جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.7
(7)

وقتی عاشق می شوید، یعنی بهترین حس دنیا را تجربه می کنید. با این حال، برخی از زنان از عاشق شدن می‌ترسند. دلایل زیادی برای این ترس وجود دارد، از تجربه بد گذشته گرفته تا مشکلات زندگی روزمره. برخی از زنان فکر می کنند که عاشق شدن ارزش ریسک کردن را ندارد، به همین دلیل به هر قیمتی از آن دوری می کنند. ترس زنان از عاشق شدن می تواند به تجربه تلخ گذشته آن ها برگردد که قبول آن را سخت می کند.

اگر می خواهید در مورد راز مردان بدانید بخوانید: ۱۲ رازی که مردان هرگز به زنان نمی گویند

گاهی مرزهایی وجود دارد که از یک زن در برابر دل شکستگی محافظت می کند و از نفوذ عشق در زندگی او جلوگیری می کند. اگر زنی هستید که از عاشق شدن می ترسید یا از وجود شریک زندگی خود ترس دارید، درک دلایل می تواند به از بین بدن این حس کمک کند. دانستن دلیل ترس می تواند به غلبه بر آن کمک کند. همچنین می تواند به شما کمک کند خود یا شریک زندگی خود را بهتر بشناسید.

مطلب مرتبط: ۸ مهمترین تفاوت عاشق شدن مردان و زنان که هر کسی باید بداند!

10 دلیل که زنان از عاشق شدن می ترسند

دلایل ترس خود را بشناسید و برای رفع آن تلاش کنید تا بتوانید حس شگفت انگیز عشق را تجربه کنید.

1- برای عاشق شدن نیاز به فداکاری است

وقتی یک زن به مجرد بودن عادت دارد، به خودخواه بودن نیز عادت می کند. او مجبور نیست نگران کسی باشد. می تواند هر زمانی که بخواهد کاری انجام دهد، یا هر غذایی که دوست داشته باشد را بخورد. برنامه های مورد علاقه اش را بدون هیچ مختلفتی تماشا کند.
یک زن مجرد به این که می تواند از تخت خود به تنهای استفاده کند لذت ببرد. او خودخواه است و از تنهایی اش لذت می برد به همین دلیل نمی خواهد عاشق شود.

لینک مرتبط: ۱۱ دلیلی که برخی از مردان از عاشق شدن می ترسند!

2 – آن ها نگران قضاوت شدن هستند

عاشق شدن گاهی به این معنی است که دوستان یا خانواده شماتان می تواند در مورد شما و انتخاب تان نظر بدهند. آن ها ممکن است شخصی را که یک زن انتخاب می کند دوست نداشته باشند. هرچند شاید برای شما مهم نباشد، اما همچنان باعث ناراحتی تان خواهد شد. این موضوع باعث ایجاد ترس در زنان می شود.

ممکن است برای یک زن متقاعد کردن دیگران برای انتخاب همسرشان خسته کننده و سخت باشد. گاهی قضاوت و توضیحات زیاد باعث ایجاد فاصله بین زن، دوستان و خانواده او می شود. این نگرانی‌های بالقوه می‌تواند زنان را از عاشق شدن منصرف کنند.

3 – زنان از عاشق شدن می ترسند چون تجربیات تلخ دارند

وقتی زنی تجربه بدی از گذشته دارد به طور ناخوداگاه از رابطه جدید می ترسد. او می ترسد چون فکر می کند شاید با چنین تجربیات تلخی رو به رو شود. مثلا ممکن است دیده باشد که چطور رابطه عاطفی دوستش به خاطر خیانت بر هم خورده یا شاید والدینش از همدیگر جدا شده باشند. به همین دلیل او از عاشق شدن می ترسد و سعی می کند از این حس دوری کند.

لینک مرتبط: ۴ رفتار سمی که باعث خراب شدن روابط شما می شود

4- آنها نمی خواهند از کسی کمک بگیرند

عاشق شدن یعنی داشتن کسی که به شما کمک می کند. برخی از زنان نمی خواهند از کسی کمک بخواهند. ترس زنان از عاشق شدن ترس از کمک گرفتن از دیگران است. زنان فکر می کنند اگر عاشق شوند آسیب پذیر می شوند. یا هم با عشق حس استقلال خود را از دست بدهند.

5- عشق و عاشقی باعث ایجاد خاطرات بد می شود

فکر کردن به عشق می تواند تداعی کننده خاطرات بد یک زن از گذشته باشد. ممکن است او را به یاد آسیب های دوران کودکی، یا رابطه عاطفی شکست خورده و خیانت بی اندازد. این افکار می تواند باعث شود که او تمایلی به عاشق شدن نداشته باشد. آن با این ترس اطراف خود دیوار می سازند و به احساسات خود اجازه پیش روی نمی دهند.

6- یک زن از عاشق شدن می ترسد چون نمی خواهد ریسک کند

ریسک کردن همیشه آسان نیست و می تواند منجر به ترس از عاشق شدن شود. همچنین اگر زنی وضعیت زندگی اش رو به راه نباشد از درگیر شدن با این حس فرار می کند. به علاوه، اگر او در رابطه گذشته خود دچار دلشکستگی و مشکلات دیگری شده باشد دوست ندارد چنین ریسکی را بپذیرد.

مطلب مرتبط: پایان یک رابطه عاطفی؛ چه زمانی یک رابطه عاشقانه به پایان می رسد؟

7 – ترس زنان از عاشق شدن؛ او از قرار ملاقات خوشش نمی آید

رفتن سر قرار برای همه آسان نیست و برای بعضی از زنان ترسناک به نظر می رسد. برخی از زنان فکر می کنند رفتن قرار ملاقات ها برای یافتن شریک زندگی می تواند وقت زیادی از آنها بگیرد. به همین دلیل از آن صرف نظر می کنند. حتما می دانید، قرار ملاقات به شناساندن شما به همدیگر مهم است.

8 – از تنهایی خود لذت می برند

یک فرد درونگرا از تنهایی خود لذت می برد و عاشق گذراندن زمان با خود و کارهای مورد علاقه اش است. آن ها از عاشق شدن می ترسند چون نمی خواهند تنهایی خود را با دیگران تقسیم کنند. آن ها به حریم خصوصی خود احترام زیادی قائل هستند. به همین دلیل برای چنین زنانی ملاقات با شخصی جدید می تواند دشوار باشد. به‌ علاوه، شناختن یک فرد زمان و انرژی می‌طلبد، آن وقت زمان کمتری برای خود خواهند داشت. این گروه از زنان ترجیح می دهند از تنهایی لذت ببرند تا عاشق شوند.

9 – برای برخی زنان عاشق شدن یعنی به چالش کشیده شدن

وقتی عاشق می‌شوید، یعنی مجبور هستید که نقص‌ها و کاستی‌های خود را ببینید. به رسمیت شناختن این ابعاد زندگی‌ آن هم وقتی که وارد یک رابطه جدی می شوهد، نیازمند تلاش است. در حالی که همه دوست ندارند برای تبدیل شدن به نسخه بهتر از خود کاری انجام دهند. آن ها از عاشق شدن می ترسند چون آن ها را به چالش می کشد.

لینک مرتبط: خواست مردان از زنان؛ آنچه مرد در یک رابطه از همسرش می خواهد

10 – عشق می تواند دردآور باشد؛ ترس از عاشق شدن

عاشق شدن برای بعضی از افراد می تواند دردآور باشد. این حس غیرقابل پیش بینی است و اگر همه چیز به درستی پیش نرود، می تواند باعث ناامیدی، دلشکستگی، تنهایی و سایر احساسات منفی دیگر شود.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان