جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
1.5
(2)

شما می‌دانید که برای حفظ اندام خود باید ورزش کنید، همچنین برای سلامت بدن خود نیاز به انجام فعالیت و تحرک دارید. از طرفی می‌توانید با ورزش سبب کاهش روند پیری در سنین بالا شوید.
پزشکان سعی می کنند کودکان مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی را شناسایی کنند، زیرا عادت های سالم از دوران کودکی شکل می گیرند. پزشکان اطفال برای از بین بردن چاقی ورزش و تحرک بیشتری برای کودکان توصیه می کنند.

کاهش روند پیری با ورزش

آمار رو به رشد چاقی در میان کودکان و بزرگسالان موضوعی است که پزشکان نادیده نمی‌گیرند. در حال حاضر کودکان خیلی زود چاق می شوند و دلیل آن دسترسی کمتر کودکان به غذاهای سالم است.
اما آمار بزرگسالان در چاقی حتی بیشتر است. داشتن اضافه وزن به این معنی است که BMI شما باید بین 25 تا 30 باشد، اما اگر بالاتر از این حد باشد پزشکان شما را فردی چاق تشخیص می دهند.

مطلب مرتبط: دلایل ترس از پیری؛ چرا مردم از پیر شدن هراس دارند؟

پنج بیماری شایع ناشی از کمبود فعالیت بدنی

وقتی هیچ فعالیت بدنی ندارید، کالری و چربی نمی سوزانید. مثلا هنگام تماشای برنامه های مورد علاقه خود یا بازی های ویدیویی خیلی راحت می توانید چیپس یا نوشابه بخورید و سبک زندگی بدون تحرک خواهید داشت. در این جا پنج بیماری رایج ناشی از کمبود فعالیت بدنی را معرفی می کنیم که با بالا رفتن سن باعث بروز بیماری های زیاد می شود.

1. دیابت نوع 2

دو نوع دیابت وجود دارد و نوع اول ناشی از ژنتیک است. شما نمی توانید به نوع یک به دلیل عدم ورزش و فعالیت بدنی مبتلا شوید. با این حال، دیابت نوع 2 معمولا تاثیر مستقیم چاقی است. هرچند برخی از افراد مبتلا به دیابت اضافه وزن ندارند، اما داشتن وزن زیاد در ناحیه میانی بدن، عوامل خطر را افزایش می دهد. در دیابت نوع 2، بدن انسولین تولید می کند، اما انسولین به جای کنترل گلوکز، جذب سلول های چربی می شود. بنابراین، نمی توان از آن به طور موثر استفاده کرد. لوزالمعده انسولین تولید می کند و با قند و نشاسته موجود در غذاهای شما مبارزه می کند.
برای درمان دیابت نوع دو اولین قدم، ورزش بیشتر و خوردن وعده های غذایی سالم است. چیزهای ساده ای مانند جلوگیری از مصرف کربوهیدرات ها می تواند باعث ایجاد تفاوت در بدن شما شود. بسیاری از افراد می توانند دیابت نوع 2 خود را به سادگی با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی بهبود بخشند.

2. فشار خون بالا

فشار خون بالا یک بیماری کشنده است. در واقع، افراد مسن اغلب به دلیل عدم فعالیت بدنی به این بیماری متبلا می شوند. زیرا وزن اضافی باعث فشار بیشتر بر قلب می شود. فشار خون شما در طول روز با افزایش و کاهش فعالیت ها ارتباط مستقیم دارد.
با این حال، زمانی که میزان فشار شما به طور مداوم بالای 140/90 باقی بماند، مبتلا به فشار خون بالا هستید. هر فشار خون بالاتر از 180/100 وضعیت اورژانس در نظر گرفته می شود، به خصوص اگر برای مدت طولانی این فشار باقی بماند.
عدد بالا فشار سیستولیک و عدد پایین دیاستولیک است. همچنین عدد بالایی نشان می دهد که در هنگام پمپاژ خون در قلب شما چه مقدار نیرو در شریان ها وجود دارد. عدد پایین قدرت بین هر ضربان قلب شما را نشان می دهد.
فشار خون بالا چیزی نیست که با آن به مشکل حادی برخورد کنید. در واقع این بیماری اغلب نشانه وجود مشکلی دیگر در بدن است. قلب شما یک عضله است و ماهیچه ها باید در شرایط پر استرس سخت تر کار کنند، بنابراین طبیعی است که این اندام در هنگام کار فشرده و بیشتر بزرگ شود. داشتن قلب بزرگ یکی دیگر از مشکلات رایج فشار خون بالا و مشکلات شریان ها است.

لینک مرتبط: نشانه هایی از پیری زودرس؛ آیا حس می کنید زودتر از سن تان پیر شده اید؟

3-بیماری قلبی

بیماری قلبی برای برخی افراد گیج کننده است زیرا فقط مربوط به یک عامل نیست. در عوض، بیماری قلبی عوامل زیادی دارد. رایج ترین بیماری عروق کرونر یا CAD است.
بیماری عروق کرونر وضعیتی است که در آن جریان خون به دلیل باریک شدن شریان ها به مشکل می خورد. در این زمان شریان ها نمی توانند مقدار مناسبی از خون را به قلب برسانند، بنابراین شما را بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا سکته قرار می دهد. سایر بیماری ها نیز شامل آریتمی و بیماری های عضله قلب است.

قلب فقط می تواند فشار زیادی را متحمل شود و هرچه وزن بیشتری روی آن وجود داشته باشید، ادامه کار آن سخت تر می شود. کمبود فعالیت بدنی باعث می شود قلب به مرور زمان بیمار و منجر به مرگ نابهنگام شود. بیماری قلبی می تواند باعث تنگی نفس، تپش قلب شود زیرا جریان خون به دلیل بیماری کاهش می یابد.
حمله قلبی زمانی رخ می دهد که جریان خون کاهش یابد و عملکرد قلب را کند می کند. این حملات می توانند خفیف تا شدید باشند و بسیاری از افراد از این انفارکتوس میوکارد جان سالم به در نمی برند. حتی دیابت می تواند قلب را ضعیف کند، بنابراین خوردن غذای سالم و ورزش برای پیشگیری از بیماری های قلبی ضروری است.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی!

4. افزایش ریسک سکته مغزی

مغز عضو مهمی است که برای زندگی به آن نیاز دارید. این مانند واحد پردازش مرکزی یا هارد دیسک برای بدن شما است. اگر چیزی در مغز شما اتصال کوتاه کند، اثرات آن را احساس می کنید.
مغز برای ادامه کار به جریان خون زیادی نیاز دارد، زیرا خون اکسیژن را تامین می کند. سکته مغزی زمانی اتفاق می‌افتد که به دلیل بیماری عروق یا لخته شدن خون، خون نتواند به مغز برسد. TIA یا حمله ایسکمیک گذرا ممکن است در صورتی رخ دهد که مقداری خون از آن عبور کند اما کافی نباشد. اینها سکته های خفیف هستند که آسیب دائمی ایجاد نمی کنند.
با این حال، زمانی که یک لخته مغز را مسدود می کند، سکته شدید اجتناب ناپذیر است. طبق گفته کلینیک مایو، یک بیمار ممکن است TIA های زیادی داشته باشد که سعی می کند به او هشدار دهد که مشکلی مانند انسداد شریان وجود دارد. اینها ممکن است تا 24 ساعت قبل از وقوع یک قسمت مهم رخ دهند.
اختلال کمبود ورزش شما را در معرض خطر بیشتری برای شرایط خطرناک قرار می دهد، اما درمان آن آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بیشتر حرکت کنید و سالم‌تر بخورید، و می‌توانید با بسیاری از این مسائل جدی مبارزه کنید.

لینک مرتبط: تغذیه ضد پیری: چگونه در پیری بدنی سالم و فوق العاده داشته باشیم!

5. اختلالات سلامت روان

هنگامی که اثرات کمبود فعالیت و تحرک بدنی را در نظر می گیریم، چیزی که بسیاری از مردم به آن فکر نمی کنند سلامت روان آن هاست. سبک زندگی بی تحرک می تواند باعث اختلالات روانی قابل توجهی شود، زیرا بدن شما به هوای تازه، اکسیژن و ورزش نیاز دارد تا هورمون های احساس خوب را در بدن تولید و به جریان بیندازد.
بسیاری از افرادی که با اضطراب و افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، فکر می کنند که راه حل آن استفاده از داروهاست، اما حقیقت این است که خیلی از افراد نیاز به تحرک بدنی بیشتری دارند.
نشستن بیش از هشت ساعت از روز می تواند باعث احساس خستگی، استرس کنترل نشده و سایر اختلالات روانی شود. بدن شما به فعالیت و حرکت نیاز دارد. نشستن طولانی مدت باعث بیماری های مهمی مانند دیابت می شود. وقتی پشت میز می نشینید، هر یک ساعت برخیزید و کمی راه بروید. برای سلامت بدن خود حتما ورزش کنید.
با این حال تمریناتی وجود دارد که به شما در داشتن فعالیت بیشتر کمک می کند. این تمرینات در داشتن بدنی سالم و زندگی طولانی تر موثر است.

مطلب مرتبط: دانشمندان ژاپنی موفق به تولید واکسن ضد پیری شدند!

برای کاهش روند پیری این پنج تمرین را امتحان کنید:

تمرینات موثر

1. برای کاهش روند پیری پیاده‌روی کنید

یک جفت کفش پیاده روی مناسب بپوشید و به مدت 35 دقیقه در روز پیاده روی کنید.

2. ورزش مقاومتی کار کنید

اضافه کردن این تمرین آن هم دو بار در هفته می تواند با تقویت عضلات به حفظ سلامتی شما کمک کند. باندهای مقاومتی مقرون به صرفه هستند و می توانید در خانه تمرین کنید. بدون هزینه اضافی برای عضویت در باشگاه یا تجهیزات سنگین وزن.
کلید این تمرین ثبات است – یک مطالعه نشان داد که گروهی از افراد مسن تر با استفاده از باندهای مقاومتی پس از 24 هفته به طور کلی مقاومت بدن خود را بالا برده بودند.

لینک مرتبط: ۱۰ ماده غذایی که مهم ترین عوامل پیری زودرس هستند!

3. تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) را امتحان کنید

اگر زمان کم با توانایی بدنی بالا دارید، تمرین تناوبی با شدت بالا به جای تمرینات طولانی‌تر و پایدار مفید است. می توانید تمرینات فشرده داشته و پس از هر ست استراحت کنید. افراد با این تمرین می توانند سلامت قلب خود را تضمین کنند.

4. به طور مرتب شنا کنید

آیا به استخر دسترسی دارید؟ اگر می خواهید روند پیری را به تاخیر بی اندازید شنا یا ایروبیک در آب را دنبال کنید. آب بهترین ورزش است و برای کسانی که درد مفاصل دارند ایده آل به حساب می آید. یک مطالعه همچنین نشان می دهد که برنامه شنای منظم می تواند التهاب بدن را کاهش دهد.

5. برای کاهش روند پیری دوچرخه سواری کنید

دوچرخه سواری می تواند به سلامت قلب شما کمک کند. همچنین روشی برای تسکین استرس، آمادگی جسمانی و جلوگیری از اضافه وزن و حفظ وزن سالم است.

لینک مرتبط: ۷ عادت روزانه که عامل پیری مغز هستند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان