شکرگزاری کلید خوشبختی است؛ به ۵ دلیل!

شکرگزاری کلید افزایش خوشبختی است

قدردانی و شکرگزاری به تغییر ذهنیت شما از جنبه های منفی به سمت جنبه های مثبت زندگی کمک می کند. نادیده گرفتن همه چیزهایی که در مورد زندگی روزمره باید بابت آن احساس شکرگزاری داشته باشید، آسان است. خیلی از مردم بیشتر بر عوامل استرس زا تمرکز می‌کنند تا شکرگزاری و حس قدردانی، و این قابل درک است. زندگی می‌تواند سخت و طاقت فرسا به نظر برسد و به راحتی شما را نابود کند. اما آیا می‌دانستید شکرگزاری کلید خوشبختی است؟

در واقع قدردانی پادزهر بسیاری از مشکلات است زیرا به ما امکان دیدن تصویری بزرگ‌تر را می دهد. ما به زمین آمدیم تا با عبور از چالش ها به تکامل روح برسیم. وقتی از این منظر به اطراف خود نگاه می کنید، به خاطر چنین فرصت نادری که برای رشد به شما داده شده، احساس قدردانی می کنید. کائنات هرگز چیزی را به شما نخواهد داد که نتوانید از عهده آن برآیید!

مطلب مرتبط: تست شخصیت درها: خوشبختی را در کدام دروازه می بینید؟

شکرگزاری کلید خوشبختی است

با این حال، گاهی اوقات فشارهای زندگی حتی برای سرسخت‌ترین افراد هم ترسناک به نظر می‌رسد. همه ما به یک نفس تازه در میان وظایف و خواسته های روزمره خود نیاز داریم و شکرگزاری این فضا را فراهم می کند تا آگاهانه ادامه بدهیم. احساس قدردانی لبه پرتگاه را از بین می برد و به شما یادآوری می کند که هنوز می توانید نوری حتی در بین تاریک ترین لحظه ها نیز پیدا کنید.

حالا بگویید، چگونه قدردانی می تواند به شما کمک کند احساس شادی بیشتری داشته باشید؟ در زیر به برخی از راه‌هایی پرداخته ایم که نشان می دهد شکرگزاری می تواند دیدگاه شما نسبت به اطرافتان را تغییر دهد.

1. شکرگزاری تمرکز شما را به داشته هایتان جلب می کند

وقتی بیش از حد روی چیزهایی که ندارید تمرکز می کنید، احساس ناامیدی و گم شدن وجودتان را فرا می گیرد. یا شاید شروع به مقایسه خود با دیگران کنید و نسبت به همسالان خود احساس حقارت کنید. راه حل این مشکل در نگاه شما به دنیای اطرافتان نهفته است. شما هرگز با یک ذهنیت ترسناک و منفی به آرامش یا خوشبختی نخواهید رسید. با این حال، دیدن دنیا با عینک خوشبینی و شمردن نعمت ها، همه چیز را تغییر می دهد.

لینک مرتبط: چطور با روانشناسی پول به ثروت، خوشبختی و سلامتی بیشتری برسیم

اگر می‌خواهید فراوانی و شادی ابدی را تجربه کنید، سعی کنید سپاسگزاری را فراموش نکنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که قدردانی خود از داشته هایشان می نویسند، تنها پس از چهار هفته به سلامت روانی خود دست می یابند.

2. ابراز قدردانی می تواند روابط شما را بهبود بخشد، شکرگزاری کلید خوشبختی است

چه در روابط عاشقانه و چه در روابط رسمی و حرفه ای، قدردانی می تواند به شما کمک کند تا به دیگران با دید مثبت نگاه کنید. همچنین اگر روی ویژگی‌های مطلوب یک فرد تمرکز کنید، می‌توانید احساس راحتی بیشتری با آن ها داشته باشید. در واقع، مطالعات نشان می دهد که ابراز سپاسگزاری از شریک زندگی تان باعث ترشح اکسی توسین، هورمون عشق می شود.

این هورمون به شما کمک می کند تا با خانواده تان صمیمی تر برخورد کنید. اساسا همه چیز به دیدن خوبی ها یا ویژگی های بد در افراد برنمی گردد. همه ما در درون خود حس منفی و مثبت داریم. این به ما بستگی دارد که چه چیزی از درون خود را به دیگران نشان می دهیم. با این حال، دیدن زیبایی و عشق در جهان کمک می کند تا این ویژگی های مثبت خود را تقویت کنیم.

3. شکرگزاری به کاهش استرس و سطح کورتیزول کمک می کند

توجه بیش از حد به غم و اندوه به راحتی می تواند شما را دچار استرس و اضطراب کند. مغز تفاوت بین تهدیدهای واقعی و نگرانی های شما را نمی‌داند، بنابراین به آن واکنش نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر به طور مداوم بر روی مشکلاتی مانند آلودگی و گرم شدن کره زمین تمرکز کنید، به طور خودکار به دنبال راهی برای دفاع و فرار می گردید.

مطلب مرتبط: ۳ عادت خودآسیب‌رسان که فرصت خوشبختی را از شما می گیرد

با این حال، فکر کردن به افرادی که کارهای مثبتی برای کمک به دیگران و کره زمین انجام می دهند، آرامش ایجاد می کند. مطالعات نشان می‌دهد که کنترل احساسات مثبت سبب افزایش قدردانی و صمیمت می شود. از طرفی به کاهش احساس گناه، خصومت، استرس و اضطراب کمک می کنند.

بنابراین، اگر اخیراً احساس فرسودگی یا فرسودگی کرده‌اید، سعی کنید ذهن آگاهی و سایر روش‌های خودتنظیمی را تمرین کنید. این می تواند به شما کمک کند تا تفکر خود را به سمت جنبه های نشاط بخش و تشویق کننده زندگی تغییر دهید تا جنبه های افسرده کننده.

به یاد داشته باشید، همه چیز در این جهان مانند یک آینه عمل می کند، بنابراین شما همیشه در حال انعکاس درون خود به بیرون هستید. اگر می‌خواهید نحوه نگرش به اطراف خود را تغییر دهید، با صیقل دادن آینه درون خود شروع کنید. آگاهی ذهنی با مدیتیشن، ساده زیستن و رفتار با دیگران به شما در این امر کمک می کند.

4. قدردانی به افزایش صبر کمک می کند

احساس قدردانی به خاطر داشته هایتان می تواند کلید خوشبختی باشد، زیرا باعث تقویت صبر در وجود شما می شود. توجه بیشتر به موهبتی که به شما بخشیده شده، باعث می شود در مقابل عوامل استرس زا در زندگی انعطاف پذیرتر شوید. همچنین شما را از رنج و منفی گرایی دور می کند، زیرا کمتر بر آن چه که باعث ضعیف شدن شما می شود، تمرکز می کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: جذاب ترین ویژگی های شخصیتی زنان کدام ها هستند؟

مطالعات نشان می دهد که احساس قدردانی به کاهش افسردگی کمک کند. بنابراین، اگر می‌خواهید خوشبختی واقعی را تجربه کنید، نعمت‌های خود را بشمارید. از آن جایی که قدردانی قدرت روح را تجدید می کند، احساس توانایی بیشتری در مقابله با مشکلات خواهید داشت.

5. شکرگزاری به شما کمک می کند در لحظه حال زندگی کنید

وقتی برای چیزی شکرگزار هستید، بر چیزی جز این جا و اکنون تمرکز نمی کنید. نشخوار کردن گذشته یا فکر کردن آینده فقط لذت لحظه حال را از بین می برد. با این حال، تسلیم شدن کامل در برابر آنچه اتفاق می افتد به شما کمک می کند. تا احساس قدرت و سعادت کنید. قدردانی به افزایش این احساسات کمک می کند زیرا می توانید زیبایی را حتی در کوچکترین لحظات و اتفاقات ببینید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *