جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 11 دقیقه
0
(0)

مهم نیست که چقدر تلاش دارید به عنوان یک انسان کاملا منطقی و پایدار عمل کنید، گاهی رفتارهای سمی در روابط از خود بروز می دهید که خودتان هم ناراحت می شوید. این رفتارها شما را تبدیل به یک فرد بد نمی کند. زیرا احساسات بر افراد حاکم است و گاهی منطقی بودن سخت می شود. به خصوص وقتی صحبت از رابطه عاشقانه می شود، رابطه ای که بیشترین تلاش عاطفی را می طلبد.
ناگفته نماند که هرگز داشتن یک رابطه سالم به مردم آموزش داده نمی شود. در سال های اخیر نرخ طلاق در بالاترین حد خود قرار داشته است، و این یعنی خیلی ها نمی توانند با هم کنار بیایند. زیرا هیچ کس به آن ها نگفته چگونه زندگی کنند. حتی اگر والدین شما رابطه خوبی با هم داشته باشند، باز هم نمی تواند بر روابط شما تاثیر بگذارد.
پس هنگامی که در نهایت وارد یک رابطه می شوید، حتما اشتباه خواهید کرد. شاید شما و شریک زندگی تان هر دو افراد بزرگی باشید. اما این بدان معنا نیست که هر دو شما نیز گاهی سعی می کنید بدترین خود را به یکدیگر نشان ندهید. علاوه بر این، جهان فردگرایانه است. وقتی صحبت از شغل و مواردی از این قبیل می شود، خوب است به علایق خود فکر کنید. اما در یک رابطه، باید نیازها و خواسته های شریک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید.

مطلب مرتبط: رفتارهای مخرب در رابطه زناشویی؛ 4 موردی که باید در زندگی مشترک از آن دوری کنید!

با این حال، گاهی اوقات گفتن آن آسان تر از انجام دادن است. به علاوه، پردازش احساسات می تواند خیلی سخت باشد. درک و در نظر گرفتن احساسات دیگران تقریبا غیرممکن است، با توجه به این که به مردم آموزش داده نشده است که چگونه از احساسات خود مراقبت کنند و روی آن ها کنترل داشته باشند.

۴ رفتار سمی که روابط را خراب می کنند

اگر هر یک از این رفتارها از شما سر زد، وحشت نکنید. رابطه شما نه محکوم به فناست و نه آدم بدی هستید. شما باید بدانید که این رفتارهای سمی چیست تا بتوانید از تکرار دوباره آن جلوگیری کنید.

1. انتقاد از رفتارهای سمی در روابط است

انتقاد می تواند کار درستی باشد؛ هرچند مردم نمی دانند چگونه انتقادات خود را به گونه ای بیان کنند که سبب کمک دیگران شود. اما این تنها مشکل نیست. در روابط، فقط نحوه بیان انتقاد شما نیست که باعث ایجاد مشکلات بین شما و شریک عاطفی تان می شود. بلکه مشکل این است که انتقاد اغلب به عنوان راهی برای تحقیر دیگران یا نشان دادن برتری خود بر آنها استفاده می شود. همچنین می توانید این مطلب را نیز بخوانید: غذاهای مضر برای اختلال نعوظ؛ ۶ ماده غذایی که سبب اختلال نعوظ می شود

شاید باور کردنش سخت باشد، اما این چیزی است که خیلی بیشتر از آن چه فکرش را می کنید اتفاق می افتد. حتما تجربه این چنینی داشته اید. این رفتار سمی نباید از بدخواهی ناشی شود. بلکه تنها یک مکانیسم دفاعی بد است. وقتی زن و شوهر دعوا می کنند، می تواند به سرعت به جنگ قدرت تبدیل شود. به همین دلیل است که ممکن است نیاز به اثبات برتری خود را احساس کنید. اگر موفق شوید، می توانید از نظر فنی در مبارزه “برنده” شوید.

مطلب مرتبط: دروغ در رابطه؛ ۸ اثر مخرب دروغگویی در زندگی زناشویی

برنده شدن حس رضایت ایجاد می کند!

حتی با وجود این که هیچ برنده ای در چنین مبارزاتی وجود ندارد، به نظر می رسد اکثر مردم چیز دیگری فکر می کنند. آنها از اثبات اشتباه شریک زندگی خود احساس خوبی دارند. همین موقع است که از انتقاد مخرب به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف استفاده می شود. اما، وضعیتی بدتر این است که هیچ کدام از شرکای عاطفی نمی خواهد پاسخگوی عمل خود باشد. اشتباهی که بسیاری از مردم مرتکب می شوند این است که شروع به انتقاد می کنند تا با آن خود را تبرئه کنند و اشتباه خود را به گردن شریک زندگی شان بی اندازند.
هرچند بحث می تواند یک انتقاد ساده باشد، اما اگر چنین واکنشی از خود نشان دادید، پس حتما به دنبال تغییر آن باشید. مهم نیست چقدر این رفتار ممکن است در آن لحظه برای شما خوشحال کننده باشد، اما مخربی قوی برای رابطه شما است. نیازی نیست از ابراز انتقادی دست بکشید. اما باید یاد بگیرید که چگونه آن را در روش سازنده استفاده کنید. این که فقط مشکل خود را بگویید و به دعوا ختم شود. در عوض، توضیح دهید که چرا چنین مشکل خاصی وجود دارد و درباره آن صحبت کنید. شما باید در مورد موضوع بحث کنید و به شریک زندگی خود اجازه دهید دیدگاه خود را بازگو کند تا بتوانید به راه حل برسید.

2. حالت دفاعی به خود گرفتن

وقتی صحبت از رفتارهای سمی می شود، حالت تدافعی رایج ترین رفتاری است که ممکن است از شما سر بزند. اما تشخیص آن نیز سخت ترین کار است. اکثر مردم نمی دانند که این رفتار چطور به یک رابطه آسیب می زند. با این حال باید متوجه باشید زیرا حالت تدافعی می تواند ارتباط سالم بین شما و همسرتان را مختل کند.

مطلب مرتبط: نیازهای مردان در زندگی زناشویی: ۹ چیزی که یک مرد از همسرش می خواهد

وقتی نمی توانید به درستی ارتباط برقرار کنید، پس نمی توانید مشکلات خود را حل کنید. این مسائل در نهایت به چالش های بزرگ تر مبدل شده و برای حل آن ها خیلی دیر خواهد بود. هرچند چنین رفتاری یک واکنش عاطفی طبیعی برای دفاع است.
اما تنها طبیعی بودن آن به معنی خوب بودن آن نیست. حالت تدافعی اغلب زمانی بروز می کند که در حال دعوا باشید. وقتی دعوا دارید، نمی توانید منطقی فکر کنید. در عوض، فکر می کنید در گوشه ای افتاده اید که باید از خودتان دفاع کنید.

نشانه های عاشق شدن چیست؟

از طرفی، مردم گاهی اوقات به سختی پاسخگوی کارهایی هستند که انجام می دهند. آن ها به جای درک این موضوع که مسئولیت پذیری بهترین گام برای ثبات رابطه است، فکر می کنند، باعث آسیب به آن ها می شود. این رفتار سمی اغلب از آسیب های دوران کودکی ناشی می شود.
همان طور که می دانید، به اکثر بچه ها آموزش داده نمی شود که چگونه مسئولیت پذیر باشند و اشتباهات خود را گردن بگیرند. در عوض، اگر کوچک ترین لغزشی داشته باشند، مجازات و تنبیه می شوند. این رفتار از آن ها افرادی می سازد که فقط به دنبال فرار از اشتباهات خود هستند.

3. کناره گیری از رفتارهای سمی در روابط

همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شده اید، بیشتر رفتارهای سمی از آسیب های دوران کودکی ناشی می شود. این امر اغلب در مورد کناره گیری نیز صدق می کند. شاید با این اصطلاح آشنا نباشید، اما بدون شک این رفتار را تجربه کرده اید. کناره گیری هم جزء رفتارهای سمی در روابط است، یعنی امتناع فرد از برقراری ارتباط یا ابراز احساسات است، که به جنگ و دعوا ختم می شود.
دلیل آن این است که بیشتر مردم در کودکی تشویق به برقراری ارتباط نشده اند. وقتی به خاطر انجام کاری تنبیه می شدند، به عنوان تنبیه به آنها گفته می شد که باید به اتاقشان بروند. یا وقتی می‌خواهند در مورد چیزی با والدین خود صحبت کنند، نادیده گرفته می‌شوند. بنابراین، برای خیلی از بچه‌ها ایده بهتر رفتاری بی صدا با والدین است.

لینک مرتبط: ۸ مهمترین اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی دوران کودکی

همه این موارد در نهایت باعث می شود تا کودک همیشه در روابط خود با دیگران کناره گیری کند. وقتی کناره گیری می کنید، نه تنها مشکلی را که در مورد آن دعوا داشتید حل نمی کنید، بلکه همسر خود را نیز نادیده می گیرید. در واقع به طور غیر مستقیم به همسر خود می گویید که هیچ اهمیتی برتان ندارد.
به علاوه، هیچ کس نمی خواهد ساعت ها تلاش کند تا کسی را برای صحبت کردن درباره آنچه فکر می کند یا احساس می کند، متقاعد کند. گوش نکردن به نظر همسرتان بعد از دعوا می تواند ناامید کننده باشد. بنابراین، این رفتار احتمالا آنقدر روی رابطه تاثیر می گذارد که می تواند آن را به نقطه پایان برساند.

به درون خود نگاه کنید

اگر این کاری است که انجام می دهید، ابتدا باید احساسات درونی خود را درک کنید. بسیاری از مردم به دلیل عدم پردازش احساسات شان، نمی توانند آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. کمی وقت بگذارید و فکر کنید. اما شریک زندگی تان را از خود دور نکنید.
چالش ها و مشکلات که منجر به دعوا می شوند روی آن ها نیز تاثیر می گذارد. بنابراین آن ها سزاوار این فرصت هستند که با شما گفتگوی عادی داشته باشند تا بتوانید اوضاع را آرام کنید. به علاوه، آن ها هم صحبت هایی دارند که می خواهند با شما در میان بگذارند.
به یاد داشته باشید که برقراری ارتباط خیلی مهم است. زیرا این تنها راه برای درک آنچه که طرف مقابل می گوید، است. یک رابطه سالم رابطه ای است که در آن احساسات و نیازهای شریک زندگی خود را در نظر بگیرید و او نیز همین کار را برای شما انجام دهد.

لینک مرتبط: ۷ بهترین راه برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی

4. تحقیر کردن طرف مقابل جزء رفتارهای سمی در روابط است

شاید برای شما سخت باشد که از سوی شریک زندگی خود مورد توهین و تحقیر قرار بگیرید. زیرا او کسی است که شما بیشتر از همه دوستش دارید. اما همه افراد در روابط خود دچار مشکلات سختی می شوند و گاهی اوقات احساسات منفی نسبت به شریک زندگی خود پیدا می کنند. تحقیر یکی از آن احساسات سمی است. چنین احساسی یکی از خطرناک ترین رفتارهای سمی است زیرا حتی می تواند منجر به ایجاد تنفر بین شما و شریک زندگی تان شود.
در ظاهر، تحقیر ناشی از احساس برتری است. اما دلیل واقعی این رفتار افراد احساسی است از درون آن ها سرچشمه می گیرد. آن ها احساس می کنند از سوی شما مورد قدردانی قرار نمی گیرند. آن ها همچنین ممکن است بر این باور باشند که احساسات و نیازهای آن ها توسط شریک عاطفی شان مورد توجه قرار نمی گیرد. اغلب، مردم اصلا متوجه ایجاد چنین احساسات منفی در رابطه خود نمی شوند.

لینک مرتبط: راهکارهای زنده نگه داشتن تمایلات جنسی: نکات مهم برای پرشور ماندن زندگی زناشویی

نشانه های رفتار تحقیر آمیز

همین امر نیز باعث می شود تا آن ها متوجه شوند که این رفتار چگونه بر تعامل آن ها با شریک زندگی شان تاثیر می گذارد. تحقیر نیز جزء یکی از رفتارهای سمی در روابط است. با این حال تحقیر فقط شفاهی نیست، اگرچه حرف های طعنه آمیز که دیگری را به سخره می گیرند رایج تر هستند. همچنین می‌تواند از طریق خنده، چرخاندن چشم‌ها و حالت‌های تمسخر آمیز صورت، شکل غیرکلامی از تحقیر باشند. این نشانه‌های غیرکلامی کارهایی هستند که افراد حتی متوجه انجام آن‌ها نیز نمی‌شوند مگر این که کسی متوجه آن شود..
در واقع تحقیر احتمالا رفتاری است که بیشترین تاثیر را بر یک رابطه می‌گذارد. اگر این احساسات منفی مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است برای همیشه زندگی مشترک خود را از دست بدهید. بنابراین، برای جلوگیری از تخریب رابطه خود، باید احساس خود را با شریک زندگی تان در میان بگذارید. به او بگویید احساس می کنید نیازها و خواسته هایتان نادیده گرفته شده است. آن وقت می توانید راه بهتری برای حل آن پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: خواست مردان از زنان؛ آنچه مرد در یک رابطه از همسرش می خواه 

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان