اگر هر روز دوش آب سرد بگیرید چه اتفاقی می افتد؟

توسطپناه امینی

آذر ۱۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : آذر ۱۵, ۱۴۰۱ , ,
فواید دوش آب سرد مراقبت از پوست در تابستان جوش قفسه سینه

اگرچه هیچ چیز به اندازه یک حمام آب گرم پس از یک روز پرمشغله نمی تواند خستگی را از تن به در کند. اما گرفتن دوش آب سرد می تواند خیلی بهتر از دوش آب گرم باشد. فواید دوش آب سرد برای سلامتی و زیبایی فراتر از پراندن خواب صبحگاهی است. در واقع، حتی می تواند به شما کمک کند تا خیلی سریع تر لاغر شوید.

در این مطلب تصمیم گرفته ایم شما را با فواید دوش آب سرد آشنا کنیم. به خواندن ادامه دهید.

لینک مرتبط: عوارض جانبی نوشیدن آب سرد برای سلامتی بدن + مزیت های آن

1. مفید برای قسمت های مختلف بدن

دوش آب سرد علاوه بر این که صبح ها شما را از خواب بیدار می کند و به شما کمک می کند سرحال باشید، عصب واگ شما را تحریک می کند. این عصب تقریبا بر هر قسمت از بدن شما تاثیر دارد، از جمله روده، قلب، کیسه صفرا و اندام های باروری. دوش آب سرد می تواند به ویژه برای کلیه ها مفید باشد زیرا آب سرد سطح اسید اوریک را کاهش می دهد. همچنین به کلیه های شما کمک می کند تا با بار سمی راحت تر مقابله کنند.

مطلب مرتبط: خطر وان آب گرم برای مردان؛ برای داشتن اسپرم سالم از حمام و سونا دوری کنید

2. داشتن خواب بهتر از فواید دوش آب سرد

اکثر مردم به دوش آب گرم یا حمام رفتن قبل از خواب عادت دارند، حالا اگر دوش خود را با آب سرد بگیرند می توانند خیلی بهتر بخوابند. آب سرد سطح هورمون استرس شما را کاهش می دهد و به شما کمک می کند آرام شوید و سریع تر بخوابید. گرفتن دوش آب سرد همچنین می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند. همچنین می تواند هورمون های احساس خوب را افزایش داده و از بی خوابی جلوگیری کند.

لینک مرتبط: خواص درمانی ترکیب آب گرم و لیمو: اگر هر روز صبح این ترکیب را بنوشید ….

3. براق شدن موها

حتما برای حجیم شدن و سالم ماندن موهایتان هزینه زیادی برای خرید شامپوها و نرم کننده های گران قیمت صرف کرده اید. اما ما پیشنهاد بهتری داریم، بله دمای آب حمام خود را پایین بیاورید. دوش آب سرد به درخشندگی موهای شما کمک می کند. برخلاف آب گرم، آب سرد موهای شما را خشک نمی کند و کوتیکول های مو را می بندد و سبب تقویت آن ها می شود. وقتی موهای خود را با آب کمی سرد می شویید، لایه سبوم را دست نخورده نگه می دارد و موهای شما برای هیدراته ماندن به این مانع طبیعی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: فواید نوشیدن آب گرم: ۲۵ فایده نوشیدن آب گرم برای سلامتی و زیبایی

4. کمک به کاهش وزن بدن یکی از فواید دوش آب سرد

اگر تا به حال سعی کرده اید وزن کم کنید، می دانید که می تواند چقدر سخت باشد. خوشبختانه راه‌های آسانی برای کاهش وزن‌ اضافی وجود دارد که دوش آب سرد یکی از آن ها است. هنگامی که بدن خود را در معرض آب سرد یا هوای سرد قرار می دهید، بدن با استفاده از سلول های چربی شروع به تولید گرما می کند. این کار به باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید.

پس با توجه به فواید دوش آب سرد از این روش برای تقویت سلامت و کاهش وزن استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.4 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *