جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
107 بازدید

11 دلیلی که برخی از مردان از عاشق شدن می ترسند!

ترس مردان از عاشق شدن نشانه های سلامت آلت تناسلی مردان
خواندن 9 دقیقه
3.5
(4)

برخی از مردان مشکلی با عاشق شدن ندارند، در حالی که برخی دیگر از عاشق شدن می ترسند. ترس مردان از عاشق شدن آن ها را وادار می کنند تا به هر قیمتی از این حس دوری کنند. آن ها از ازدواج هم فراری هستند. شاید دلیل آن این باشد که آن ها نمی خواهند وارد یک رابطه جدی شوند و از آن هراس دارند. در هر صورت، تعیین علت اصلی ترس می تواند به شما در تعیین چگونگی غلبه بر آن کمک کند.

عاشق شدن باید بخشی هیجان انگیز از زندگی باشد که احساس شگفت انگیزی ایجاد می کند. با این حال، همه مثل هم نیستند و باید با خودتان صادق باشید. به این فکر کنید که چرا شما یا شریک زندگیتان از عاشق شدن می ترسید نه این که تصور کنید این یک احساس عادی است. خواه مردی باشید که از عاشق شدن می ترسید یا شریک زندگی دارید که از این حس می ترسد، درک دلایل آن ها می تواند در غلبه به آن مفید باشد. می تواند به شما کمک کند تا مشکلات اساسی را بشناسید و برای از بین بردن آن ها تلاش کنید.

12 دلیل که برخی از مردان از عاشق شدن می ترسند

مطلب مرتبط: تست شخصیت عشق: آیا واقعا برای عاشق شدن آماده هستید؟

این نوشتار دلایل ترس مردان از عاشق شدن را بیان می کند.

1- نداشتن وقت مردها را از عاشق شدن می ترساند

برخی از افراد از عاشق شدن می ترسند زیرا فکر می کنند وقت ندارند. ممکن است مردان بین تعهدات شغلی، کمک به بستگان و انجام مسئولیت‌های دیگر نخواهند که تعهد بیشتری داشته باشند. شاید فکر می کنند که جایی برای عشق و عاشقی وجود ندارد. با این حال، عشق نباید یک تعهد زمانی باشد. زیرا اگر زمان برای قرار گذاشتن با زنی را دارید حتما می توانید عاشق نیز شوید.

2 به راحتی نمی توانند اعتماد کنند

ترس از عاشق شدن ممکن است ناشی از عدم اعتماد باشد. عشق نیاز به وابستگی عاطفی دارد و مرد ممکن است این سطح از تعهد را نپذیرد. آن ها ممکن است باور کنند که هر شریک عاطفی به اعتماد آن ها خیانت خواهند کرد. همین امر باعث می شود هرگز فراتر از قرار ملاقات پیش روی نکنند. یک مرد ممکن است فکر کند که اگر به زنی اجازه دهند از نظر عاطفی خیلی به آن ها نزدیک شوند، حتما صدمه خواهند دید. با این حال، همیشه این طور نیست و غلبه بر این حس می تواند زندگی آن ها را تغییر دهد.

لینک مرتبط: نشانه های عاشق شدن؛ ۴۱ نشانه ای که خبر از عاشقی شما می‌دهد

3- مردان فکر می کنند عاشق شدن سخت است

برخی از مردم فکر می کنند عاشق شدن سخت است و به کلی از آن اجتناب می کنند. اگر مردی برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشد، ممکن است به دنبال دردسر نباشد. به همین دلیل از این حس فرار می کند. عشق نیاز به توجه دارد، اما آن قدرها هم سخت نیست که به عنوان یک شغل به آن نگاه کنید. تنها چیزی که لازم است ارتباط، صداقت و توجه است.

4 برخی مردها از مجرد بودن لذت می برند و این ترس مردان از عاشق شدن است

وقتی مردی به زندگی مجردی عادت کند، از رها کردن آن می ترسد. گاهی اوقات لذت بردن از زندگی مستقل بهتر از یافتن معشوق و رابطه طولانی به نظر می رسد. مجرد بودن به فرد اجازه می دهد آن طور که می خواهد زندگی کند، بدون این که کسی مخالفت کند. در حالی که یک رابطه جدی مرد را تحت فشار مسئولیت های بیشتر قرار می دهد. حس مسئولیت و مراقبت از یک نفر دیگر، برای مردان طاقت فرسا به نظر می رسد.

بعضی از مردان فکر می کنند که عاشق شدن یعنی دست کشیدن از علایق و سرگرمی های لذت بخش. اکثر اوقات آن ها فکر می کنند با یک تعهد مثل ازدواج یا عاشق شدن دیگر نمی توانند با دوستان خود معاشرت کنند. یا ورزش کنند و به تماشای مسابقات بروند. در حالی که اگر فرد مناسبی پیدا کنید هرگز شما را مجبور به کاری نخواهد کرد. پس همه چیز به موقعیتی که در آن قرار می گیرید بستگی دارد.

مطلب مرتبط: ۸ مهمترین تفاوت عاشق شدن مردان و زنان که هر کسی باید بداند!

5- مردان از عاشق شدن می ترسند چون نگران پیدا نکردن فرد مناسب هستند

اگر مردی مطمئن نباشد که می تواند فرد مناسبی برای زندگی مشترک خود پیدا کند، پس از عاشق شدن می ترسد. این ترس قابل درک است. اگر از چنین چیزی می ترسید پس هنوز فرد مناسب خود را پیدا نکرده اید.

با این حال، برخی از مردان به دنبال یک همسر و زن کامل هستند، و این غیرممکن است. هیچ کس کامل نیست و همیشه مشکلاتی وجود خواهد داشت. مواجهه با میل به کمال می تواند به غلبه بر ترس و پذیرش عشق کمک کند.

6- ترس مردان از عشق یعنی نمی خواهد ریسک کنند

برخی از مردها فکر می کنند بهتر است از عشق دوری کنند تا این که ریسک آن را بپذیرند. آن ها با فکر به این که ممکن است آسیب ببینند، از تصمیم خود پشیمان شوند یا ناامیدی را تجربه کنند به سمت عشق نمی روند.

7- حس ناامنی مرد را از عاشق شدن باز می دارد

حس ناامنی می تواند کسی را از عاشق شدن باز دارد. مردها ممکن است از حسی که زن ها نسبت به مردها دارند و یا این که قرار است چه قضاوتی در مورد آن ها شود، احساس بدی داشته باشند. چنین حسی آن ها را از عاشق شدن می ترسانند. گاهی مردان فکر می کنند لیاقت زن رو به رویشان را ندارند، به همین دلیل ترجیح می دهند به کل عاشق شدن را فراموش کنند. حتی گاهی یک مرد قبل از این که بداند شریک عاطفی اش چه حسی نسبت به او دارد، رابطه را از بین می برد. شرکای عاشقانه احتمالی را از خود دور می کند.

لینک مرتبط: ۱۵ دلیل عاشق شدن: چرا عاشق می شویم؟

8 هنوز تجربه شکست گذشته را فراموش نکرده اند

مردها از عاشق شدن می ترسند چون هنوز تجربه شکست گذشته خود را فراموش نکرده اند. آن ها احتمالا می ترسند که دوباره صدمه ببینند، به خصوص اگر خیانت، یا رفتار سمی را تجربه کرده باشند. صدمات روحی به سختی درمان می شوند و مدت ها زمان می برند.

با این حال، اگر می خواهید دوباره عاشق شوید، باید از فکر به گذشته دست بردارید. هرچند چنین ترسی به سختی از بین می رود و هیچ زمان مشخصی برای آن وجود ندارد. پس اگر شما هم چنین مشکلی دارید، حتما به خود زمان بدهید.

9- برخی مردان عاشق شدن را نشانه ضعف می داند

برخی مردان فکر می کنند که عاشق شدن نشانه ضعف است. آن ها بر این باورند که نشان دادن احساسات خوب نیست زیرا نیاز صداقت و صمیمت دارد. شما می توانید این مشکل را با صبر و درک همدیگر حل کنید. اگر مردها از احساس خود به معشوقه اش حرف بزنند، ضعیف نیست.

10 تروما و خشونت دوران کودکی ترس مردان از عاشق شدن است

گاهی اوقات آسیب های دوران کودکی باعث می شود مرد از عاشق شدن بترسد. اتفاقی که در کودکی برای کسی می افتد می تواند تا بزرگسالی بر روان او تاثیر بگذارد. به خصوص اگر هرگز برای برطرف کردن چنین مشکلاتی اقدام نکرده باشند.

لینک مرتبط: تست شخصیت؛ در عاشق شدن از چه چیزی بیشتر می ترسید؟

دیدن یک رابطه شکست خورده یا آسیب زا از والدین در کودکی می تواند باعث شود که شخص در مورد یک رابطه متعهدانه احساس اضطراب کند.

بدرفتاری در کودکی می تواند بر انواع دلبستگی ها در بزرگسالی تاثیر بگذارد. بی توجهی یا سوء استفاده می تواند منجر به دوری و اجتناب از مردم یا ایجاد اضطراب شود. همچنین رها شدن از سوی والدین در دوران کودکی نیز می‌تواند سبب ایجاد ترس شود. مثلا فکر کند که اگر کسی را دوست بدارد ممکن است او ترکش کند. به همین دلیل ترجیح از عشق دست بکشد.

11 او برای تشکیل خانواده آماده نیست

برخی از مردان فکر می کنند که عاشق شدن مستلزم داشتن فرزند است و ممکن است برای آن آماده نباشند. اگر این طور باشد، او احتمالا از عشق می ترسد، به خصوص اگر مطمئن نباشد که شریک زندگی اش چه می خواهد. بچه دار شدن مسئله بزرگی است و نباید آن را نادیده گرفت، بنابراین اگر شما نیز چنین فکری دارید، حتما با همسر خود در میان بگذارید.

وقتی مردی برای بچه‌دار شدن آماده نیست، می تواند باعث دوری او از تعهد و ازدواج شود.

این مطالب را بخوانید:

۴ رفتار سمی که باعث خراب شدن روابط شما می شود

تست شخصیت: زوجی را که انتخاب می کنید، رابطه عاشقانه آینده شما را آشکار می کند!

عشق به خود؛ آیا خودتان را عاشقانه دوست دارید؟

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان