جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

وقتی در مورد سلامت دندان ها صحبت می کنیم، آنچه می خوریم را باید مد نظر داشته باشیم. رژیم غذایی سالم برای سلامت دهان و دندان مهم است. در واقع مواد غذایی که می خوریم تاثیر فوری روی دندان ها و لثه های شما دارد. همچنین غذای ناسالم می تواند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود. از طرفی پزشکان بیماری های دهان و دندان را با دیابت، بیماری قلبی، سکته مغزی و زایمان زودرس یا نوزاد دارای وزن کم مرتبط می دانند. شما می توانید از لیست غذاهای سالم برای بهبود سلامت دهان و دندان استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین غذاهای مفید برای سلامت دندان ها

1. پنیر

اگر شما جزء افرادی هستید که علاقه زیادی به خوردن پنیر دارید، پس حتما دندان های تان سالم است. این خوراکی خوشمزه نه تنها لذیذ است بلکه برای سلامت دهان و دندان نیز به آن نیاز دارید. بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف پنیر PH دهان را بالا می برد و خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.
باور بر این است که جویدن پنیر باعث افزایش بزاق در دهان می شود. پنیر همچنین حاوی کلسیم و پروتئین است، مواد مغذی که باعث تقویت دندان ها می شوند.

لینک مرتبط: سلامت دندان: ۵ خوراکی مضر برای دندان که هر روز استفاده می‌کنید

2. سبزیجات دارای برگ سبز

سبزیجات دارای برگ سبز جزء جدایی ناپذیر هر برنامه غذایی سالم است. آن ها در حالی که کالری کمی دارند، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. سبزیجات برگ دار سبز مانند کلم پیچ و اسفناج سبب تقویت سلامت دهان شما می شوند. این سبزیجات سرشار از کلسیم هستند که مینای دندان را سالم نگه می دارد.

مطلب مرتبط: سلامتی دندان ها: ۸ غذایی که به لبخند شما زیبایی می بخشد

3. سیب جزء غذاهای سالم برای بهبود سلامت دهان و دندان

هر چند پزشکان توصیه می کنند که از خوردن غذاهای شیرین اجتناب کنید، اما استثناهایی نیز وجود دارد. میوه هایی مانند سیب ممکن است شیرین باشند، اما دارای محتوای آب و فیبر بالایی نیز هستند. خوردن سیب باعث تولید بزاق در دهان می شود و به این ترتیب باکتری ها و دانه های غذا را از بین می برد.
ترکیب فیبری میوه نیز به سلامت لثه کمک می کند. خوردن یک سیب مساوی با مسواک زدن دندان‌هایتان با خمیردندان حاوی فلوراید نیست، اما می‌تواند از دندان های شما تا زمانی که فرصتی برای مسواک زدن داشته باشید، محافظت کند.

لینک مرتبط: برای ورزش کردن بعد از جراحی ایمپلنت دندان باید صبور بود!

4. ماست

مانند پنیر، ماست نیز سرشار از کلسیم و پروتئین است که باعث می شود انتخابی ایده آل برای استحکام و سلامت دندان های شما باشد. علاوه بر این، پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های مفید موجود در ماست به سلامت لثه‌های شما نیز کمک می‌کنند.
زیرا باکتری‌های خوب باکتری‌هایی را که باعث ایجاد حفره در دندان ها می‌شوند را از بین می‌برند. اگر از ماست در هر وعده غذایی روزانه خود مصرف می کنید، ترجیحا انواع ساده و بدون شکر اضافه آن را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط: ۸ فایده بی نظیر آب سیب برای سلامت بدن + عوارض جانبی

5. هویج

هویج نیز مانند سیب ترد و سرشار از فیبر است. خوردن چند هویج خام بعد از هر وعده غذایی باعث افزایش تولید بزاق در دهان می شود که خطر پوسیدگی را کاهش می دهد.
هویج علاوه بر این که سرشار از فیبر است، منبع قابل توجهی از ویتامین A نیز است. در ترکیب سالاد از هویج خام نیز استفاده کنید. یا همان طور خام از آن بخورید.

بیشتر بخوانید: جرم گیری دندان در خانه؛ بدون مراجعه به دندانپزشک جرم دندان ها را از بین ببرید 

6. بادام از غذاهای سالم برای بهبود سلامت دهان و دندان

بادام برای سلامت دندان ها فایده دارد. زیرا در حالی که قند کمی دارد، منبع مناسبی از کلسیم و پروتئین را تشکیل می دهد. در میان وعده های خود یک مشت بادام میل کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان