جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

یوگای صورت؛ 4 تمرین فوق العاده که کمک می‌کنند جوان‌تر به نظر برسید

یوگای صورت
خواندن 4 دقیقه
1
(1)

احتمالا درباره هاتا و وینیاسا یوگا می دانید، اما آیا تا به حال نام یوگای صورت را شنیده اید؟ ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این روش برای کاهش استرس و چین و چروک طراحی شده است. باور کنید یا نه، ما استرس زیادی را در صورت خود به خصوص در چشم و پیشانی ذخیره می کنیم. تمرین یوگا به خصوص تمرینات صورت  به آرام شدن شما کمک می کند. نه تنها این حرکات یوگا برای جوانسازی صورت فوق العاده است، با تمرین منظم اثر ضد پیری آن را مشاهده کنید.

عضلات صورت به ندرت فعالیت یا حرکت می کنند، بنابراین انجام منظم این تمرینات خیلی مهم است. این حرکات سبب جوان نگه داشتن صورت شما می شود و انرژی شما را احیا می کنند. در درجه اول اگر ساعت های طولانی با خیره شدن به رایانه کار کنید، اغلب باعث می شود در پایان روز به دلیل عدم تحرک احساس خستگی کنید. تمرینات صورت مفید است زیرا به از بین بدن استرس ذخیره شده و آزاد کردن انرژی مسدود شده، کمک می کند.

یوگای صورت

پزشکان اغلب یوگای صورت را برای افرادی که مشکلات سلامتی موثر بر کنترل ماهیچه‌ها، مانند سکته، توصیه می کنند. این ورزش‌ها همچنین می‌توانند فرایند پیری را کند کنند زیرا تحقیقات نشان می‌دهد عدم فعالیت عضلات در چین و چروک و افتادگی پوست نقش دارد. افرادی که به طور منظم یوگا انجام می دهند از چنین فوایدی بهره مند می شوند:

  • رفع چین و چروک به خصوص دور چشم و پیشانی
  • کاهش کیسه های چشم و افتادگی پوست
  • تقویت عضلات گونه
  • تقویت پوست اطراف گردن و خط فک
  • جلوگیری از تنش و فشار در عضلات خسته صورت

می توانید بسیاری از تمرینات صورت را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بیشتر برای شما مفید است.

به عنوان مثال، یک مطالعه شامل شرکت کنندگانی بود که 32 تمرین منحصر به فرد یوگا صورت را برای تحریک رشد عضلات و کاهش استرس انجام دادند. این تمرینات عضلات گونه ها و اطراف چشم ها، پیشانی و خط فک را مورد هدف قرار دادند. برخی از تمرینات صورت شامل بالا کشیدن گونه و ابرو، سفت شدن گونه و تقویت کننده شقیقه بود.

در این نوشتار، ما چند ایده برای تمرینات صورت ارائه می دهیم که می توانید به راحتی در خانه امتحان کنید. اما حتما و حداقل 30 دقیقه در روز و شش روز هفته را برای تمرین وقت بگذارید. به یاد داشته باشید که در طول تمرینات از چین افتادن روی صورت خودداری کنید. در عوض روی باز شدن عضلات صورت تمرکز کنید.

حرکات یوگا برای جوانسازی صورت

این تمرینات شگفت انگیز صورت را امتحان کنید تا علائم روند پیری را به حداقل برسانید.

یوگای چشم، تقویت کننده عضلات چشم

برای این تمرین، با قرار دادن انگشتان خود به صورت دایره ای روی ابروها و گونه ها شروع کنید. با استفاده از دو انگشت حلقه دو دست خود با حرکت دایره ای این تمرین را انجام دهید. سپس از قسمت بین دو ابرو انگشتان دست خود را به روی گونه و تا نزدیک گوش های خود حرکت دهید. اگر می خواهید نتیجه خوبی بگیرید، حداقل 50 بار این تمرین را تکرار کنید.

حرکت یوگای صورت برای برجسته کردن گونه

در حالی که دهان تان به اندازه کافی باز است که دندان‌هایتان قابل رویت باشد، گونه‌هایتان را به سمت بالا حرکت دهید و ده ثانیه نگه دارید. دوباره صورت خود را به حالت اولیه برگردانید. حداقل پنجاه بار این حرکت را تکرار کنید. سعی کنید از چروک شدن عضلات صورت خود در طول تمرین خودداری کنید.

سفت کننده گردن و فک

جرکت یوگای صورت: برای این تمرین، صورت خود را کمی بالا بیاورید، سپس چانه خود را به سمت جلو حرکت دهید تا زاویه 45 درجه را تشکیل دهید. صورت خود را به سمت شانه خود کج کنید و این حالت را برای حدود سه ثانیه حفظ کنید. دوباره سر خود را صاف کنید و گردن خود را به سمت دیگر کج کنید. این حرکت را حداقل بیست بار در هر طرف انجام دهید. همچنین می توانید سر خود را تا جایی که ممکن است به عقب خم کنید و حداقل یک دقیقه در این حالت نگه دارید. این تمرین باعث افزایش انعطاف پذیری گردن و فک می شود.

رفع تنش عضلات فک و گونه

حرکت یوگای صورت: پنجاه بار متوالی لبخند بزنید، دقت کنید نباید روی عضلات چشم چروک بیفتد. در پایان تمرین حداقل یک دقیقه لبخند بزنید. این تمرین به کاهش تنش در عضلات فک و گونه کمک می کند.

بیشتر بخوانید:

یوگا، سفری دل انگیز برای روح و جسم

۸ فایده یوگا که به لحاظ علمی تایید شده‌اند

۱۴ نکته ساده برای داشتن زیبایی طبیعی و بدون آرایش که هر خانمی باید بداند!

لاغر کردن صورت؛ با ۳ نکته موثر چربی صورت را کاهش دهید!

این ۹ نکته را در برنامه مراقبت از پوست دور چشم تان بگنجانید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان