جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4.3
(3)

اگرچه بارداری بدون شک دوران فوق العاده ای است، اما اغلب با علائم عجیب و غریب و ناخوشایند همراه است. برخی از آن ها ممکن است خیلی زود ظاهر شوند، حتی قبل از این که تست بارداری شما مثبت شود. از طعم غیرمعمول دهان گرفته تا سرگیجه، خیلی از علائم عجیب بارداری وجود دارند که مطمئنا پس از زایمان آن ها را فراموش خواهید کرد اما در این دوران سبب اذیت شما خواهند شد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب حامله بودن؛ ۶ مهم ترین معنا و مفهوم بارداری در خواب!

1. لکه های آبی روی صندلی توالت

اگر از توالت فرنگی استفاده می کنید، ممکن است متوجه لکه های آبی روی صندلی توالت خود شده باشید. شاید فکر کنید این لکه های آبی ناشی از رنگ جین شما باشد که روی پوستتان باقی مانده است. اما در واقع این پدیده نشان از بارداری شما دارد. اگرچه هیچ توضیح علمی برای آن وجود ندارد، خیلی از مادران آینده شاهد آبی شدن صندلی توالت می شوند. یکی از دلایل آن ممکن است پوشش آنتی باکتریال روی صندلی توالت شما باشد که با هورمون های بارداری واکنش نشان می دهد. همچنین ویتامین دوران بارداری ممکن است باعث تغییرات هورمونی در بدن شود که به نوبه خود می تواند روی رنگ صندلی توالت تاثیر بگذارد.

لینک مرتبط: کارهای خطرناک در بارداری؛ ۱۰ اشتباه که می‌تواند سلامت جنین را به خطر بیندازد!

2. طعم فلز در دهان

زنان باردار ممکن است هوس غذایی خیلی عجیبی کنند. اما اگر طعم فلز را در دهان خود احساس می کنید، در واقع یک دلیل علمی پشت آن وجود دارد. هورمون های بارداری به روش های مختلف بر بدن شما تاثیر می گذارند. به همین دلیل افزایش استروژن و پروژسترون ممکن است باعث ایجاد طعم فلز در دهان شما شود. خوشبختانه با جویدن آدامس یا مصرف مقداری نمک می توانید به راحتی از شر آن خلاص شوید.

لینک مرتبط: علل تپش قلب در بارداری؛ آیا تپش قلب در دوران بارداری مضر است؟

3. تورم لثه ها از علائم عجیب بارداری

اگر متوجه شدید که لثه‌هایتان حساس‌تر از همیشه شده‌اند، احتمالا باردار هستید. بارداری بر جریان خون در بدن نیز تاثیر می گذارد و باعث تورم و خونریزی لثه ها می شود. حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید و از مسواک نرم برای کاهش این علائم استفاده کنید.

مطلب مرتبط: فشار خون بالا در دوران بارداری؛ ۵ نکته مهم برای کاهش فشار خون بالا در بارداری

3. دل درد

احساس سوزش آزاردهنده در مرکز قفسه سینه ممکن است بعد از خوردن یک وعده غذایی خیلی تند ظاهر شود. اما ممکن است نشانه بارداری نیز باشد. در واقع، سوء هاضمه در دوران بارداری رایج است. زیرا رشد تدریجی کودک به شکم فشار می آورد. برای تسکین این احساس ناخوشایند، سعی کنید مصرف کافئین را کاهش دهید و وعده های غذایی بزرگ را به وعده های غذایی کوچک تقسیم کنید و 3 بار در روز غذا بخورید.

لینک مرتبط: خوردن غذاهای تند در دوران بارداری؛ خطرات، نکات مهم و ایمنی بدن

4. نفخ

نفخ می تواند یکی از علائم عجیب بارداری باشد. در این دوران سطح پروژسترون شما سر به فلک می‌کشد و باعث می‌شود حتی در همان ابتدای بارداری احساس نفخ و باد شکم داشته باشید. پروژسترون هضم شما را کند می کند و به کودک شما این امکان را می دهد که بیشترین مواد مغذی را از غذا جذب کند. به همین دلیل باعث نفخ می شود.

پیشنهاد می شود بخوانید: ارتباط سطح ویتامین D بدن مادر در دوران بارداری با ضریب هوشی کودکان

5. علائم عجيب بارداری؛ سرگیجه

سرگیجه ای که ممکن است هنگام بلند شدن از رختخواب احساس کنید، می تواند یکی از اولین علائم بارداری در زنان باشد. افزایش جریان خون ممکن است بر فشار خون نیز تاثیر بگذارد و باعث احساس سبکی سر شود. اگرچه چنین احساسی خوشایند نیست اما خبر خوب این که، نگران نباشید، این نشانه پس از مدتی از بین خواهد رفت.

مطالب بیشتر: 

نشانه های بارداری؛ ۲۲ روش تشخیص بارداری بدون انجام آزمایش

۱۳ بهترین درمان خانگی برای جلوگیری از بارداری

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان