جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
4
(4)

پله اسطوره دوست داشتنی فوتبال بریزیل در در سن 82 درگذشت. دوستداران دنیای فوتبال او را بهترین بازیکن تاریخ می دانند. در این نوشتار حقایق خواندنی از پله نماد برزیل را خواهید خواند.

  1. پله در مجموع 1283 گل درجه یک به ثمر رساند که 77 گل آن برای برزیل بود.
  2. او سه جام جهانی، دو قهرمانی از باشگاه های جهان و 9 قهرمانی ایالت سائوپائولو را به دست آورد.
  3. نام واقعی پله از نام مخترع آمریکایی توماس ادیسون گرفته شده است. در اصل نام او ادسون آرانتیس دو ناسیمنتو معروف به پله است.
  4. پله در سن 15 سالگی به باشگاه سانتوس پیوست. او در اولین بازی خود در لیگ در بازی مقابل اف سی کورینتیانس در 7 سپتامبر 1956 چهار گل به ثمر رساند.

مطلب مرتبط: چرا بازیکنان فوتبال در زمین بازی تف می کنند؟

حقایق خواندنی از پله اسطوره فوتبال جهان

  1. والدمار دی بریتو، یکی دیگر از مهاجمان بزرگ برزیلی، با کشف پله، او را به سانتوس برد و سپس به آن ها گفت که پله قرار است “بزرگترین بازیکن فوتبال جهان” شود.
  2. پله در 17 سالگی جوان ترین برنده جام جهانی در تاریخ شد. او همچنین در فینال مقابل تیم میزبان، سوئد دو گل به ثمر رساند.
  3. پله در سال 1995 به عنوان وزیر ورزش برزیل منصوب شد و تا سال 1998 به کارش ادامه داد.
  4. او در سال 1999 توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) به عنوان ورزشکار قرن انتخاب شد.
  5. در سال 1997 به پله نشان شوالیه افتخاری بریتانیا داده شد.
  6. پله در 19 نوامبر 1969 هزارمین گل دوران حرفه ای خود را به ثمر رساند. صدها نفر برای تشویق ستاره برزیلی وارد زمین شدند و بیش از 30 دقیقه طول کشید تا بازی از سر گرفته شود.

لینک مطلب: حقایق شگفت انگیز فوتبال چیست؟

19 نوامبر روز پله

  1. در باشگاه سانتوس، 19 نوامبر به عنوان “روز پله” برای سالگرد به ثمر رساندن هزارمین گل او جشن گرفته می شود.
  2. پله با 12 گل در لیست گلزنان جام جهانی پنجم است و پس از رونالدو دومین بازیکن برزیلی است.
  3. وقتی پله بازنشسته شد، جی.بی. پینیرو، سفیر برزیل در سازمان ملل متحد، گفت: پله 22 سال فوتبال بازی کرد و در این مدت بیش از هر سفیری دیگر برای ترویج دوستی و برادری جهانی تلاش کرد.
  4. در سال 1967، یک آتش بس 48 ساعته در نیجریه اعلام شد تا نیروهای فدرال و شورشیان بتوانند بازی پله را در بازدید از این کشور جنگ زده تماشا کنند.
  5. پله در سال 2006 گفت: “به مدت 20 سال همیشه این سوال از من پرسیده می شود کدام بهترین هستند؟ پله یا مارادونا؟ من در پاسخ می گویم که تنها کاری که باید انجام دهید نگاه به واقعیت ها است. او چند گل با پای راست یا با سر زده است؟”
  6. زمانی که پله برای نیویورک بازی می کرد، بسیاری از حریفان او می خواستند پیراهن هایشان را با او عوض کنند. که بعد باشگاه مجبور شد بعد از هر مسابقه به هر یک از حریفان پله یک پیراهن بدهد. گوردون بردلی، یکی از مربیان باشگاه در آن زمان، می گوید: “پله همه را به خود جذب می کرد. “گاهی اوقات مجبور می شدیم 25 یا 30 پیراهن را با خود به مسابقه ببریم – در غیر این صورت، هرگز زنده از استادیوم بیرون نمی آمدیم.”

مطلب مرتبط: ۲۳ حقیقت جالب در مورد کریستیانو رونالدو

حقایق خواندنی از پله ستاره فوتبال برزیل

  1. پله در مورد اهمیت ستارگان فوتبال می گوید: “وقتی ستاره های فوتبال ناپدید می شوند، تیم ها نیز ناپدید می شوند. مانند این است که در تئاتر، در یک نمایشنامه، جایی که باید یک ستاره بزرگ نقش بازی کند اما نیست، کل بازیگران از نبود او رنج می برند.”
  2. پله به جمع آوری میلیون ها پوند برای اهداف خیریه از جمله Great Ormond Street و Harlem Street Soccer کمک کرده است.
  3. جان گرین، نویسنده مشهور انگلیسی، یک بار اعلام کرد: “دی استفانو در زمین ساخته شد، پله در بهشت.”
  4. در 1 آگوست 2010، پله به عنوان رئیس افتخاری کیهان نیویورک انتخاب شد.
  5. پله یک بار گفت: پنالتی یک راه ناجوانمردانه برای گلزنی است.
  6. پله و مارادونا به سختی با هم دوست دوست شدند. پله در سال 2010 درباره این بازیکن آرژانتینی گفت: «او الگوی خوبی برای جوانان نیست. او موهبت خدادادی این را داشت که بتواند فوتبال بازی کند و این خوش شانسی او است.” پاسخ مارادونا: “چه کسی اهمیت می دهد که پله چه می گوید؟ او متعلق به یک موزه است.”

لینک مرتبط: لیونل مسی برای هفتمین بار برنده جایزه بهترین بازیکن فوتبال جهان شد

5 گل با سر، شاهکار پدر پله

  1. بابی مور کاپیتان قهرمان جام جهانی انگلیس در مورد پله: “کامل ترین بازیکنی که تا به حال دیده ام.”
  2. خانواده اش به او لقب «دیکو» دادند. او با شروع مدرسه نام مستعار پله را به خود گرفت. جایی که نام بیله دروازه بان محلی واسکو داگاما را به صورت پیله تلفظ می کرد. از این رو، یکی از همکلاسی هایش به او لقب پله را داد.
  3. پدرش دونینیو یک فوتبالیست حرفه ای بود. او یک بار در یک بازی 5 گل با سر زد، شاهکاری که پله هرگز نتوانست آن را تکرار کند. بیشترین ضربه سر پله در یک بازی چهار ضربه سر بوده است. با این حال پس از مجروح شدن شدید، پدرش مجبور به ترک فوتبال شد و پس از آن در یک بیمارستان به عنوان نظمیه شروع به کار کرد.
  4. رادنی مارش، ستاره سابق منچسترسیتی و انگلیس، زمانی در مورد پله گفت: مقایسه گاسکوین با پله مانند مقایسه رولف هریس با رامبرانت است.

مطلب مرتبط: ثروتمندترین باشگاههای فوتبال: درآمد باشگاههای فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱

پله الهام بخش دوستداران فوتبال

  1. ضربه سر پله به ایتالیا در فینال جام جهانی 1970 صدمین گل آن ها در جام جهانی بود.
  2. اولین گل پله در فینال جام جهانی مقابل ولز در یک چهارم نهایی 1958 به ثمر رسید. در این بازی برزیل 1-0 پیروز شد.
  3. در آوریل 1994 پله با روانشناس و خواننده آسیریا سیساس ازدواج کرد.
  4. پله در مورد الگو بودن و الهام بخش بودن دیگران گفت: “هر بچه ای در سراسر جهان با بازی فوتبال دوست دارد پله باشد. من مسئولیت بزرگی دارم، این که به آن ها نشان دهم نه تنها باید یک بازیکن فوق العاده در فوتبال باشند، بلکه باید مانند یک مرد واقعی زندگی کنند.”
  5. پله در مورد موفقیت گفت: “موفقیت تصادفی نیست. کار سخت، پشتکار، یادگیری، مطالعه، فداکاری و مهم تر از همه عشق به کاری است که انجام می دهید یا یاد می گیرید سبب موفقیت شما می شود.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان