جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
0
(0)

این میوه آبدار برای تقویت سلامت بدن شما مفید است. این میوه بومی فرانسه منبع آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که به کنترل سطح قند خون و بهبود سلامت قلب کمک می کنند. توت فرنگی همچنین سرشار از مواد معدنی مانند منگنز، پتاسیم و همچنین ویتامین C است. در این نوشتار، ما به 16 فایده شگفت انگیز توت فرنگی می پردازیم. با ما همراه باشید!

توت فرنگی محافظ قلب است

فراوانی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها در توت فرنگی آن را به خوراکی ایده آل برای محافظت از قلب در برابر بیماری ها تبدیل می کند. توت فرنگی حاوی آنتوسیانین ها (آنتی اکسیدان های که مسئول رنگ قرمز آن ها) است از پوشش سیستم گردش خون محافظت می کند. در نتیجه از شریان ها در برابر تجمع پلاک ها محافظت کرده و فشار خون را تنظیم می کند.

زنانی که هر هفته سه وعده یا بیشتر توت (به ویژه توت فرنگی) مصرف می کنند، خطر حمله قلبی را تا یک سوم کاهش می دهند.

خواص توت فرنگی؛ به تنظیم سطح قند خون کمک می کند

توت فرنگی همچنین حاوی الاژیک اسید است که به همراه آنتی اکسیدان ها به کاهش سرعت هضم غذاهای نشاسته ای کمک می کند. از طرفی افزایش سطح قند خون پس از یک وعده غذایی نشاسته ای را کنترل می کند. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند با خوردن توت فرنگی سطح قند خود را کنترل کنند.

توت فرنگی همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی (40) است. بنابراین افراد دیابتی می توانند از آن مصرف کنند زیرا باعث افزایش ناگهانی قند نمی شود. فیبر موجود در توت فرنگی همچنین می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند.

در مبارزه با سرطان موثر است

توت فرنگی منبع فوق العاده خوبی از ویتامین C و فیبر است که هر دو از سرطان های مری و روده بزرگ محافظت می کنند. خواص ضد سرطانی توت فرنگی را می توان به وجود اسید الاژیک موجود در ان نسبت داد. زیرا یک ماده شیمیایی گیاهی است که می تواند از سرطان های پوست، ریه، مثانه و سینه جلوگیری کند.

اسید الاژیک به روش های مختلفی به عنوان یک عامل ضد سرطان عمل می کند. مثلا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و تولید سلول های سرطانی را کند می کند. به بدن کمک می کند تا انواع خاصی از مواد سرطان زا را از بین ببرد.

باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

توت فرنگی منبع عالی ویتامین C است. در واقع، یک وعده توت فرنگی بیشتر از یک پرتقال ویتامین C دارد. همانطور که می دانید ویتامین C آنتی بادی های تقویت کننده سیستم ایمنی را تحریک می کند، که در نهایت توانایی بدن شما را برای مبارزه با عفونت ها افزایش می دهد. مکمل ویتامین C باعث بهبود اجزای مختلف سیستم ایمنی بدن می شود.

طبق تحقیقات انجام شده توسط پزشکان آفریقای جنوبی، مکمل ویتامین C باعث افزایش غلظت ایمونوگلوبولین می شود که یک آنتی بادی و جزء کلیدی سیستم ایمنی است. توت فرنگی برای مبارزه با آلرژی و آسم نیز مفید است.

خواص توت فرنگی؛ به تنظیم فشار خون کمک می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، توت فرنگی حاوی آنتوسیانین است. آنتوسیانین، آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که پوشش رگ های خونی را شل کرده و آن ها را باز می کنند و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهند. توت فرنگی همچنین سرشار از پتاسیم است، یک ماده مغذی که به کنترل فشار خون کمک می کند.

سبب بهبود سلامت مغز می شود

یکی از فواید توت فرنگی برای بهبود سلامت مغز است که به آنتی اکسیدان های موجود در آن ربط دارد. توت فرنگی با محتوای بالای آنتی اکسیدان از سلول های مغز در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. آنها همچنین نحوه ارتباط نورون های مغز با یکدیگر را تغییر می‌دهند

مصرف توت فرنگی می تواند به مرور زمان کم شدن حافظه را در زنان مسن به تاخیر بیندازد. این مزیت را می توان به وجود فلاونوئیدها در توت فرنگی نسبت داد. همچنین، افزایش مصرف آنتوسیانیدین به کاهش سرعت کاهش حافظه کمک می کند.

اکثر بیماری‌های مغزی (از جمله آلزایمر و پارکینسون) به دلیل افزایش مقدار یک پروتئین سمی خاص ایجاد می‌شوند.

به مبارزه با التهاب کمک می کند

توت فرنگی حاوی کورستین است. مصرف کورستین همراه با ورزش منظم می تواند تشکیل پلاک آترواسکلروتیک را کاهش دهد. توت فرنگی همچنین سرشار از ویتامین C است که نقش عمده ای در جلوگیری از التهاب ایفا می کند. این ویتامین همچنین در کاهش علائم آرتریت و نقرس نقش دارد.

خواص توت فرنگی؛ کلسترول را کاهش می دهد

این میوه حاوی پکتین است از نوع فیبر محلول که سطح LDL (کلسترول بد) را در بدن کاهش می دهد. چندین نوع فیبر محلول، از جمله پکتین، نشان داده اند که سطوح LDL را کاهش می دهند. مصرف 500 گرم توت فرنگی به طور منظم به مدت یک ماه به کاهش سطح LDL کمک می کند.

سبب بهبود قدرت بینایی می شود

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری های چشمی جلوگیری می کند.

 به کاهش وزن کمک می کند

اسید الاژیک و آنتی اکسیدان ها در توت فرنگی نقش مهمی در کاهش وزن دارند. التهاب مزمن یکی از دلایل افزایش وزن است زیرا هورمون هایی را که باعث لاغری شما می شوند را مسدود می کند. توت فرنگی که یک غذای ضد التهابی شگفت انگیز به حساب می آید، عملکرد هورمون های کاهش وزن را بازیابی می کند.

علاوه بر این، آنتوسیانین ها، آنتی اکسیدان های اصلی، تولید هورمونی به نام آدیپونکتین را در بدن افزایش می دهند. این هورمون متابولیسم را تقویت می کند و اشتهای شما را سرکوب می کند. همچنین باعث چربی سوزی می شود.

خواص توت فرنگی؛  برای بارداری سالم مفید است

توت فرنگی منبع غنی فولات است. بدن می تواند از یک فنجان توت فرنگی خام حدود 40 میکروگرم فولات جذب کند. این مقدار حدود 10 درصد از نیاز روزانه بدن شما را تامین می کند. طبق تحقیقات، فولات در دوران بارداری نیاز مهم بدن زنان است زیرا می تواند از نقص لوله عصبی جلوگیری کند.

به  سالم ماندي دندان ها کمک می کند

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که به عنوان یک قابض عمل می کند و تغییر رنگ دندان را از بین می برد. یعنی می توانید از این میوه برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید. استفاده از این میوه ساده است، مقداری توت فرنگی را خرد کرده و با جوش شیرین مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیر مانند به دست آید. با استفاده از یک مسواک نرم، مخلوط را روی دندان های خود پخش کنید. بگذارید 5 دقیقه روی دندان بماند. سپس با خمیر دندان مسواک بزنید و دهان خود را آبکشی کنید.

با این حال، زیاده روی نکنید زیرا اسید موجود در توت فرنگی ممکن است به مینای دندان ها آسیب برساند.

 خواص ضد پیری دارد

دوباره باید به آنتی اکسیدان های قدرتمند این نوع توت اشاره کرد! این ماده بدن را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند و علائم پیری (چروک، افتادگی پوست، خطوط ریز و غیره) را از بین می برد. همچنین منابع عالی لیکوپن هستند، یک آنتی اکسیدان که نقش مهمی در جلوگیری از علائم پیری دارد. آنتوسیانین موجود در توت فرنگی از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و در نتیجه روند پیری را کند می کند.

 سلامت پوست را بهبود می دهد

توت ها معمولا حاوی آلفا هیدروکسی اسید هستند که ماده مهمی در از بین بردن سلول های مرده پوست به حساب می آید. این فرآیند پوست را تمیز می کند. درمان با آلفا هیدروکسی اسیدها علائم پیری را معکوس می کند. میوه توت فرنگی همچنین حاوی اسید سالیسیلیک و اسید الاژیک است. این اسید برای کاهش پرپیگمانتاسیون و لکه های تیره مفید است. اسید سالیسیلیک همچنین برای از بین بردن سلول های مرده روی پوست و سفت کردن منافذ برای جلوگیری از بروز آکنه استفاده می شود.

همانطور که گفته شد توت فرنگی منبع عالی ویتامین C است که می تواند پوست را تمیز کرده و آن را سالم نگه دارد. توت ها فواید دیگری نیز برای پوست دارند – آن ها رنگ پوست شما را بهبود می بخشند، و سبب تسکین حساسیت های پوستی می شوند. همچنین از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند.

می توانید توت فرنگی له شده را با مقداری عسل مخلوط کنید و هر روز صبح آن را به صورت خود بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. همچنین می توانید عسل را با گلاب نیز جایگزین کنید. یا حتی شیر را به دستور ماسک خود اضافه کنید. همه این مواد در بهبود سلامت پوست معجزه می کنند.

خواص توت فرنگی؛  از ریزش مو جلوگیری می کند

همانطور که قبلا بحث شد، توت فرنگی منبع عالی ویتامین C است – ماده مغذی که جذب آهن را بیشتر می کند و رشد مو را تقویت می کند. این ویتامین همچنین می تواند شوره سر را درمان کند.

همچنین باور بر این است که سیلیس موجود در توت فرنگی از طاسی جلوگیری می کند.

می توانید یک ماسک موی توت فرنگی تهیه کنید که می تواند به شما در مقابله با مشکلات مانند ریزش مو یا شوره سر کمک می کند.

برای ماده يردن ماسک، خمیر توت فرنگی (2 عدد توت) را با روغن نارگیل خالص و عسل (هر کدام 1 قاشق غذاخوری) مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و بعد از آن می توانید موهای خود را با آب سرد بشویید.

از این ماسک مو روی پوست سر تمیز انجام دهید. بهترین زمان می تواند صبح ‌ها بعد از حمام باشد. این ماسک همچنین از رشد قارچ پوست سر جلوگیری می کند – منیزیم موجود در توت ها این مشکل را برطرف می کند.

 برای مردان مفید است

آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی برای قلب و عروق مفید هستند. زیرا هر دو باعث افزایش گردش خون می شوند که برای زندگی جنسی سالم بسیار مهم است. ویتامین C موجود در انواع توت ها همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم در مردان می شود.

بیشتر بخوانید:

از تقویت سلامت قلب تا کاهش خطر سرطان، ۷ فائده بی نظیر عصاره برگ زیتون!

طرز تهیه کیک پنیر توت فرنگی برای آنانی که به دنبال رنگ و تازگی هستند!

فواید شگفت انگیز توت سفید برای سلامت قلب و کاهش وزن

۸ فایده کینوا که سبب شده افزودنی فوق‌العاده‌ای برای رژیم غذایی باشد!

از درمان اختلال نعوظ تا کاهش فشار خون، ۴ فایده پوست هندوانه برای سلامتی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان