از تقویت سلامت قلب تا کاهش خطر سرطان، ۷ فائده بی نظیر عصاره برگ زیتون!

خواص عصاره برگ زیتون

در این مطلب به خواص عصاره برگ زیتون پرداخته ایم که می تواند به سلامت کلی بدن شما کمک کند. همچنین می توانید با عوارض جانبی این گیاه آشنا شوید تا خطر مصرف آن برای بدن خود را به حداقل برسانید.

برخی خواص عصاره برگ زیتون

عصاره برگ زیتون خواص درمانی فوق العاده دارد از جمله موارد زیر:

  • محافظ معده است (دستگاه گوارش)
  • محافظت کننده سیستم عصبی است (از سیستم عصبی مرکزی محافظت می کند)
  • خواص ضد میکروبی دارد (ممانعت از رشد میکروارگانیسم ها)
  • ضد سرطان است (خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد)
  • ضد التهاب است (کاهش خطر التهاب)
  • ضد درد است (کاهش محرک های درد)
  • خواص آنتی اکسیدانی دارد (جلوگیری از اکسیداسیون یا آسیب سلولی)

مطلب مرتبط: آیا روغن زیتون برای موهای خشک مفید است؟

میزان دوز مصرفی برگ زیتون

دوز مناسب مصرف روزانه برگ زیتون یا عصاره آن 500 تا 1000 میلی گرم است. می توانید مقدار آن را به چند دوز در روز تقسیم کنید. برای اولین بار مصرف عصاره برگ زیتون را با دوز کمتر شروع کنید و به تدریج دوز آن را به میزان مورد نیاز بدن خود افزایش دهید. مصرف عصاره برگ زیتون ممکن است به موارد زیر کمک کند:

1. تقویت سلامت قلب

محققان بر این باورند که عصاره برگ زیتون می تواند اثرات مثبتی بر تصلب شرایین یا تنگی شریان ها داشته باشد که بالاترین عامل خطر برای بیماری قلبی است. سطوح بالای LDL یا کلسترول “بد” و کلسترول تام از عوامل خطر ابتلا به این بیماری هستند. مصرف عصاره برگ زیتون سطح کلسترول را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

2. درمان تبخال از خواص عصاره برگ زیتون

برای درمان تبخال با عصاره برگ زیتون، 1 تا 2 قطره را روی پنبه بریزید و روی زخم قرار دهید. بر اساس نتیجه یک تحقیق عوامل ضد ویروسی و ضد میکروبی عصاره برگ زیتون توانایی ویروس تبخال را برای حمله به سلول های اطراف کاهش می دهد.

مطلب مرتبط: خواص و فواید زیتون؛ ۱۰ مزیت فوق العاده زیتون + عوارض جانبی

3. محافظت از مغز در برابر آلزایمر و پارکینسون

اولئوروپین شما را در برابر بیماری آلزایمر محافظت می کند. اثرات آنتی اکسیدانی عصاره برگ زیتون به جلوگیری از آسیب یا از دست دادن نورون های دوپامین که با بیماری پارکینسون مرتبط است کمک می کند.

4. کاهش فشار خون از خواص عصاره برگ زیتون

عصاره برگ زیتون به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک می کند. بر اساس یک مطالعه انجام شده، عصاره برگ زیتون با موفقیت فشار خون را کاهش می دهد. فشار خون پایین می تواند خطر سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش دهد.

5. درمان دیابت نوع 2

عصاره برگ زیتون بر درمان دیابت نوع 2 موثر است. این عصاره می تواند به بهبود ترشح انسولین در سلول ها کمک کند. این عصاره بر کاهش قند خون، کاهش کلسترول، افزایش انسولین سرم و کاهش گلوکز سرم کمک می کند.

لینک مرتبط: بررسی خواص ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون برای سلامت عمومی بدن

6. کاهش و کنترل وزن

همان طور که عصاره برگ زیتون در تقویت سلامت قلب و محافظت از دیابت نوع 2 موثر است. این عصاره می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. عصاره برگ زیتون با تنظیم ژن‌هایی که بر افزایش وزن تاثیر می‌گذارند از چاقی جلوگیری می‌کند. همچنین می تواند به کاهش مصرف غذا کمک کند.

7. کاهش خطر سرطان

بر اساس نتیجه یک مطالعه سلولی، عصاره برگ زیتون رشد سلول های سرطانی را متوقف می کند. محققان می گویند این عصاره دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است، اما این تنها مطالعه بر روی عصاره برگ زیتون و اثرات ضد سرطانی آن است. به همین دلیل برای درک تاثیر آن به تحقیقات بیشتری نیاز است.

لینک مرتبط: ترکیب پوست لیمو و روغن زیتون، در تسکین و کاهش درد مفاصل معجزه می کند!

عوارض جانبی برگ زیتون

اگر از داروهای فشار خون یا رقیق کننده های خون استفاده می کنید یا دیابت دارید، قبل از مصرف عصاره برگ زیتون با پزشک خود مشورت کنید. زیرا امکان تداخل دارویی می تواند سبب واکنش های آلرژیک تنفسی شدید شود.
پس حتما قبل از مصرف این عصاره و بهره مندی از فواید آن، برای جلوگیری از عوارض جانبی آن با پزشک مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *