چگونه کرم پودر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

توسطپناه امینی

آذر ۲۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : آذر ۲۵, ۱۴۰۱ , ,
انتخاب کرم پودر مناسب پوست

اگر به دنبال آرایش بی عیب و نقص روی صورت تان هستید، در انتخاب کرم پودر مناسب پوست دقت کنید. از انتخاب سایه و رنگ مناسب پوست تا روش استفاده از آن روی صورت همه در بی عیب و نقص نشان دادن پوست شما تاثیر دارد. بنابراین، مهم است که کرم پودر مناسب پوست خود را تشخیص دهید تا میان انواع مختلف محصولات گیج نشوید. در واقع کرم پودرهای مختلف با رنگ های متنوعی وجود دارد که با رنگ پوست شما نیز فرق می کنند.
هرچند فونداسیون در صورت استفاده صحیح پوست را بی عیب و نقص نشان می دهد، اما در صورت استفاده و انتخاب نادرست می تواند آرایش را کاملا خراب کند. همچنین، استفاده از سایه نامناسب از فونداسیون می ‌تواند ظاهر شما را زشت نشان دهد. شناخت نوع و رنگ پوست تان اولین قدم برای انتخاب کرم پودر مناسب است.

مطلب مرتبط: نکات شگفت انگیز برای آرایش صورت با لباس آبی

نحوه انتخاب کرم پودر مناسب پوست صورت با 6 نکته اساسی

نکات زیر را برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست تان مد نظر داشته باشید:

1. نوع پوست تان را بشناسید

یکی از مهم ترین مراحل انتخاب کرم پودر، شناخت نوع پوست است. شما باید فوندانسیونی انتخاب کنید که با نوع پوست شما هماهنگی داشته باشد و به خوبی با پوست ترکیب شود.

  • پوست چرب

اگر پوست چرب دارید، از کرم پودر یا مایع بدون چربی استفاده کنید. چنین کرم پودرها حاوی پودرهایی هستند که روغن را جذب می کنند و ظاهری صاف و مات به صورت شما می دهند. کرم پودر حاوی مواد معدنی روی نیز برای پوست های چرب مناسب است. زیرا ذرات خشک تمایل به جذب رطوبت دارند و همچنین مانع براق شدن پوست می شوند.

لینک مرتبط: ۱۲ بهترین نکات آرایش صورت که شما را در سال ببر متفاوت نشان خواهد داد!

  • پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، کرم پودر آبرسان و مایع را انتخاب کنید. چنین کرم پودرهایی قوام کرمی دارند که رطوبت را به پوست می‌ رسانند و پوشش بسیار خوبی دارند.

  • پوست ترکیبی

اگر پوست شما گاهی چرب و گاهی خشک است – پس حتما در انتخاب کرم پودر خیلی مشکل خواهید داشت. اما برای حل این مشکل چه کاری انجام می دهید؟ بهترین کار این است که سعی کنید فرمولی انتخاب کنید که با پوست خشک و چرب شما ترکیب شود. دقت کنید نباید کرم پودری انتخاب کنید که حاوی نرم کننده یا بر پایه روغن باشد.

  • انتخاب کرم پودر مناسب پوست حساس

اگر پوستی مستعد آکنه و حساس دارید، بهتر است از موادی سبب تحریک پوست شما می شود، مانند عطر دوری کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: صورت جذاب؛ برای آرایش خیره‌کننده، به رنگ پوست خود توجه کنید!

2. کرم پودر همرنگ پوست تان را انتخاب کنید

چگونه کرم پودری انتخاب می کنید که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد؟ بهترین قسمت برای بررسی این که آیا کرم پودر با پوست شما هماهنگ است یا خیر، گردن یا خط فک شماست. زیرا رنگ سایه کرم پودر به خوبی با پوست ترکیب می شود.
پس از استفاده از کرم پودر اگر رنگ سفیدی روی پوست شما به جا بماند یا اگر شما را تیره ‌تر نشان ‌دهد، یعنی رنگ اشتباهی را انتخاب کرده اید. ترکیب دو رنگ مختلف برای تابستان و زمستان خیلی کاربردی است.
هنگامی که شک دارید چه رنگی انتخاب کنید، از سایه کمی تیره تر استفاده کنید. زیرا روشن تر شدن پوست حالت مصنوعی و گچی به صورت شما می دهد.

این مطلب: ۳ روش ساده برای انتخاب رنگ ابروی مناسب صورت شما!

3. انتخاب کرم پودر مناسب پوست؛ شناسایی ته رنگ پوست

اگر به پوست خود نگاه می کنید، به این فکر کنید که چقدر پوست شما به طلایی (ته رنگ زرد) یا گلگون (ته رنگ صورتی) می زند. اگر پوست طلایی یا زرد دارید، ته رنگ پوست شما گرم است. همچنین اگر به پوستی گلگون دارید، رنگ پوست شما سرد است.
اگر ترکیبی از این دو باشد، ته رنگی خنثی دارید. راه دیگر برای فهمیدن این موضوع این است که به رنگ رگ های خود نگاه کنید. اگر رنگ رگ های شما بیشتر بنفش یا مایل به آبی است، پس رنگ پوست شما از طیف سرد است. اما اگر به رنگ سبز باشد، رنگ پوست شما گرم است.
هنگامی که ته رنگ پوست خود را مشخص کردید، خرید کرم پودر راحت تر خواهد بود و در نهایت جذاب ترین آن را انتخاب خواهید کرد. برخی از کرم پودر ها دارای برچسب هایی هستند که می تواند به شما در تشخیص رنگ گرم یا سرد بودن آن کمک می کنند.

لینک مرتبط: ۸ عارضه جانبی آرایش کردن هر روزه و راهکارهایی برای محافظت از پوست

4. قبل از خرید کرم پودر، آن را امتحان کنید

هیچ وقت قبل از امتحان کرم پودر یا دیگر محصولات آرایشی آن ها را نخرید. هیچ وقت رنگ کرم پودر را روی دست خود امتحان نکنید! زیرا با صورت شما یکسان نیست. در عوض، برای تطبیق رنگ آن از کنار خط فک خود استفاده کنید، زیرا به رنگ اصلی صورت شما نزدیک تر است. با این کار طبیعی ترین رنگ به پوست خود را انتخاب خواهید کرد.

مطلب مرتبط: ۸ ترفند ساده آرایشی که می‌تواند به شما در صرفه جویی هزینه‌ها کمک کند

کلام پایانی

اکنون که در مورد نحوه انتخاب کرم پودر مناسب خود، ایده گرفته اید، امیدوارم بهترین آن را انتخاب کنید. از طرفی باید ابزارهای کاربردی مناسب را برای زدن کرم پودر استفاده کنید. چه یک برس کرم پودر گرد یا یک اسفنج آرایشی – ابزارهای باکیفیت را برای این کار انتخاب کنید.
راز مهم در استفاده از کرم پودر این است: فرقی نمی ‌کند چه نوع پوستی دارید، مرطوب کردن آن خیلی مهم است و استفاده از پرایمر حتمی است. اگر می ‌خواهید آرایش صورت تان در طول روز همچنان زیبا به نظر برسد، از کرم پودر زیاد استفاده نکنید. بلکه فقط روی قسمت های دارای لکه و تیره استفاده کنید. این کار سبب می شود، ظاهر طبیعی تری داشته باشید.
در آخر برای تکمیل کردن آرایش خود از یک اسپری فیکس کننده استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *