۱۴ نکته ساده برای داشتن زیبایی طبیعی و بدون آرایش که هر خانمی باید بداند!

داشتن زیبایی طبیعی

اگر از آرایش کردن هر روز صبح برای زیباتر شدن خسته شده اید، این نکات برای شماست. مواقعی وجود دارد که پوست شما نیاز به استراحت دارد. آرایش یک هنر و یک روش سرگرم کننده برای برجسته کردن زیبایی های چهره شماست، اما برای تعریف زیبایی خود نیازی به تکیه کردن به آن ندارید. اگر به دنبال داشتن زیبایی طبیعی هستید و می خواهید بدون گذراندن ساعت ها وقت خود جلوی آینه زیبا به نظر برسید، با ما تا انتهاء مقاله همراه باشید. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسید.

با کنار گذاشتن محصولات آرایشی خود هر چند وقت یک بار می‌توانید ظاهری بی عیب و نقص داشته باشید. اما باید این نکات را مد نظر بگیرید.

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

صادقانه بگوییم، همه چیز به درون شما بستگی دارد و این که چقدر از خودتان مراقبت می کنید. بله! شما باید به جنبه های ضروری مثل رژیم غذایی، عادات، شیوه زندگی و روتین مراقبت از پوست خود توجه داشته باشید. اگر حتی به یکی از این عناصر بی توجه باشید، اثرات آن به طور اجتناب ناپذیری در سلامتی و ظاهر کلی شما منعکس خواهد شد. بیایید به این نکات توجه کنیم!

  1. حفظ سلامت دهان و دندان برای داشتن لبخند زیبا

دندان های سفید و زیبای شما نیاز به نگهداری دارند. سلامت دهان و دندان شما خیلی مهم است. هر شش ماه یا هر یک سال به دندانپزشک مراجعه کنید. روتین مراقبت از سلامت دهان و دندان مانند مسواک زدن دندان ‌های خود را حداقل دو بار در روز با یک خمیر دندان خوب حاوی فلوراید فراموش نکنید.

مطلب مرتبط: ۸ عارضه جانبی آرایش کردن هر روزه و راهکارهایی برای محافظت از پوست

هر روز نخ دندان بکشید، از دهانشویه استفاده کنید تا لبخندی زیبا داشته باشید. مسواک مناسب را انتخاب کنید و دندان های خود را به روش صحیح مسواک بزنید – با حرکات دایره ای و به بالا و پایین. یک لبخند عالی مزایای بسیاری به ارمغان می آورد، مثل افزایش اعتماد به نفس!

  1. مصرف غذاهای مغذی

عبارت “شما آن چیزی هستید که می خورید” کاملا درست است. یک رژیم غذایی مغذی راهی آسان برای دستیابی به پوست سالم است. میوه و سبزیجات را حتما به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید.

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند دانه کتان، گردو و غذاهای غنی از ویتامین مانند پرتقال، سیب زمینی شیرین و کدو تنبل برای بدن ضروری هستند. همچنین غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، مرغ، لوبیا قرمز، عدس، نخود و پنیر را به رژیم خود بگنجانید. یک رژیم غذایی سالم به تنهایی برای سلامت بدن و شادابی  پوست شما کافی است.

لینک مرتبط: ۸ ترفند ساده آرایشی که می‌تواند به شما در صرفه جویی هزینه‌ها کمک کند

  1. نوشیدن آب زیاد

در هر نوشته مبنی بر سلامت بدن و داشتن پوستی درخشان و سالم به هیدارته ماندن بدن تاکید شده است. هر سیستم و عملکرد بدن ما به آب متکی است. هر جا که می روید یک بطری آب همراه داشته باشید و در طول روز خود را هیدراته نگه دارید.

نوشیدن حداقل 8 لیوان یا بیشتر آب به دفع سموم از بدن شما کمک می کند. به لطف هیدارته بودن بدن پوستی شاداب تر خواهید داشت. همچنین به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند.

یک بطری آب بردارید و داخل آن خیار، لیمو، کدو سبز، برگ نعناع و دیگر سبزیجات با رنگ روشن پر کنید. این آب را برای سم زدایی بدن خود در طول روز بنوشید. این ترکیب نه تنها به شما در جذب مواد مغذی کمک می کند بلکه به بدن شما کمک می کند تا به طور موثرتر از آب جذب شده استفاده کنید.

مطلب خواندنی: چگونه کرم پودر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

  1. خواب با کیفیت برای داشتن زیبایی طبیعی

خواب خوب و با کیفیت شبانه به احساس و وضعیت روحی شما همراه است. داشتن خواب عمیق مهم است زیرا به ترمیم دوباره بدن شما کمک می کند. درست همان طور که باید تلفن همراه خود را شارژ کنید، بدن شما نیز باید خود را شارژ کند. اگر خواب کافی نداشته باشید در طول روز احساس خستگی بیشتری می کنید.

6 تا 8 ساعت خواب با کیفیت برای بیدار شدن با احساس و ظاهر عالی حیاتی است. با انجام این کار، چهره ای درخشان خواهید داشت، از شر حلقه های تیره و ترسناک زیر چشمان خود خلاص خواهید شد. همچنین باعث کند شدن روند پیری می شوید. اجازه ندهید هیچ چیز در دنیا مانع خواب و زیبایی شما شود، زیرا پوست هنگام خواب کلاژن جدیدی تولید می کند.

  1. آگاهی در مورد محصولات آرایشی

آگاهی از مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی مهم است. بله! درست مانند چیزهایی که می خورید، محصولاتی که برای پوست خود نیز استفاده می کنید بر زیبایی شما تاثیر می گذارند. پوست شما 60 درصد موادی را که روی آن استفاده می کنید، جذب می کند. بنابراین حتما در مورد مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست، مراقبت از مو و زیبایی خود تحقیق کنید.

از به کار بردن محصولاتی که حاوی پارابن، مواد پتروشیمی و سولفات هستند که ممکن است باعث تحریک پوست یا خشکی و وز کردن موهای شما شود، اجتناب کنید. بهترین  کار انتخاب محصولاتی است که حاوی مواد طبیعی هستند.

مطلب مرتبط: ۱۰ حقیقت و باور اشتباه در مورد آرایش و لوازم آرایشی که هرگز نشنیده اید

  1. ورزش برای داشتن پوستی سالم

فعالیت بدنی هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روان شما ضروری است. کاری را انجام دهید که به شما در این راستا کمک می کند. رفتن به باشگاه، دویدن، انجام یوگا یا شنا کردن همه می تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روحی شما داشته باشد. ورزش به پوست شما کمک می کند و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

حداقل سه ساعت فعالیت بدنی در هفته باعث بهبود سلامت شما می شود. گردش خون شما را بهبود می بخشد، بدن را پاکسازی می کند. همچنین میزان اکسیژن رسانی به پوست را افزایش می دهد. سبب تقویت اندورفین می شود، این ماده در کاهش استرس موثر است.

ورزش به آرام شدن کل بدن شما از جمله پوست کمک می کند! با این حال، اگر برای دویدن به پارک می روید، هرگز استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

در این مطلب: چطور تاریخ انقضای لوازم آرایشی را تشخیص دهیم؟

  1. روتین پوستی سالم برای داشتن زیبایی طبیعی

ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید و یک روتین مراقبت از پوست را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. در واقع روتینی برای پاکسازی، تقویت و مرطوب نگهداشتن پوست ضروری است.

نوع محصولاتی که برای پیروی از این روش استفاده می کنید کاملا به نوع پوست شما بستگی دارد. یک روتین منظم روزانه و شبانه داشته باشید آن زمان بهبود چشمگیر پوست خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین، تحت هیچ شرایطی، با آرایش خود به رختخواب نروید.

با این کار تنها منجر به ایجاد مشکلات بیشتر برای پوست خود می شوید. از کرم دست و لوسیون بدن برای دست ها و پاهای خود استفاده کنید.

مطلب خواندنی: نکاتی مهم در آرایش چشم عربی

  1. استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب یک گزینه نیست بلکه استفاده از آن اجباری است. اشعه های UVA، UVB و UVC خورشید عامل اصلی پیری زودرس پوست هستند. اگر این یک مرحله ساده همیشه در روتین خود جا دهید، در آینده از خود تشکر خواهید کرد.

ضد آفتاب از لکه های تیره و پرپیگمانتاسیون جلوگیری می کند. کرم ضد آفتاب “عامل محافظتی در برابر آفتاب” است. حتما قبل از بیرون آمدن از خانه حداقل ضد آفتاب بزنید.

لینک مرتبط: ترفند آرایش چشم های حساس؛ نکات آرایشی مهم در آرایش چشم

  1. لایه برداری پوست

لایه برداری را به بخشی حیاتی از رژیم مراقبت از پوست خود تبدیل کنید. کلید داشتن پوستی درخشان لایه برداری است. برای تجدید سلول های تازه و سالم باید سلول های مرده را از روی سطح پوست پاک کنید.

با استفاده از یک لایه بردار ملایم به این فرآیند طبیعی کمک کنید. سلول های مرده بیش از حد روی سطح پوست شما می تواند منجر به مسدود شدن منافذ، جوش های سرسیاه، آکنه و دیگر جوش ها شود. هنگامی که لایه برداری را به رژیم خود اضافه می کنید، سرم ها و مرطوب کننده های شما بهتر جذب پوست می شوند و باعث می شوند کارایی بیشتری داشته باشند.

اسکراب های ملایم را انتخاب کنید یا اسکراب های خانگی را در خانه با استفاده از موادی مانند آرد گرم یا قهوه آماده کنید. حداکثر 2 بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید. با این کار پوستی شاداب و تمیز داشته باشید.

لینک مرتبط: این ۹ نکته را در برنامه مراقبت از پوست دور چشم تان بگنجانید

  1. دوری از استرس

در سبک زندگی مدرن امروزی، همه ما برنامه های زیادی داریم و طبیعی است که استرس زیادی را تجربه کنیم. با این حال، استرس کنترل نشده می تواند منجر به مشکلاتی مانند سردرد و فشار خون بالا شود. همچنین می تواند منجر به آکنه، ریزش مو و سفید شدن موها نیز شود. در واقع این ها تنها چند پیامد شدید ناشی از استرس هستند.

باید استرس خود را کاهش دهید کمتر به فکر قبض ها، کار، زندگی و دیگر چیزها فکر کنید. حتما راهی برای مدیریت آن پیدا کنید. مدیتیشن کنید، یک فنجان چای داغ بنوشید، به موسیقی گوش دهید یا مشغول کارهای مورد علاقه تان شوید.

  1. مصرف چای سبز برای داشتن زیبایی طبیعی

خیلی ها عاشق نوشیدن چای سبز هستند. شاید سالم ترین و غنی ترین نوشیدنی با مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که به طور باورنکردنی برای بدن شما مفید هستند، اگر به داشتن زیبایی طبیعی فکر می کنید، چای سبز بهترین انتخاب است. حاوی “کاتچین” است، نوعی آنتی اکسیدان که از آسیب سلولی جلوگیری می کند، گردش خون را بهبود می بخشد، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. ماده EGCG موجود در این چای نیز با کاهش جذب چربی به کاهش وزن کمک می کند. بنابراین به دم کردن چای سبز برای خودتان عادت کنید!

اینجا بخوانید: فواید چای سفید؛ از سلامت قلب تا استفاده در محصولات آرایشی و زیبایی

  1. انتخاب لباس مناسب  

آن چه می پوشید به زیبا نشان دادن شما کمک می کند. تمام لباس هایی که انتخاب می کنید باید کاملا مناسب شما باشند. کمد لباس خود را با لباس هایی پر کنید که مکمل شخصیت و زیبایی شما هستند و به جذابیت ظاهر شما کمک می کنند.

پوشیدن لباس های خیلی تنگ یا گشاد می تواند مناسب ظاهر شما نباشد. با انتخاب چنین لباس هایی فقط استایل خود را خراب می کنید. هنگام خرید دقت بیشتری به خرج دهید.

مطلب مرتبط: این ۸ روغن گیاهی، برای سفت کردن پوست معجزه می کنند!

  1. حفظ آراستگی برای داشتن زیبایی طبیعی

آراستگی از سر تا پا برای ظاهر شما ضروری است. بیشتر به خود اهمیت بدهید. آخر هفته ها به آرایشگاه بروید. صورت خود را اصلاح کنید. همچنین مراقبت از ابروهای خود را فراموش نکنید. ابروها نقش مهمی در زیبایی چهره شما دارند. به طور کلی، به صورت روزانه از محصولات مراقبی استفاده کنید. مرتب دوش بگیرید، از عطر یا دئودورانت استفاده کنید، موهای خود را همیشه شانه کنید و خانه را با آراستگی کامل ترک کنید.

  1. استفاده از روبالشی ابریشمی  

برای داشتن زیبایی طبیعی خوابیدن روی روبالشی ابریشمی عالی است. می تواند در سالم ماندن موها و صورت شما کمک کند. خطوط ریز و چین و چروک روی صورت شما را کاهش می دهد. ابریشم همچنین به طور طبیعی در برابر کنه های گرد و غبار و سایر مواد حساسیت زا مقاوم است. استفاده از رو بالشی ابریشمی علاوه بر مد بودن، فواید بسیار قابل توجهی نیز دارند. باید امتحانش کنید تا تاثیر آن را ببینید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *