جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

هیچ چیز به اندازه یک حمام آب گرم بعد از یک روز طولانی لذت ندارد! اگر می خواهید بیشترین فایده و لذت را از حمام کردن بعد از کار ببرید، می توانید کمی هم نمک دریایی به وان آب اضافه کنید. حمام نمک دریایی به دلیل خواص درمانی و همچنین توانایی کاهش استرس و تقویت سلامت کلی بدن شناخته می شود. در این مقاله فواید نمک دریایی را خواهم دید.

لینک مرتبط: ۷ ماده طبیعی برای خوشبو کردن حمام + ۳ نکته کاربردی

نمک دریا چیست؟

نمک دریا از تبخیر آب دریا به دست می آید. طعم، بافت و فرآوری نمک دریا از نمک خوراکی متمایز است. نمک دریا معمولا فرآوری نمی شود یا حداقل پردازش نمی شود، زیرا مستقیما از طریق تبخیر آب دریا بدست می آید. به همین دلیل نمک دریا دارای مواد معدنی کمیاب مختلفی مانند: منیزیم، کلسیم، فلز روی، آهن و پتاسیم است. از آن جایی که نمکی که در غذاها استفاده می شود، برای ایجاد بافتی خوب، تحت پردازش قرار می گیرد. وقتی این اتفاق می افتد، مواد معدنی نمک از بین می رود.

در این مطلب: ترفندهای خانه‌داری: ۷ ترفند برای تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

انواع نمک دریا

انواع مختلفی از نمک های دریایی در بازار وجود دارد. نمک دریای مرده که مستقیما از دریای مرده تهیه می شود، به صورت درشت یافت می شود.
همچنین برخی از محصولات نمک دریایی نیز حاوی رایحه هایی مانند: اسطوخودوس، وانیل و رزماری هستند.
نمک دریای مرده بهترین کیفیت را دارد. این نمک برای درمان و کاهش درد عضلات، برای ایجاد آرامش و ایجاد تسکین بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. اما نمک دریایی معمولی از آب اقیانوس بیشتر برای آشپزی استفاده می شود.

پیشنهاد می شود بخوانید: با چند ماده ساده نمک حمام خانگی بسازید

فواید نمک دریا

اگر به دنبال راهی برای کاهش استرس، کاهش درد عضلات و درمان پوست تحریک شده هستید، می توانید حمام نمک دریایی را امتحان کنید. در حالی که نشستن داخل وان آب گرم به طور کلی خستگی یک روز سخت را از بین می برد، اضافه کردن نمک دریا فواید بیشتری برای پوست، ماهیچه ها و مفاصل دارد.

  • مفید برای بیماری های روماتیسمی

حمام نمک دریایی در درمان بیماری های روماتیسمی مفید است، از جمله: روماتیسم مفصلی، آرتریت پسوریاتیک، اسپوندیلیت آنکیلوزان، آرتروز زانو و سلامت پوست. حمام نمک دریا برای بیماران مبتلا به پسوریازیس، اگزما، و سایر بیماری های پوست خشک از طرف پزشکان توصیه می شود.
چنین خواصی از نمک دریای عجیب نیست. به خصوص وقتی حمام نمک دریایی می تواند به آرام کردن علائم برخی از بیماری های پوستی کمک کند. این نوع نمک می ‌تواند به از بین بردن پوست خشک و کاهش خارش ناشی از پسوریازیس کمک کند. همچنین می تواند به درمان افرادی که با آکنه و درماتیت آتوپیک دست و پنجه نرم می کنند نیز کمک کند.

در این مطلب: خطر وان آب گرم برای مردان؛ برای داشتن اسپرم سالم از حمام و سونا دوری کنید

  • تسکین درد عضلات و تحریک گردش خون

سایر فواید حمام نمک دریایی عبارت اند از: تحریک گردش خون، کاهش گرفتگی عضلات، کمک به رفع سفتی مفاصل، تسکین دهنده درد و از بین رفتن درد پاها.

نحوه استفاده از نمک دریایی در حمام

هنگام استفاده از نمک دریایی در حمام، حتما به مراحل زیر دقت کنید:

یک فنجان نمک دریا را به وان پر آب حمام اضافه کنید. دمای آب را دو درجه گرمتر از دمای بدن خود در نظر بگیرید تا از فواید درمانی حمام نمک دریا بهتر بهره مند شوید. به مدت 15 تا 20 دقیقه یا به اندازه دلخواه خود داخل آب وان بنشینید. پس از اتمام حمام، بدن خود را خشک کنید و یک مرطوب کننده به پوست خود بزنید. اگر 4/1 فنجان کافی نبود، بسته به اندازه بدن و با توجه به وضعیت پوست خود از نمک استفاده کنید. یک فرد بالغ سالم می تواند تا 2 فنجان نمک دریا را در یک وان پر شده از آب به اندازه استاندارد اضافه کند.

مطلب مرتبط: آیا نمک صورتی هیمالیا فوایدی برای سلامتی دارد؟

طرز تهیه اسکراب لایه بردار نمک دریایی

دستورالعمل و اندازه استفاده از این نوع نمک بر اساس نیاز افراد متفاوت است. اما اسکراب نمک دریایی در ترکیب خود نمک دریا، روغن ضروری، روغن نارگیل، عسل و جو دو سر دارد.
این اسکراب پوست با مواد معدنی ریز دانه می تواند به پاکسازی پوست مرده کمک کند. همچنین می تواند برای سم زدایی بدن و تمیز کردن منافذ نیز مفید باشد. در عین حال پوست را صاف می کند. اسکراب نمک دریایی سلول های مرده پوست را لایه برداری و به سلول های جدید اجازه بازسازی می دهد. این نمک جریان طبیعی گردش خون را افزایش می دهد.

لینک مرتبط: با نمک حمام بیماری‌ها را از خود دور کنید

دستور تهیه اسکراب نمک

از 2/1 فنجان روغن زیتون یا روغن بادام به عنوان پایه استفاده کنید. روغن را با 1 فنجان نمک دریایی خوب مخلوط کنید. چند قطره اسانس (به دلخواه خود) برای معطر کردن آن اضافه کنید. همه مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. در آخر صورت یا بدن خود را بشویید.

آیا نمک دریایی برای همه بی خطر است؟

آب گرم و نمک دریا به طور کلی برای اکثر مردم بی خطر هستند. با این حال، برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید قبل از نشستن درون وان آب نمک دریای در نظر بگیرید.
اگر واکنش های آلرژیک مانند بثورات پوستی، کهیر یا عفونت پوستی دارید، از نمک های دریایی برای حمام خودداری کنید. همچنین در صورت داشتن زخم سر باز نباید از حمام نمک دریایی استفاده کنید.
علاوه بر این، اگر به بیماری پوستی مانند پسوریازیس، آکنه یا درماتیت آتوپیک مبتلا هستید، باید قبل استفاده از حمام نمک دریایی با پزشک صحبت کنید. اگر وضعیت بیماری شما وخیم است حتما به پزشک مراجعه کنید.

مطلب مرتبط: ۱۴ موثرترین درمان خانگی برای آسیت؛ از حمام نمک اپسوم تا خارمریم

کلام پایانی

حمام نمک دریایی نه تنها به ایجاد آرامش کمک می کند، بلکه می تواند به کاهش درد عضلات و مفاصل، تحریک گردش خون، آرام کردن پوست تحریک شده نیز کمک کند. پیشنهاد می کنیم قبل از خواب حمام نمک دریای را فراموش نکنید.

  • این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان