جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(1)

مذاکره برای حقوق و دستمزد در طول فرآیند مصاحبه، بخش مهمی از جریان استخدام است. شما باید بدانید که چه مبلغی با توجه به توانایی ها، مهارت ها و تجربه شما مناسب تر است. اغلب، افراد صرفا برای داشتن یک شغل به کمترین هزینه رضایت می دهند، اما مذاکره با طرف مقابل قرارداد یک هنر است. حتی اگر بحث در مورد حقوق و افزایش حقوق دشوار باشد، خیلی مهم است که در محل کار خود حقوق مناسب بخواهید. ما برای کمک در این زمینه، به شما چند ترفند روانشناختی معرفی می کنیم که هنگام مذاکره درباره حقوق به کارتان می آید.

مطلب مرتبط: ۹ راهکار فوق العاده برای افزایش اعتماد به نفس در مصاحبه که حتما باید بدانید!

1. موقع مذاکره برای حقوق، هرگز از حقوق قبلی خود صحبت نکنید

هرگز اطلاعات مربوط به حقوق قبلی خود را ضمیمه مدارک خود نکنید. احتمال زیادی وجود دارد که وقتی حقوق قبلی شما را می بینند، ارزش و توانایی شما را با آن تعیین کنند. آن وقت تنها کاری که می کنند پیشنهاد عددی نزدیک به آن خواهد بود. این کار نه تنها بر حقوق فعلی شما تاثیر می گذارد، بلکه بر موقعیت شغلی شما نیز تاثیر می گذارد.

2. با اعتماد به نفس صحبت کنید

در مذاکرات حقوق و دستمزد با بخش منابع انسانی سازمان به اعتماد به نفس خود تکیه کنید. در مورد مهارت ها، توانایی ها و دستاوردهای خود مطمئن حرف بزنید و توضیح دهید که چرا مستحق دریافت حقوق بهتر هستید. سعی کنید حتی چند عدد نیز خود شما پیشنهاد بدهید تا سطح شما را بالا نشان دهد.

لینک مرتبط: رعایت ۵ نکته طلایی برای داشتن اعتماد به نفس در یک مصاحبه شغلی

3. هنگام مذاکره برای حقوق از “اثر آفتاب پرست” کمک بگیرید

ترفند عالی و فوق العاده دیگر که خیلی ها به آن پایبند هستند، “اثر آفتاب پرست” است. “اثر آفتاب‌پرست” یعنی شما ژست‌ها، زبان بدن و رفتارهای فرد مقابلتان را تقلید می‌کنید. این کار برای طرف مقابل بسیار جذاب است و آن ها ناخودآگاه شروع به دوست داشتن شما می کنند. اگر این کار را انجام دهید، یعنی سعی می کنید شخصیتی شبیه شخصیت آن ها را به تصویر بکشید. به این ترتیب آن ها بیشتر با شما موافق خواهند بود.

4. روی کلماتی که استفاده می کنید تمرکز داشته باشید

نحوه بیان آنچه می گویید، شما را از دیگران متفاوت می کند. از کلمات همدلانه و مثبت استفاده کنید و چیزی که ممکن است باعث عصبانیت یا آزار استخدام کننده شود را به زبان نیاورید. با دقت کامل روی کلماتی تمرکز کنید که باعث نشان دادن توانایی فکری شما می شود. همچنین نحوه مذاکره تعیین خواهد کرد که آیا مناسب این شغل هستید و آیا می توانید جزء مفیدی برای شرکت باشید یا خیر.

مطلب مرتبط: سوالات چالشی مصاحبه استخدامی: ۱۰ سوال فریبنده و چالش برانگیز که در مصاحبه ها می پرسند

5. مقدار مشخصی را در نظر داشته باشید

همیشه زمانی که در حال مذاکره برای دستمزد خود هستید، مقدار مشخصی را در نظر داشته باشید. علاوه بر این، از بیان یک رقم کامل مانند 7 میلیون تومان خودداری کنید. در عوض، مقداری به اندازه 7 میلیون و 500 هزار تومان بگویید. به این ترتیب به استخدام کننده اجازه می دهید به رقمی که می خواهد به شما پیشنهاد بدهد، فکر کند و حقوقی را تعیین کند که جوابگوی نیاز شما باشد.

کلام پایانی

امیدواریم این 5 نکته در مورد مذاکره برای حقوق به دردتان بخورد و کمک تان کند بر سر بهترین مبلغ توافق کنید. آن وقت هم شغل مورد علاقه خود را خواهید داشت هم حقوق خوب برای رفع نیازهای زندگی خود!

بیشتر بخوانید: موفقیت در مصاحبه استخدامی: ۱۶  ترفند روان‌شناسی که در یک مصاحبه شغلی عالی ظاهر شوید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان