۵ راهکار که کمک می‌کند گوش‌ها را به مدت طولانی تمیز نگه دارید!

توسطپناه امینی

دی ۱۳, ۱۴۰۱ به روز رسانی : دی ۱۳, ۱۴۰۱ , ,
تمیزی طولانی مدت گوش

در حالی که وجود مقداری جرم در گوش کاملا طبیعی است و حتی برای مراقبت از مجرای گوش در برابر عفونت ضرورت دارد، اما همه ما می خواهیم گوش هایمان تمیز باشد. از سوی دیگر اگر از گوش پاکن برای تمیز کردن داخل گوش‌ استفاده کنید، امکان آسیب رساندن به گوش های تان وجود دارد. خوشبختانه راه های ساده و سالم زیادی برای اطمینان از تمیز ماندن گوش وجود دارد که می توانید با آن ها به تمیزی طولانی مدت گوش کمک کنید.

1. مصرف کافئین را کاهش دهید

اگرچه هیچ چیز به اندازه یک فنجان قهوه داغ نمی تواند به سرحال شدن کمک کند. اما نوشیدن زیاد آن ممکن است باعث ایجاد جرم در گوش شود. اگر نمی توانید یک روز بدون فنجان قهوه خود سر کنید، حتما گوش خود را به طور منظم به پزشک نشان دهید. اگر می خواهید خطر تجمع جرم گوش را کاهش دهید، سعی کنید به تدریج مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

مطلب مرتبط: درمان خانگی عفونت گوش؛ ۱۳ درمان خانگی رایج که می توانید امتحان کنید!

2. برای تمیزی طولانی مدت گوش از گوش پاکن استفاده نکنید

تمیز کردن گوش‌ها با گوش پاکن ممکن است ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای از بین بردن جرم گوش به نظر برسد، اما در واقع می‌تواند دقیقا برعکس عمل کند. گوش پاکن می‌توانند مجرای گوش شما را تحریک کنند و جرم گوش را به داخل آن برگردانند، که پاک کردن آن را سخت تر می کند. به جای استفاده از پنبه، گوش های خود را با کمی صابون بشویید و با یک حوله نازک خشک کنید.

تمیزی طولانی مدت گوش

3. روغن زیتون را امتحان کنید

روغن زیتون فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. جدا از این که با این روغن می توانید پوست خود را آبرسانی کنید، از شما در برابر بیماری های قلبی نیز محافظت می کند. همچنین می تواند به تمیز نگه داشتن گوش ها برای مدت طولانی تری کمک کند. ریختن مقداری روغن زیتون در گوش یک بار در هفته می تواند جرم گوش را نرم کند. حتی باعث خارج شدن آن از گوش شود.

مطلب مرتبط: درمان های خانگی گوش درد + تسکین سریع درد گوش

4. تمیزی طولانی مدت گوش با هیدراته ماندن

نوشیدن آب کافی برای سلامتی و تندرستی کلی بدن شما بسیار مهم است. همچنین ممکن است به شما در تمیز نگه داشتن گوش کمک کند. از طرفی هیدراته ماندن بدن سبب تحریک کانال های گوش می شود و به پاکسازی آن ها کمک می کند. از آن جایی که نوشیدن آب کافی به شما کمک می کند تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید، همچنین به طور طبیعی می توانید از تجمع جرم گوش را نیز جلوگیری کنید.

در این مطلب: شستشوی گوش در خانه با ۳ روش ساده اما موثر!

5. داخل گوش های خود را تمیز نکنید

شاید فکر کنید تمیز کردن داخل گوش خوب است. اما انجام این کار بیشتر از این که مفید باشد، ضرر دارد. پزشکان توصیه می کنند که فقط قسمت بیرونی گوش های خود را تمیز کنید. مگر این که در محیطی کثیف یا پر گرد و غبار کار می کنید، روزانه دوش بگیرید. بیرون و پشت گوش خود را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا گوش هایتان تمیز بماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *