جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
5
(1)

اگر به دنبال پوستی صاف و بی عیب و نقص هستید می توانید ماسک کاکائو را امتحان کنید. در این نوشتار هر آنچه که باید در مورد استفاده از شکلات به عنوان ماسک روی صورت خود بدانید آورده شده است. همچنین با راهنمایی دقیق برای سلامت پوست خود استفاده کنید.

شکلات چرا برای پوست شما مفید است؟

شکلات‌ها، به‌ویژه شکلات‌های تلخ، فواید زیادی برای سلامتی شما دارند. این شکلات ها پوستی سالم، درخشان و بی عیب به شما هدیه می دهند.

کاکائو تلخ حاوی کاتچین، پلی فنول و فلاوانول است. این ترکیبات آلی آن را به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل می کند. شکلات های تلخ از عصاره دانه های کاکائو ساخته می شوند که از نظر ظرفیت آنتی اکسیدانی میوه های فوق العاده ای محسوب می شوند. یک مطالعه نشان می دهد که شکلات های کاکائو تیره حاوی فلاوانول ها، پلی فنول ها و سایر آنتی اکسیدان ها نسبت به سایر میوه ها هستند.

لینک مرتبط: خواص بنه؛ ۸ خاصیت فوق العاده پسته کوهی برای سلامت پوست، مو و بدن!

فلاونول های موجود در شکلات نه تنها از پوست شما در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت می کند، بلکه سطح هیدراتاسیون پوست شما را نیز بهبود می بخشد و جریان خون را افزایش می دهد.

شکلات تلخ به مبارزه با استرس کمک می کند. استرس یکی از عوامل اصلی تجزیه کلاژن و تشکیل چین و چروک روی صورت است. بر اساس یک مطالعه کاکائو می تواند به کاهش سطح هورمون های استرس کمک کند.

عصاره کاکائو همچنین می تواند به کنترل علائم درماتیت آتوپیک کمک کند. پلی فنول های موجود در عصاره کاکائو می تواند التهاب را کاهش داده و سایر علائم آلرژیک مربوط به وضعیت پوست را تسکین دهد.

اکنون که می‌دانید شکلات می‌تواند با پوست شما چه کند، بیایید برخی از ماسک‌های صورت شکلاتی را که می‌توانید به راحتی در خانه امتحان کنید، بیاموزید.

1. ماسک کاکائو برای پوست های چرب و مستعد آکنه و شادابی پوست

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو (شیرین نشده، همان چیزی که برای پخت استفاده می شود)

یک پیمانه دارچین

1 قاشق غذاخوری عسل (ارگانیک)

دستورالعمل:

یک کاسه بردارید و پودر کاکائو، عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید. خمیر به دست آمده اگر خیلی غلیظ بود کمی عسل بیشتر به آن اضافه کنید. آن را به صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 20-30 دقیقه بماند و سپس پوست خود را بشویید. از این ماسک هفته 2 بار استفاده کنید.

شکلات و عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که باکتری های مولد آکنه را بدون خشک کردن پوست از بین می برند. آن ها همچنین پوست شما را نرم و لطیف نگه می دارند.

لینک مرتبط: گلیسیرین و کاربرد آن: فواید گلیسرین برای سلامت پوست، مو و ناخن

2. ماسک صورت شکلات تلخ

مواد لازم:

2 تکه شکلات تلخ (از آن هایی که حداقل 70 درصد کاکائو دارند، استفاده کنید)

شیر ⅔ فنجان

1 قاشق چایخوری نمک دریا

شکر قهوه ای 3 قاشق غذاخوری

دستورالعمل:

شکلات تخته ای را در یک کاسه ذوب کنید. نمک، شکر و شیر را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اجازه دهید خنک شود و سپس به صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 15-20 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را بشویید. این ماسک را نیز 2 بار در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت شکلاتی سرشار از آنتی اکسیدان است و پوست شما را تغذیه می کند. همچنین از آن در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند.

در این مطلب: مراقبت از پوست: ۶ بهترین انواع ماسک صورت برای انواع پوست

3. ماسک کاکائو و خاک رس

مواد لازم:

¼ فنجان پودر کاکائو

2 قاشق غذاخوری خاک رس (Fuller’s Earth)

2 قاشق غذاخوری ماست ساده

1 قاشق چایخوری آب لیمو

1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

دستورالعمل:

همه مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 15-20 دقیقه بماند. بعد پوست خود را با آب سرد بشویید. هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید اما بهتر است 2 بار در هفته استفاده شود.

آب لیمو و ماست پوست شما را روشن می کند و منافذ آن را باز می کند. پودر کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است و در کنار روغن نارگیل و خاک رس، به جوان سازی پوست شما کمک می کند.

مطلب مرتبط: ۸ ماسک صورت خانگی متشکل از دو ماده که پوستی بی عیب و نقص برای تان فراهم می کند

4. ماسک صورت شکلاتی با پودر کاکائو و خامه غلیظ

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو (شیرین نشده)

1 قاشق غذاخوری خامه غلیظ

دستورالعمل:

پودر کاکائو را با خامه غلیظ مخلوط کرده و به شکل خمیر در بیاورید. صورت خود را کاملا تمیز کنید و ماسک را روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس صورت خود را بشویید. هفته ای 2 بار از این ماسک استفاده کنید.

این ماسک صورت فوق العاده مغذی و آبرسان است. همچنین برای انواع پوست مناسب است. پوست را آرام، نرم و صاف می کند.

اینجا بخوانید: ۴ ماسک فوق العاده موثر و ساده برای برای زیبا شدن پوست صورت!

5. ماسک صورت شکلاتی تقویت کننده

مواد لازم:

50 گرم شکلات آب شده

1 عدد موز

و یک فنجان توت فرنگی

1 فنجان هندوانه

دستورالعمل:

میوه ها را مخلوط کرده و شکلات را به آن اضافه کنید. سپس ماسک را به صورت خود بمالید و بگذارید حداقل 20 دقیقه روی پوست شما بماند. بعد صورت خود را با آب گرم بشویید. از این ماسک صورت هفته ای 2 بار استفاده کنید.

این ماسک تقویت کننده صورت با ترکیب چند میوه، به آبرسانی پوست شما کمک می کند. پوست شما را مرطوب نگه می دارد. اگر از این ماسک در فصل تابستان استفاده کنید تاثیر فوق العاده ای روی پوست شما خواهد داشت.

شکلات خود را به دو روش ساده ذوب کنید. یکی، می توانید کاکائو را روی حرارت بخار آب ذوب کنید. یا هم می توانید تکه های شکلات را داخل مایکروویو گذاشته و در دو نوبت 15 ثانیه ای ذوب کنید.

لینک مرتبط: ۸ ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت که تاثیر عالی دارند

6. ماسک کاکائو خانگی برای پوست های کدر

مواد لازم:

4 قاشق غذاخوری پودر کاکائو (شیرین نشده)

4 قاشق غذاخوری پودر قهوه

8 قاشق غذاخوری خامه غلیظ (می توانید از شیر بادام، ماست یا شیر نارگیل استفاده کنید)

2 قاشق غذاخوری شیر نارگیل

دستورالعمل:

همه مواد را با هم ترکیب کنید. سپس روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 20-30 دقیقه بماند بعد پوست خود را بشویید. به یاد داشته باشید که از این ماسک باید هفته ای یک بار استفاده کنید.

این پک صورت نه تنها پوست شما را تغذیه می کند بلکه به آرامی آن را لایه برداری می کند. روغن نارگیل آن را هیدراته نگه می دارد. زیرا محصولات لبنی تاثیر خوبی روی مرطوب نگه داشتن پوست دارد. همچنین پودر کاکائو به دلیل خواص ضد التهابی سبب تسکین پوست شما می شود.

پیشنهاد می شود بخوانید: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

حالا که با این ماسک های شکلاتی آشنا شده اید، برای داشتن پوست صاف حتما یکی از آن ها را به دلخواه انتخاب و استفاده کنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان