طرز پخت کینوا (خاویار گیاهی)

طرز پخت کینوا

کینوا که به اصطلاح خاویار گیاهی نیز به آن گفته می شود، در دسته غلات طبقه بندی می شود و بومی آمریکای جنوبی است. این گیاه دارای انواع مختلف مثل طلایی، قرمز، سیاه است. خاویار گیاهی در اکثر غذاها و در کنار دیگر غذاها سرو می شود. به همین دلیل امروز ما می خواهیم به شما طرز پخت کینوا و سالادی کینوای خوشمزه و لذیذ را آموزش می دهیم.

از کینوا به جای نان استفاده کنید. این گیاه بدون گلوتن است و یکی از غذاهای مناسب برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند. در ادامه بخوانید:

مطلب مرتبط: طرز تهیه کبه عربی با گوشت و بلغور و طعمی فوق العاده!

مواد لازم برای پخت کینوا

3 قاشق کینوا

3 حبه سیر

یک قاشق روغن زیتون یا کنجد

نصف قاشق چای خوری پودر پیاز

نمک و فلفل قرمز به میزان لازم

چند شاخه زعفران

لینک مرتبط: طرز تهیه خورش کدو حلوایی با مرغ، غذای پاییزی خوش طعم و عطر!

طرز پخت کینوا!

3 قاشق کینوا را با یک لیوان خیس کنید. سپس 3 حبه سیر را ریز کنید یا له کنید و با نصف قاشق روغن کنجد یا زیتون تفت دهید. سپس بعد از سبک شدن سیرها، نصف قاشق چای خوری پودر پیاز به آن اضافه کنید. حالا نوبت کینواها، کینوا را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید. پس از چند دقیقه تفت دادن کینواها، یک لیوان آب اضافه کنید، نمک و فلفل قرمز به آن اضافه کنید. بعد چند شاخه زعفران به آن اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید. بگذارید کینوا خوب بپزد و خوب شکفته شود. کینواها که آب خود را جذب کرد آماده سرو است.

شما می توانید با کینوا غذاهای متفاوتی آماده کنید مثلا سالاد کینوا. در این مطلب می توانید برای وعده ظهر خود سالاد کینوا آماده کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه شنیسل مرغ به روشی آسان و خوشمزه

مواد مورد نیاز سالاد کینوا و اسفناج

کینوا یک لیوان

اسفناج 400 گرم

ذرت 400 گرم

گوجه گیلاسی نصف لیوان

پیازچه 5 عدد

جعفری 2 قاشق غذاخوری

زیره 2 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش 4 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل قرمز به میزان لازم

لینک مرتبط: طرز تهیه کاپاماکی (رولت سوشی خیار)

نحوه آماده کردن سالاد کینوا

همان طور که در ابتدا گفته شد کینوا را بپزید، برای 1 لیوان کینوا 2 لیوان آب بریزید تا کامل پخته شود. سپس زیر قابلمه را خاموش کنید و بگذارید کینوا کاملا  خنک شود.

سپس بی بی اسفناج ها را تمیز شسته و خرد کنید. سعی کنید اندازه های اسفناج درشت باشد. بعد گوجه گیلاسی ها را نیز از وسط نصف کنید و پیازچه ها را خرد کنید. یک کاسه بردارید و سبزیجات خرد شده خود را به همراه جعفری ریز شده و ذرت مخلوط کنید. روی مخلوط خود زیره، نمک و فلفل بریزید و ترکیب کنید.

اگر عاشق پیتزا هستید: طرز تهیه پیتزای ایتالیایی مارگریتا در خانه

حالا نوبت اضافه کردن خاویار گیاهی است. کینوا را به مخلوط اضافه کنید و روی آن لیمو ترش و روغن زیتون بریزید. مواد را ترکیب کنید و سالاد خود را برای مدتی در یخچال قرار دهید تا مواد و چاشنی ها به خورد هم بروند.

حالا سالاد کینوا آماده سرو است. از خوردن این سالاد لذت ببرید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *