انواع غذا با پلوپز

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۱۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : دی ۱۱, ۱۴۰۱
انواع غذا با پلوپز

پلوپز از دیرباز نقشی مهم در خانه‌های ایرانی داشته‌اند و با افزوده شدن قابلیت‌های مختلف به آن‌ها، دیگر نه فقط برای پخت پلو، که برای پخت خیلی از غذاها، دسر و حتی ماست هم قابل استفاده هستند. همچنین، ویژگی‌هایی از قبیل آرام پز، زودپز یا بخارپز هم به آن اضافه شده که قابل استفاده برای طیف بیشتری از افراد باشد. با این وجود، هنوز خیلی از افراد به‌جز پخت پلو، نمی‌توانند از دیگر قابلیت‌های این وسیله استفاده کنند. اگر می‌خواهید درباره پخت انواع غذا با پلوپز اطلاعات بیشتری داشته باشید همراه ما باشید.

پخت حبوبات در پلوپز

حبوبات در اکثر غذاهای ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند. همچنین، خیلی از حبوبات مانند عدس، نخود یا لوبیا، جز خوراکی‌های رژیمی و خوراکی که افراد گیاهخوار استفاده می‌کنند هستند. بنابراین، زمانی که صحبت از پخت انواع غذا در پلوپز می‌شود، باید به حبوبات هم پرداخت.  برای پخت حبوبات، ضروریست که حتما آن‌ها از یک شب زودتر در آب خیس بخورند. موقعی که خواستید آن‌ها را در پلوپز بپزید، حتما به ازای هر پیمانه حبوبات، ۴ پیمانه هم آب اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا پخت انجام شود. بعد از یک دور پخت کامل، اگر دیدید که حبوبات هنوز سفت است، دوباره همین مسیر را تکرار کنید.

پخت کیک در پلوپز

یکی از ساده‌ترین روش‌های پخت کیک، پخت آن در پلوپز است. به‌خصوص که پلوپزهای امروزی همگی قابلیت پخت کیک را هم دارند. برای این‌که یک کیک ساده و سریع برای صرف با چای عصرانه تهیه کنید، کافیست شیر، آرد، تخم مرغ، بیکینگ پودر، شکر و وانیل را به هم اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید. سپس دیگ پلوپز را چرب کنید و مواد را در آن بریزید. پس از آن، دستگاه را روی پخت کیک تنظیم کنید تا کیک‌تان آماده شود. می‌توانید چیزهایی مثل کاکائو، گردو، اسانس میوه یا هر چیز دیگری که دوست دارید را هم به کیک خود اضافه کنید. کل پروسه پخت کیک در پلوپز تقریبا یک ساعت زمان می‌برد.

پخت انواع کوکو در پلوپز

پخت کوکو در پلوپز

برای پخت انواع کوکو یک دست از جمله کوک سبزی و کوکو سیب زمینی می توانید همانند روش معمول مواد کوکو خود را آماده کنید. سپس کمی روغن در کف پلوپر بریزید. مواد را در قابلمه ریهته و با پشت قاشق یک دست کنید. دقیقا مانند پروسه پخت کیک باید بعد از نیم ساعت مواد کوکو را در ظرفی برگردانده و از سمت دیگر به درون پلوپز بگذارید. بعد از بیست دقیقه کوکو شما آمده است.

پخت ماکارونی در پلوپز

ماکارونی یکی از لذیذترین غذاها برای ما ایرانی‌ها، به‌خصوص بچه‌هاست و حتی بدغذاترین بچه‌ها هم این غذا را دوست دارند. همچنین، یکی از غذاهای سریع، محبوب و مغذی دانشجویان هم محسوب می‌شود. پس حال که به نحوه پخت انواع غذا با پلوپز می‌پردازیم، نباید این غذای پرطرفدار را نادیده بگیریم. اگر شما هم از عاشقان این غذا هستید، خوب است بدانید که می‌توانید با کمک پلوپز، ماکارونی بپزید. برای این کار کافی‌ست جداگانه سس ماکارونی را روی اجاق آماده کنید، سپس آب را در قابلمه پلوپز جوش بیاورید و رشته‌های اسپاگتی را در آن نرم کنید. سپس همانطور که آن‌ها را روی گاز می‌پزید، در پلوپز آماده کنید.

آماده کردن ماست در پلوپز

در گذشته، تقریبا همه‌ی خانمها ماست درست می‌کردند. این پروسه خیلی کند پیش می‌رفت و یک روز زمان می‌برد. اما به لطف پلوپزهای امروزی این کار خیلی سریعتر انجام می‌شود؛ به‌خصوص که پلوپزهای جدید قابلیت درست کردن ماست را هم دارند.

برای تهیه‌ی ماست سالم خانگی به شیر و کمی ماست نیاز دارید. به ازای هر لیتر شیری که استفاده می‌کنید، ۳ قاشق هم مایه ماست بزنید. سپس این ترکیب را در پلوپز بریزید و گزینه‌ی yogurt را انتخاب کنید. اگر ماست بیشتری استفاده کنید، ماستی که در نهایت به دست می‌آید ترش‌تر خواهد بود.

پخت سوپ

پخت سوپ در پلوپز

برای پخت سوپ در پلوپز تنها کافیست تمام مواد سوپ خود را خرد کرده و با حجم آب مدنظر درون قابلمه پلوپز بریزید. اگر می خواهید سوپ جو درست کنید از همان اول جو را نیز با دیگر مواد درون قابلمه بریزد. اگر میخواهید سوپ ورمیشل درست کنید، کمی مانده به پخت کامل سوپ، رشته ها را نیز به سوپ خود اضافه کنید.

جمع بندی

برای داشتن امکان پختن همه این نوع غذاها در پلوپز، حتما لازم نیست پلوپز خارجی داشته باشید. پلوپز های ایرانی از جمله پلوپز دیجیتال پارس خزر هم امکان پخت این غذاها را به شما میدهد. پس با خرید پلوپز پارس خزر می توانید قابلیت آرام پز، بخار پز و … را نیز داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *