بهترین کارتن لمینتی بسته بندی کالا را چگونه بشناسیم!

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۲۹, ۱۴۰۱ به روز رسانی : آذر ۲۹, ۱۴۰۱
بهترین کارتن لمینتی بسته بندی کالا

امروزه در صنایع کارتن سازی فرایندی وجود دارد به نام لمینت. کارتن های لمینتی از جمله بسته بندی های نوین و مدرن در صنایع کارتن و جعبه سازی هستند و با استحکام و زیبایی که دارند هم برای بازارهای صادراتی و هم در بازار های داخلی به علت تنوع زیاد، از آنها استفاده میشود. برای درک بهتر و اطلاعات بیشتر در مورد کارتن های لمینتی، میخواهیم در مورد ویژگی ها و کاربردهای این دسته از کارتن‌ها صحبت کنیم.

کارتن لمینتی چیست؟

در ابتدا لازم است که بدانید خود واژه لمینت به چه معناست. لمینت یک واژه ی لاتین و به معنای روکش کردن است. احتمالا لمینت کردن دندان به گوشتان خورده است. این بدین معناست که یک لایه روکش بر روی دندان ها گذاشته که باعث زیبایی دندان ها میشود. لمینت در کارتن سازی نیز شبیه به همین موضوع است.

تولید کارتن لمینتی بدین گونه است که چاپ و طرح روی یک مقوا چاپ میخورد که به آن پوستر میگویند و در نهایت این پوستر بر روی کارتن ها با دستگاه های مخصوص چسبانده میشود که در پایان، این فرآیند را لمینت کارتن و محصول نهایی را  جعبه یا کارتن لمینتی میگویند.

ویژگی های کارتن های لمینتی

  • عدم محدودیت در طرح و رنگ

از مهم ترین و بارزترین ویژگی کارتن های لمینتی میتوان به تنوع رنگی در جهت تبلیغات اشاره کرد. شاید از خود بپرسید که چگونه این کارتن ها میتوانند معرف شرکت سازنده یا محصول شوند؟

همان طور که در عکس های این نوشته مشاهده می‌کنید باید بدانید که بر روی جعبه های لمینت شده، تنها یک نوع چاپ، آن هم چاپ افست صورت میگیرد.

همانطور  که درمقاله های پیشین در مورد چاپ افست صحبت کردیم، در این مدل، محدودیتی در طرح و رنگ نداریم یعنی هر رنگی که مد نظرتان باشد، میتواند بر روی کارتن یا جعبه بسته بندی صورت گیرد. گاهی حتی پیچیده ترین طرح ها و رنگ ها نیز بر روی این چاپ، قابل انجام است که به این ترتیب، علاوه بر زیبایی ظاهری، نوعی تبلیغ  برای شرکت تولید عرضه کالا نیز محسوب میشود.

  • خوانا بودن نوشته های ریز روی کارتن

آیا تا کنون به نوشته های ریز روی برخی از کارتن ها دقت کرده اید؟ تا چه حد توانسته اید که آن ها را خوانده و متوجه منظورشان شوید؟

اگر با دقت به یک کارتن بسته بندی نگاه کرده باشید، متوجه این موضوع خواهید شد که این نوشته ها در مورد مشخصات محصول داخل کارتن است که اگر این نوشته ها نباشند، باز هم معرف کالا و شرکت سازنده نخواهند بود.

برخی از این نوشته ها بسیار خوانا و برخی دیگر اینطور نیستند. در کارتن های لمینتی، این نوشته ها بسیار خوانا و واضح هستند دلیل این امر تنوع رنگی، وضوح و تراکم رنگ بالا است که در نوع چاپ آن وجود دارد.

  • استحکام

لمینت کردن علاوه بر زیبایی ظاهری کارتن، بر استحکام و مقاوم کردن آن تاثیر به سزایی دارد. افزودن یک لایه ی مقوایی به کارتن، آن را در برابر ضربات احتمالی حفظ کرده و تا رسیدن به مقصد، سالم نگه میدارد. به طور مثال، یک کارتن سه لایه  را در نظر بگیرید که لمینت شده، یعنی یک لایه ی دیگر به سه لایه ی اضافه میشود. مسلما میتوانید تصور کنید که تا چه حد این کارتن مقاوم و مستحکم خواهد بود.

تا به اینجا در مورد ویژگی های کارتن و جعبه های لمینتی صحبت شد و اطلاعاتی از آنها به دست آوردید. حال میخواهیم از کاربرد های این گونه کارتن ها صحبت کنیم.

کاربرد کارتن و جعبه های لمینتی

  • استفاده در محصولات صادراتی

صادرات محصولات از روش های پر اهمیت کسب درآمد و تامین معاش در سراسر جهان است که قواعد خاص خود را داشته و باید به درستی به آنها عمل شود. همچنین کشور ما یک کشور با اقلیم های گوناگون بوده و از آنجایی که  کشت و برداشت در اکثر فصول سال انجام میشود، محصولات زیادی به جاهای مختلف، صادر میشود.

در نتیجه باید بدانید که از چه نوع کارتنی برای این محصولات استفاده کنید تا ضمن حفظ کیفیت محصول و سالم ماندن حین جابه جایی، از زیبایی نیز برخوردار باشد. در این باره پیشنهاد میشود که از کارتن های لمینتی صادراتی با پوشش های متنوع و خدمات چاپ استفاده کنید.

  • استفاده در کالاهای لوکس

کالاهای قیمتی به علت آنکه از ارزش و حساسیت بالایی برخوردار هستند، حتما باید در یک سری از کارتن ها یا جعبه های با استحکام و شکیل قرار بگیرند که پیشنهاد ما به شما همان جعبه  یا کارتن های لمینتی با ترکیب ورق مقوایی با کیفیت است که متناسب با کالای شما طراحی میگردد.

مزایای کارتن و جعبه های لمینتی

همراهان گرامی، کارتن های لمینتی از مزایای فراوانی برخوردار هستند که در این مقاله قصد داریم به تعدادی از آنها بپردازیم:

از مهم ترین مزایای کارتن و جعبه های  لمینتی میتوان به گسترده خدمات پس از چاپی آن اشاره کرد. تمام خدمات چاپ از جمله سلفون، طلا کوب و نقره کوب و برجسته سازی و … همگی بر روی این گونه کارتن ها قابل انجام است.

  • لمینت کردن سبب دوام بیشتر کارتن و در کنار چاپ روی آن میشود
  • استفاده چندین باره از آن به دلیل مقاومت بالا
  • دربرابر رطوبت، نم، تا زدن، چربی و سایر آلودگی ها مقاوم هستند.
  • شفافیت خاصی دارند.
  • مقرون به صرفه هستند.
  • کیفیت چاپی بالایی دارند.
  • حمل و نقل آسان
  • قابل بازیافت
  • حفظ کیفیت و کمیت محصول

و در پایان اینکه سبب افزایش 70 درصدی فروش هم میشود.

انواع کارتن های لمینتی

فرآیند لمینت برای تمامی کارتن ها قابل انجام و اجرا میباشد. کارتن سینگل فیس دولایه، سه لایه، چهارلایه و پنج لایه همگی این قابلیت لمینت شدن را دارند. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، لمینت یک لایه مقوایی است که روی کارتن جهت مقاوم شدن و عدم آسیب به آن چسبانده میشود که این زیبایی کار را دو چندان میکند.

خاتمه

امیدواریم توانسته باشیم شما همراهان عزیز را با جعبه‌ها و کارتن‌های لمینت شده مقوایی آشنا کنیم. نظرات و سوالات خود را میتوانید به صورت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *