جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

کیک های خوشمزه همیشه نیازی به تکنیک های پیچیده ندارد. مثلا همین کیک ماست پرتقالی که یک کیک فرانسوی است خیلی آسان و راحت پخته می شود. نام این کیک از این واقعیت گرفته شده است که به طور سنتی برای تهیه آن نیازی به اندازه گیری نیست. می توان به سادگی از یک فنجان می توان استفاده کرد. برای طرز تهیه کیک ماست پرتقالی همه مواد را مخلوط کرده و داخل فر قرار دهید. همین قدر آسان اما خوشمزه!

مطلب مرتبط: تست شخصیت کیک: کیک مورد علاقه تان از ویژگی شخصیتی شما چه می گوید؟

مواد لازم کیک ماست پرتقالی

2 و 1/4  فنجان 280 گرم آرد

بیکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری

1/2 قاشق چایخوری نمک دریایی

1 و  1/2فنجان 300 گرم شکر گرانول

3  قاشق غذاخوری پوست پرتقال ریز رنده شده (حدود 2 پرتقال)

¾ فنجان ماست ساده

¾ فنجان روغن زیتون فوق بکر

¼ فنجان 60 میلی لیتر آب پرتقال تازه

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل خالص

5 عدد تخم مرغ بزرگ

مطلب مرتبط: طرز تهیه کیک انار خوش رنگ و طعم برای شب یلدا

برای خامه فرم گرفته

1  فنجان خامه فرم گرفته 250 میلی لیتر

1/4فنجان 25 گرم شکر گرانول

1 قاشق غذاخوری پوست لیمو ریز رنده شده (حدود 1 لیمو)

1 قاشق غذاخوری پوست پرتقال ریز رنده شده (حدود 1/2 پرتقال)

دانه های انار

برگ بچه ریحان یا نعنا

لینک مرتبط: ۸ ترفند برای پخت کیک به روش کیک پزهای حرفه‌ای!

نحوه آماده کردن کیک ماست پرتقالی

در ابتدا فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک قالب ۹ اینچی یا ۲۳ سانتی‌متری را کره بمالید. آرد بپاشید، سپس ظرف را برعکس کنید و روی آن ضربه بزنید تا آرد اضافی آن بیرون بریزد. حالا ظرف را کنار بگذارید.

در یک کاسه، آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم الک کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. در کاسه دوم، شکر و پوست پرتقال را با هم مخلوط کنید. این دو را با استفاده از پشت قاشق یا نوک انگشتان خود به هم بمالید تا شکر نیز طعم پرتقال را به خود بگیرد. سپس ماست، روغن، آب پرتقال و وانیل را اضافه کنید. هم بزنید تا کامل با هم ترکیب شوند. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بین هر کدام، مواد را خوب هم بزنید. حالا نوبت آرد است، آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

خمیر آماده شده را قالب از قبل آماده شده خود بریزید و داخل فر قرار دهید. بگذارید حدود 50 دقیقه یا تا زمانی که کیک طلایی شود، آن را بپزید. اگر از پخت کامل آن مطمئن نیستید، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید، اگر تمیز بیرون بیاید کیک شما آماده است. آن را از فر بیرون آورده و بگذارید کاملا خنک شود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کیک پنیر لیمویی به شیوه ای بسیار آسان و کاربردی!

خامه فرم گرفته شده در طرز تهیه کیک ماست پرتقالی

در یک کاسه بزرگ خامه، شکر و پوست لیمو و پرتقال را با هم مخلوط کنید. سپس با مخلوط کن آن قدر هم بزنید که خامه کاملا فرم بگیرد. روی آن را بپوشانید و تا زمان سرو کیک در یخچال قرار دهید.

کیک ماست پرتقالی

سرو کیک ماست پرتقالی

کیک را از قالب بیرون بیاورید و روی ظرف سرو قرار دهید. خامه را داخل یک کیسه ریخته و روی کیک ها تزئین کنید. یا با قاشق روی کیک ریخته آن را با میوه تزئین کنید. برای تزئین کیک از تکه های پرتقال، دانه های انار و برگ های ریحان استفاده کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه پنکیک وگان با پروتئین بالا برای آغاز یک صبح عالی

طرز تهیه کیک ماست پرتقالی

نکته برای استفاده از قالب های مختلف پخت کیک:

این کیک ماست پرتقالی معمولا در یک قالب 9 اینچی (23 سانتی متری) پخته می شود، اما می توانید از قالب دیگر نیز استفاده کنید. از هر قالبی که استفاده می کنید، همیشه آن را به مقدار زیاد کره چرب کنید و روی آن آرد بپاشید تا بتوانید به راحتی کیک را از قالب خارج کنید. همچنین مطمئن شوید که زمان پخت را با توجه به اندازه قالبی که انتخاب می کنید اندازه بگیرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک اسفنجی گاناش شکلاتی برای دوره همی ایام عید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان