جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
1.5
(2)

در حالی که کاهش وزن اضافی کل بدن مهم است، اما آب کردن چربی شکم کمی سخت است. با این حال شما برای کاهش چربی شکم به یک رژیم منظم شامل رژیم غذایی اما مهم تر از آن برنامه ورزشی هدفمند نیاز دارید. بنابراین در حالی که هیچ میانبری وجود ندارد، برخی از نوشیدنی های سالم برای کاهش چربی شکم موثر بوده و تاثیر مثبتی دارند. این نوشیدنی ها به از بین بدن و آب کردن چربی شکم کمک می کنند.

کاهش چربی شکم

هرچند شاخص توده بدنی BMI ابزاری برای ارزیابی وزن سالم بدن است. اما تحقیقات اکنون به این واقعیت اشاره دارند که فقط BMI کافی نیست، ما باید ترکیب بدن خود را بشناسیم تا بفهمیم چه مقدار چربی در مقابل عضله در بدن خود داریم. اگر نسبت دور کمر به باسن، که اکنون به عنوان یک شاخص حیاتی برای سلامتی در نظر گرفته می شود. نسبت W/H > 0.9 برای مردان و 0.85 W/H > در زنان باشد، نشانه چربی شکم است. وقتی چربی شکم انباشته می شود، اساسا هم چربی زیر پوستی و هم چربی احشایی افزایش پیدا می کند.

چربی های زیر پوستی شکم دیده می شود و به شکل آویزان است در حالی که چربی احشایی داخل بدن در فضایی بین اندام‌ها را در فضای شکم پر می‌کند. چربی احشایی بیشتر باعث نگرانی می شود زیرا با خطر بالاتر ابتلا به بیماری قلبی – عروقی، دیابت و سرطان‌ها مرتبط است. همچنین با افزایش LDL سبب کاهش کلسترول HDL و مقاومت به انسولین نیز می شود.

اگر می خواهید خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهید. همچنین چربی اضافی شکم خود را آب کنید، به فکر یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم باشید. از آن جایی که زمستان نزدیک است و غذاهای گرم و داغ زمستانی اشتهای شما را چند برابر می کند، نباید از مسیر خود خارج شوید. بنابراین سعی کنید به جای غذاهایی که به چربی های شکم شما اضافه می کند، نوشیدنی های سالم را جایگزین کنید:

نوشیدنی های سالم برای کاهش چربی شکم

حتما این نوشیدنی ها را به برنامه روزانه غذایی خود اضافه کنید:

  1. چای سبز

حتما از فواید بینظیر این چای کاملا آگاه هستید. چای سبز در کاهش وزن کلی بدن نقش فوق العاده ای دارد. این چای سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است. کاتچین ها، به ویژه EGCG (اپی گالوکاتچین گالات)، رابطه مثبت قوی با اکسیداسیون چربی در انسان حتی زمانی که در حال استراحت هستید دارد. در مطالعه ای که توسط چینی ها انجام شده است، چای سبز به کاهش چربی احشایی کمک می کند. همچنین سبب جلوگیری از احساس گرسنگی شده و به سیر شدن شما کمک می کند. در نتیجه می تواند کالری دریافتی که توسط بدن شما جذب می شود را کاهش می دهد. در روزهای سرد زمستان خود را به یک فنجان چای سبز مهمان کنید تا از افزایش چربی بیشتر جلوگیری کنید.

  1. چای دارچین جزء نوشیدنی های سالم برای کاهش چربی شکم

دارچین یک ادویه است با فواید فوق العاده ای برای سلامتی بدن شما است. بر کنترل قند خون و کاهش مقاومت به انسولین (IR) تاثیر زیادی دارد. مقاومت به انسولین یکی از دلایل اصلی افزایش رسوب چربی در شکم است. دارچین برای کم کردن احساس ناراحتی و عصبانیت شما مفید است. که به نوبه خود هورمون استرس کورتیزول را کاهش می دهد. شواهد مستندی مبنی بر این که سطوح بالای کورتیزول از رسوب چربی در شکم و میل به غذاهای پرچرب و قند جلوگیری می کند، وجود دارد. دارچین همچنین یک تقویت کننده متابولیسم است، طعم شیرینی دارد و به سلامت قلب شما کمک می کند.

قرن ها است که از این ادویه برای تقویت سلامتی استفاده می شود. نوشیدن یک فنجان چای دارچین نه تنها به از دست دادن چربی اضافی کمک می‌کند، بلکه سیستم ایمنی شما را نیز تقویت می‌کند. نوشیدن چای دارچین را در فصل زمستان فراموش نکنید.

  1. قهوه

مطالعه اخیر منتشر شده در Research Gate تعدادی از افراد را از نظر تاثیر مصرف مداوم قهوه بر روی چربی بدن به ویژه چربی احشایی مورد مطالعه قرار داده است. آن ها دریافتند که مصرف متوسط قهوه، 3 فنجان در روز، تغییر قابل توجهی در کاهش چربی بدن، به ویژه چربی احشایی دارد. پلی فنول های موجود در قهوه – اسیدهای کلروژنیک – باعث کاهش چربی شکم می شوند. از طرفی قهوه حاوی کافئین است، یک تقویت کننده طبیعی انرژی برای بدن. با این حال از این نوشیدنی در حد متوسط مصرف کنید. مصرف 2 تا 3 فنجان قهوه سیاه بدون شکر گزینه خوبی برای شروع آب کردن چربی شکم است.

  1. عسل جزء نوشیدنی سالم برای کاهش چربی شکم

باز هم یک نوشیدنی فوق العاده دیگر که به گرم کردن بدن و تقویت احساس شادی کمک می کند. سندرم متابولیک، یک نگرانی رو به رشد در سلامت عمومی بدن است. چاقی یک عامل خطر اصلی برای افزایش وزن و چربی احشایی است. عسل برای جلوگیری از افزایش وزن و کاهش چربی بدن مفید است. این ماده مغذی به تولید انرژی در بدن و جلوگیری از گرسنگی معروف است. به عنوان یک آنتی اکسیدان خوب، با استرس اکسیداتیو تولید شده توسط سلول های چربی احشایی مقابله می کند.

در حالی که این نوشیدنی‌های گرم شگفت‌انگیز تاثیر مثبتی بر سلامت شما دارند و جذب کالری اضافی در بدن را کاهش می دهند. اما در کنار آن باید به فکر پیروی از یک سبک زندگی سالم و ورزش منظم و هدفمند باشید. با توجه به چنین برنامه ای می توانید خیلی راحت چربی شکم خود را آب کنید.

بیشتر بخوانید:

چاقی صورت و گونه؛ چگونه بدون افزایش وزن صورت چاقی داشته باشیم؟

یافته های یک مطالعه جدید: پرخوری علت اصلی چاقی نیست!

لاغر کردن صورت؛ با ۳ نکته موثر چربی صورت را کاهش دهید!

چگونه از شر چربی های پشت کمر خلاص شویم؟

۱۱ درمان خانگی برای خلاص شدن از شر چربی های شکم

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان