جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 12 دقیقه
5
(1)

اگر در دنیای ایده آل زندگی می کردیم، هیچ کس هرگز دچار آسیب، ترومای خانگی نمی شد. یا به دنبال درمان خشونت خانگی نمی رفت. اما متاسفانه، همه روابط سرشار از عشق و احترام نیستند. مطمئنا، طبیعی است که زوج‌ها روزهای سختی را نیز تجربه کنند. اما تفاوتی بین چنین سختی ها و داشتن شریکی عاطفی که شما را تحقیر و از شما سوء استفاده می کند، وجود دارد. در حالی که همه بدرفتاری ها در روابط اشتباه است، اما وجود همسری خشن وضعیت را بدتر هم می کند.

از نظر فنی، اگر خانواده ای رفتار خوبی بین هم نداشته باشند، امکان این که کودک بزرگ شده، از آن ها فاصله گرفته و شروع به ساختن زندگی بهتر کنند، وجود دارد. اگر رئیسی بدرفتار باشد، در نهایت می توانید شغل دیگری پیدا کنید و در محیطی بهتر شروع به کار کنید. اما، اگر شریک زندگی شما بدرفتاری کند، تصمیم گرفتن سخت می شود. با این حال هیچ کس حق ندارد از شما سوء استفاده کند.

مطلب مرتبط: کدام تیپ های شخصیتی موفق ترین روابط را دارند؟

درمان دردهای ناشی از خشونت خانگی

بچه ها از نظر مالی به والدین خود وابسته هستند. همین امر برای کارمندان وابسطه به شغلشان برای پرداخت قبوض صدق می کند. با این حال، پیامدهای خشونت خانگی خیلی عمیق تر از آن چیزی است که فکر می کنید. مسئله بزرگ تر این است که هنوز تصورات غلط زیادی در مورد اذیت و آزار خانگی وجود دارد. به عنوان مثال، اکثر مردم باور ندارند که زنان می توانند مردان را مورد آزار خانگی قرار دهند.

اما این تصور اشتباه است. خیلی چیزهای دیگر وجود دارد که مردم در مورد آسیب های خانگی نمی دانند. به همین دلیل است که بسیاری از قربانیان حتی متوجه نیستند که قربانی شده اند. بنابراین چگونه می توانید ترومای خانگی را شناسایی کنید و چه اقداماتی می توانید برای التیام قلب خود از این آسیب انجام دهید؟

لینک مرتبط: ۵ مکمل غذایی برای مبارزه با افسردگی فصلی

ترومای خانگی چیست؟

خشونت خانگی به قدری موضوع بزرگی است که حتی سازمان ملل نیز مقالات کاملی برای درک چیستی آن و راه های دور شدن از فرد خشن ارائه کرده است. به گفته سازمان ملل، خشونت خانگی یا آزار و اذیت خانگی، یک الگوی رفتاری است که برای به دست آوردن و حفظ قدرت یا کنترل بر شریک عاطفی یا همسر استفاده می شود.

به گفته آن ها، هر کسی بدون توجه به سن، جنسیت، گرایش جنسی یا عوامل دیگر می تواند قربانی خشونت خانگی شود. نه تنها این، بلکه افراد خارج از رابطه نیز می توانند قربانی شوند. به عنوان مثال، بچه‌هایی که والدینشان در یک رابطه خشونت‌آمیز هستند، احتمالا به دلیل رفتارهایی که در معرض آن قرار می‌گیرند، آسیب‌های روحی را تجربه می‌کنند.

از طرفی خیلی دشوار است تا یک فرد درک کند مورد خشونت قرار گرفته است. زیرا افراد چیزی در مورد سوء استفاده نمی گویند، مگر این که اثری فیزیکی از خود به جا بگذارد. بنابراین، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که آزارگر کسی است که شریک زندگی خود را کتک می‌زند.

اما تروماهای خانگی می تواند روانی، جسمی، عاطفی، مالی یا جنسی باشد. لازم نیست کبودی به جا بگذارد. بنابراین در نظر گرفتن این که تنها نوع آزار، جسمی است اشتباه است. انواع دیگر سوء استفاده می تواند به همان اندازه، اگر نه بیشتر، به فرد قربانی آسیب وارد کند. اغلب، زخم هایی که به سختی ترمیم می شوند، جای زخم هایی هستند که مردم حتی نمی توانند ببینند.

مطلب مرتبط: تاثیر مطالعه بر مغز؛ با مطالعه هر روزه چه اتفاقی برای ذهن رخ می دهد؟

تروما و عزت نفس

از آن جا که در این موضوع سوء استفاده از قدرت است، اغلب با از بین بردن ذره ذره عزت نفس یک شخص شروع می شود. شما ممکن است در رابطه ای باشید که به نظر عالی است، اما گاهی اوقات مجبور می شوید با کنایه های کوچک شریک زندگی خود کنار بیایید. آن ها ممکن است شما را در مقابل افرادی که به آن ها اهمیت می دهید مسخره کنند، آن هم نه به شکل تمسخر آمیز، بلکه به شیوه ای بدتر از آن چه فکر می کنید. آن ها ممکن است شما را تحقیر کنند و دستاوردهای شما نادیده یا کم اهمیت جلوه دهند. شاید همیشه مورد سوال جواب قرار بگیرید، مثلا کجا هستید، کجا می روید یا با چه کسی می روید.

این ها همه چیزهایی است افراد ابتدا تعبیری دیگری از آن ها دارند. شما نمی خواهید باور کنید که شریک زندگی تان شما را مورد توهین قرار می دهد، بنابراین می گویید که آن ها شما را مسخره می کنند چون فرد شوخ طبع هستند. یا گفته های آن ها هیچ تاثیری بر دستاوردهای شما ندارد. در عوض، رفتار آن ها را طور دیگری تعبیر می کنید. مثلا آن ها سعی دارند شما را متواضع کنند. اما پس از آن، سوء استفاده به آرامی شروع به بدتر شدن می کند. در نهایت، آن ها ممکن است از نیروی فیزیکی خود نیز استفاده کنند.

پیامدهای خشونت خانگی

یکی از راه هایی که باعث می شود همیشه آن ها از شما سوء استفاده کنند وابستگی مالی شما به آن ها است. وقتی کسی شروع به خشونت خانگی می کند از هیچ آزاری دست بر نمی دارند. آن زمان شما لحظه به لحظه بیشتر مورد خشونت و ترومای خانگی قرار می گیرید.

اگر زمانی احساس ترس، فشار و ترس از ترک شریک زندگی خود کردید، همه این ها نشانه هایی هستند که شما را در حال تجربه سوء استفاده نشان می دهد. هرگز نباید احساس کنید که لایق یک زندگی وحشتناک مانند این هستید یا این که فکر کنید با تغییر خود می توانید رابطه خود را بهبود بخشید. مطمئنا، زوج‌ها حتی در سالم‌ترین روابط هم دعوا می‌کنند. اما این بدان معنا نیست که هرگز نباید احساس کنید که در خطر واقعی هستید یا در رابطه ای سمی و اشتباه گیر کرده اید.

مطلب مرتبط: قانون ۳۳۳ برای رفع اضطراب؛ چطور از این تکنیک ساده برای رفع اضطراب استفاده کنیم؟

3 روش طبیعی برای بهبود دردهای ناشی از خشونت خانگی

سعی کنید دست از اذیت خود بردارید و با چهره واقعی رابطه خود رو به رو شوید. شما نباید به هیچ کس اجازه سوء استفاده از خود را بدهید.

1. برای درمان خشونت خانگی این چرخه را بشکنید

البته، هرگز نمی توانید از خشونت خانگی نجات پیدا کنید، مگر این که از چرخه سوء استفاده خارج شوید. شاید کاری به ظاهر غیر ممکن است اما با کمی تلاش می توانید این کار را انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تشخیص دهید مورد خشونت قرار گرفته اید یا خیر. اگر هر یک از الگوهای رفتاری که در بالا توضیح داده شد را در شریک زندگی خود تشخیص دهید، یا اگر احساس ترس کرده اید، به احتمال زیاد مورد آزار قرار گرفته اید.

پس از درک و پذیرش آن، می توانید مسیر درمان و بهبود را شروع کنید. برای درک بهتر حتما از مطالعات و مقالات نوشته شده استفاده کنید.

لینک مرتبط: ۸ مهمترین اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی دوران کودکی

به دنبال نجات خود باشید

در قدم بعدی باید با افرادی ارتباط برقرار کنید که می توانند از شما حمایت کنند. متاسفانه، بسیاری از سوء استفاده‌کنندگان شریک زندگی خود را از دوستان و خانواده اش جدا می‌کنند، بنابراین ممکن است احساس کنید کسی را ندارید. حتی در آن صورت، سازمان‌های غیردولتی و منابع دیگری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. آن ها داوطلبانی هستند که برای کمک به شما در چنین شرایطی آماده هستند. با این حال، بهترین گزینه این است که با خانواده یا دوستان قدیمی خود تماس بگیرید. با توجه به نسبتی که با شما دارند می توانند به شما کمک کنند.

اگر با آزارگر خود زندگی می کنید، جای دیگری پیدا کنید و مطمئن شوید که به طور کامل از او دور شده اید. آن ها را در تمام رسانه های اجتماعی مسدود کنید و سعی کنید تا حد امکان از آن ها دوری کنید تا نتوانند شما را برای بازگشت به رابطه قبلی ترغیب کنند. همیشه با یک متخصص صحبت کنید تا بتواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند. این اولین قدمی است که می توانید برای سلامت روان و رفاه کلی خود بردارید.

بیشتر بخوانید: ۷ بهترین راه برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی

2. تجربیات خود را به اشتراک بگذارید

برای درمان خشونت خانگی، پس از یافتن یک محیط امن برای زندگی، باید شروع به بررسی همه چیزهایی کنید که برای شما اتفاق افتاده است. مطمئنا، ممکن است به زمان نیاز داشته باشید تا با زندگی جدید خود سازگار شوید و به نبود آن شخص در زندگی خود عادت کنید. نمی توان گفت که صحبت کردن در مورد سوء استفاده ای که اتفاق افتاده می توانید راحت صحبت کنید. اما بهتر است در مورد آن ها صحبت کنید زیرا با این کار از تمام جزئیات وحشتناک نجات پیدا خواهید کرد.

اگر همه اتفاقات را بررسی نکنید، هیچ وقت نمی توانید راه درمان را پیدا کنید. به اشتراک گذاری تجربیات خود یکی از بهترین گزینه هایی است که به شما در این زمان کمک می کند. شما می توانید در مورد تجربیات خود با دوستان، خانواده یا یک درمانگر صحبت کنید. این بدان معنا نیست که به محض پایان دادن به رابطه باید این کار را انجام دهید. اما وقت زیادی را صبر نکنید. بلکه چند هفته پس از جدایی این کار را انجام دهید. سپس، همانطور که دارید در مورد اتفاقات صحبت می کنید، می توانید شروع به دیدن اتفاقات به طور عینی کنید.

اکثر اوقات فرد قربانی فکر می کند اشتباه از او است. اما، با کمک افرادی که به شما گوش می دهند، می توانید بفهمید که این طور نیست. این گامی عالی در جهت پردازش و چارچوب بندی مجدد کل وضعیت زندگی شما است. به علاوه، زمانی که شروع به اشتراک گذاری تجربیات خود می کنید، می توانید مرزهای لازم برای آینده زندگی خود را تعیین کنید.

مطلب مرتبط: اشتباهات زنان در رابطه زناشویی: ۶ اشتباه که روابط زناشویی را با خطر مواجه می کند

3. با خودتان مهربان باشید و شفقت به خود را تمرین کنید

سوء استفاده خطرناک است زیرا درک و اعتماد افراد از خود شان را از بین می برد. در واقع ترومای خانگی حتی می تواند قوی ترین فرد را مطیع کند و با اعتماد به نفس ترین فرد را به فردی تبدیل کند که با عزت نفس پایین دست و پنجه نرم می کند. اکثر قربانیان در نهایت به این باور می رسند که سزاوار تمام اتفاقاتی هستند که برایشان افتاده است.

به همین دلیل است که حتی پس از فرار از یک موقعیت آزاردهنده احساس نمی‌کنند که شایسته نجات از چنین فضایی هستند. آن ها حتی ممکن است به طور کلی از کمک امتناع کنند زیرا نمی خواهند احساس کنند که سربار هستند. اگر قربانی چنین تجربه ای هستید، باید شفقت به خود را تمرین کنید. یکی از راهکارهای درمان خشونت خانگی، شفقت به خود است. شفقت یعنی مهربانی و همدلی با خود. یعنی نباید هر لحظه خود را به خاطر اتفاقی که افتاده سرزنش کنید. اما ممکن است بخواهید خود را مقصر بدانید تا این که بپذیرید کسی که دوستش دارید چقدر می تواند نفرت برانگیز باشد. اما باید جلوی خودتان را بگیرید. شما با مهربانی با خود، پذیرفتن بعضی اشتباهاتی که انجام داده اید. همچنین قبول رفتار اشتباه شریک عاطفی تان می تواند به بهبود وضعیت روحی تان کمک کند.

آخرین ایده ها در مورد راه هایی برای درمان دردهای ناشی از خشونت خانگی

خشونت خانگی بدترین چیزی است که یک فرد در یک رابطه عاشقانه می توانند با آن رو به رو شوند. پیامدهای خشونت خانگی آن قدر عمیق است که رفع تاثیر آن از سلامت روان غیر ممکن به نظر می رسد. ناگفته نماند که برخی افراد حتی نمی دانند که مورد سوء استفاده قرار می گیرند. حتی اگر آن ها بدانند، شاید هرگز به فکر خارج شدن از آن نباشند. اما، با کمک و منابع مناسب، می توانید از چنین وضعیتی فرار کنید و از آسیب های خانگی نجات پیدا کنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان