهای خود را بپوشانید

موهای شما وقتی در معرض باد، هوای خشک و برف قرار می گیرند دچار مشکل می شوند. سعی کنید در این فصل از روسری یا کلاه برای پوشاندن آن ها استفاده کنید. می توانید قبل از استفاده از کلاه یک پارچه ابریشمی یا ساتن روی موهای خود ببندید. این کار باعث جلوگیری از اصطکاک مواد پنبه ای و پشمی می شود.

از فواید دوش آب سرد نیز غافل نوشید: اگر هر روز دوش آب سرد بگیرید چه اتفاقی می افتد؟

8. از گرفتن دوش آب داغ خودداری کنید

دوش آب گرم در هوای سرد همیشه وسوسه انگیز است. اما آب داغ می تواند روغن های طبیعی و رطوبت را از موهای شما پاک کرده و آن را خشک کند. همچنین ممکن است سبب خشکی پوست سر و ایجاد پوسته پوسته شدن آن شود.
همیشه موهای خود را با آب ولرم و آبکشی آن را با آب سرد انجام دهید تا به بسته شدن کوتیکول های مو کمک کنید. علاوه بر این، دوش گرفتن با آب گرم را بین 5 تا 10 دقیقه تمام کنید تا روغن طبیعی موهای خود را از بین نبرید.

در این مطلب ویژه مردان: بهترین روتین مراقبت موی مردان

9. از حوله های میکروفایبر استفاده کنید

از استفاده از حوله های نخی برای خشک کردن موها خودداری کنید. در عوض از حوله های میکروفیبر استفاده کنید. این حوله ها ظرفیت جذب آب بالایی دارند و به کاهش اصطکاک و کوتاه کردن زمان خشک شدن موها کمک می کنند. از طرف دیگر، پنبه یا هر ماده دیگری سبب خشن شدن موهای شما شده و سبب گره خوردن، موخوره و وز شدن آن ها می شود.

10. برای مراقبت از مو در زمستان، غذاهای سالم بخورید

غذاهای غنی از پروتئین برای سلامت مو مفید هستند. برای تقویت موهای خود غذاهای غنی از ویتامین ضروری مانند هویج، تخم مرغ، کدو تنبل و انواع توت ها را مصرف کنید. سعی کنید رژیم غذایی متعادلی را دنبال کنید که ترکیبی از سبزیجات، سبزیجات برگدار، محصولات لبنی، اسیدهای چرب امگا 3 و گوشت است تا بدن و موهای خود را سالم نگه دارید.
توجه: به هیدراته ماندن بدن توجه کنید، زیرا آب برای سالم نگه داشتن بدن ضروری است.

لینک مرتبط: درمان شوره سر با آب پیاز (معرفی ۵ ترکیب فوق العاده موثر)

11. برای مراقبت از مو در زمستان، یک مرطوب کننده تهیه کنید

تغییر ناگهانی دما در زمستان می تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرد. هرچند هنگام کاهش دما، بخاری می تواند سبب تولید گرما شود، اما هوای داخل اتاق سبب خشک شدن پوست شما می شود و به موهای شما آسیب می رساند. بنابراین برای جلوگیری از این حالت از مرطوب کننده ها که به تعادل سطح رطوبت داخل اتاق کمک می کنند، استفاده کنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *