جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.7
(3)

اگر به دنبال کم کردن وزن خود هستید، می توانید چای سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در حالی که بسیاری از مطالعات بارها ارزش غذایی این چای را یادآور شده اند، اما اگر می خواهید از فواید این چای جادویی بهره‌مند شوید، باید دستورالعمل خاص نوشیدن این چای را به خاطر بسپارید. حجم توصیح شده چای سبز در روز بین دو تا پنج فنجان است. در این مطلب به چند نکته مهم در مورد شیوه درست مصرف چای سبز پرداخته ایم.

1. عوارض جانبی نوشیدن بیش از حد چای سبز؛ بلافاصله بعد از غذا چای سبز ننوشید

چای سبز را بلافاصله بعد از غذا ننوشید. یکی از بزرگترین باورهای غلط مصرف چای سبز این است که نوشیدن این چای می تواند تمام کالری هایی را که دریافت کرده اید، از بین ببرد. در حالی که این یک اشتباه است. در واقع، از آن جایی که پروتئین خیلی سریع پس از صرف غذا در بدن هضم نمی شود، نوشیدن چای سبز بلافاصله بعد از غذا می تواند روند جذب آن را مختل می کند. بنابراین از نوشیدن چای سبز بعد از غذا اجتناب کنید.

۲. چای خیلی داغ ننوشید

نوشیدن چای سبز داغ نه تنها مزه آن را از بین می برد، بلکه می تواند به معده و گلو نیز آسیب برساند. پس اگر می خواهید از نوشیدن چای لذت ببرید آن را گرم بنوشید

۳. عوارض جانبی نوشیدن بیش از حد چای سبز؛ چای سبز را با معده خالی ننوشید

از آن جایی که چای سبز سیستم بدن شما را تقویت و سم زدایی می کند، برخی افراد فکر می کنند که نوشیدن آن در وعده صبح یک شرط است. در حالی که چنین نیست. شما باید پس از ساعت ها خواب که هیچ چیزی نخورده اید، چیزی سبک و نرم بخورید تا متابولیسم شما را بیدار کند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های قوی است که می تواند تولید اسید معده را افزایش داده و هضم غذا را مختل کند. شیوه درست آماده کردن و نوشیدن چای سبز بین وعده های غذایی یا بعد از صرف غذا است.

۴. به چای سبز داغ، عسل اضافه نکنید

بیشتر ما عاشق اضافه کردن عسل به چای سبز هستیم زیرا جایگزین سالمی برای شکر است و طعم خوبی هم دارد. با این حال، اگر عسل را به یک فنجان چای سبز در حال جوش اضافه کنید، ارزش غذایی آن را از بین می برد. از این رو، اجازه دهید دمای چای سبز شما کمی پایین بیاید، سپس دارچین و عسل یا هر آنچه که می خواهید به چای خود اضافه کنید.

۵. عوارض جانبی نوشیدن بیش از حد چای سبز؛ داروها را با چای سبز مصرف نکنید

هیچ دارویی را با چای سبز مصرف نکنید. بسیاری از مردم با فنجان چای سبز صبحگاهی قرص های خود را می خورند. در حالی که این کار می تواند خیلی مضر باشد. زیرا ترکیب شیمیایی قرص شما می تواند با چای سبز مخلوط و منجر به اسیدیته شدن آن شود. بنابراین توصیه می شود که قرص های خود را به جای هر نوشیدنی دیگر با آب معمولی بخورید.

۶. بیش از حد چای سبز ننوشید

فقط به این دلیل که چای سبز جزء نوشیدنی های سالم است به این معنی نیست که می توانید بیش از حد از آن بنوشید. درست مانند چای یا قهوه، چای سبز نیز حاوی کافئین است. مصرف بیش از حد کافئین در طول روز می تواند عوارض جانبی مضری از جمله سردرد، بی حالی، سستی، اضطراب، تحریک پذیری را به همراه داشته باشد. اعتدال در نوشیدن چای سبز مهم است. همچنین مصرف بیش از حد این چای باعث کاهش جذب آهن در بدن می شود. میزان مصرف ایده ال برای نوشیدن این چای 2 تا 3 فنجان در روز است. پس در نوشیدن آن زیاده روی نکنید.

۷. از چای سبز دارای طعم های مصنوعی اجتناب کنید

بازار مملو از انواع چای سبز است. انواع مختلف که فقط به منظور جذب شما تولید می شوند. برخی از چای‌های سبز نیز به‌ طور مصنوعی طعم‌دار می‌شوند تا «قابل فروش‌» شوند. بهتر است از چای سبز با طعم طبیعی استفاده کنید تا از فواید این نوشیدنی نیروزا بهره مند شوید.

۸. عوارض جانبی نوشیدن بیش از حد چای سبز؛ هنگام نوشیدن چای سبز عجله نکنید

هنگام رفتن به دفتر، ممکن است عجله داشته باشید تا خیلی زود چای خود را تمام کنید. اما متاسفانه باید بگوییم که این کار اشتباه است. زیرا از هدف نوشیدن چای سبز که هوشیاری مغز و مزایای اضافی افزایش سرعت متابولیسم بدن است غافل می شوید. نوشیدن چای به آرامی و در کمال آرامش بهترین شیوه برای مصرف چای سبز است.

۹. دو کیسه چای سبز را همزمان در یک فنجان مصرف نکنید

شیوه درست آماده کردن چای سبز دم کردن یک کیسه چای برای یک فنجان است. برخی از ما دو کیسه چای سبز را به طور همزمان در یک فنجان قرار می دهیم و فکر می کنیم که سبب سوزاندن کالری بیشتری در بدن می شود. که در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. در حالی که افزودن دو کیسه چای سبز می تواند منجر به بروز مشکلات گوارشی شود.

۱۰.  کیسه های چای سبز خود را در قوطی یا ظروف چینی نگه دارید تا طعم آن حفظ شود

اگر در شرایط آب و هوایی مرطوب زندگی می کنید، نگهداری کیسه های چای سبز در یک ظرف سر باز ایده خوبی نیست. زیرا سبب کاهش ارزش غذایی چای سبز می شود.

۱۱.  چای سبز را در دمای مناسب میل کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، چای سبز را در دمای ولرم یا گرم مصرف کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

۱۲.  صبح ها چای سبز بنوشید

چای سبز فواید زیادی دارد. اگر عادت دارید هر روز صبح بیسکویت بخورید، پس چای سبز را جایگزین بیسکویت کنید. چای سبز به عنوان یک نوشیدنی سالم در ابتدای روز به شما انگیزه بیشتری می دهد.

۱۳.  از آب معدنی برای تهیه چای سبز استفاده کنید

اگرچه همه ما می دانیم که باید از آب معدنی برای دم کردن چای استفاده کنیم. اما بسیاری از ما از آب لوله کشی برای این کار استفاده می کنیم. با این حال برای آماده کردن و مصرف چای سبز خود از آب بطری، معدنی یا فیلتر شده استفاده کنید.

۱۴.  قبل از خواب چای سبز بنوشید

چای سبز خواص تسکین دهندگی دارد. به همین دلیل این چای یک نوشیدنی ایده آل برای ایجاد آرامش قبل از خواب است. با این حال، باید بدانید که برخلاف چای های دیگر چای سبز به عنوان یک خواب آور طبیعی عمل نمی کند. دمنوش های گیاهی اغلب حاوی کافئین و ال تیانین هستند که سبب ایجاد آرامش می شود. با این حال برای بعضی از افراد چای سبز به خواب بهتر کمک نکند. بلکه باعث مختل کردن ترشح هورمون های طبیعی در بدن مانند ملاتونین شود و خواب شما را مختل کند.

مطمئن شوید که فاصله نوشیدن چای خود را با وعده های غذایی تان حفظ کنید تا از سلامت کامل برخوردار باشید.

بیشتر بخوانید:

۱۲ گروه از کسانی که نباید هرگز قهوه بنوشند!

تست شخصیت چای؛ چای مورد علاقه شما در مورد شما چه می گوید!؟

فواید چای ابریشم ذرت؛ از تامین ویتامین C بدن تا درمان راش و جوش

۱۰ فایده شگفت انگیز چای رزماری

فواید چای اولانگ؛ ۱۲ مزیت چای اولانگ برای سلامتی + عوارض جانبی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان