جلوگیری از سفیدی مو؛ با ۴ راهکار مانع سفید شدن موهای تان شوید!

توسطفاطمه عزیزی

مرداد ۱۲, ۱۴۰۲ به روز رسانی : مرداد ۱۲, ۱۴۰۲ , ,
جلوگیری از سفیدی مو

اگرچه رنگ کردن موهایتان سریع‌ترین راه برای پوشاندن موهای سفید است، اما بهترین انتخاب برای سلامت موها نیست. در واقع، ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی می تواند برای حفظ رنگ طبیعی موهای شما بهتر از رنگ کردن آن ها باشد. خوردن مواد مغذی کافی تا مراقبت از سلامت عاطفی، برخی از اقدامات پیشگیرانه ای است که می تواند برای به تاخیر انداختن سفیدی مو مفید باشد.

جلوگیری از سفیدی مو؛ کلسیم بیشتری بخورید

جلوگیری از سفیدی مو

جذب کلسیم کافی فقط برای استخوان ها و ماهیچه های شما حیاتی نیست. همانطور که می دانید، کلسیم به شما در حفظ طولانی مدت رنگدانه موها کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده خوردن 200 میلی گرم کلسیم در روز می تواند از سفید شدن مو جلوگیری کند.

راهی برای کنترل استرس پیدا کنید

تحت استرس مداوم قرار گرفتن می تواند از جهات مختلفی بر سلامت شما تاثیر بگذارد. استرس علاوه بر این که ضربان قلب شما را تندتر می کند و سبب مختل شدن خواب شما می شود، می تواند باعث سفید شدن موهای شما نیز شود. همچنین استرس مزمن منجر به التهاب می شود که می تواند باعث آسیب سلولی و سفید شدن زودرس موها شود.

جلوگیری از سفیدی مو؛ پروتئین کافی بخورید

علت سفیدی زودرس موها
جلوگیری از سفیدی مو

داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای داشتن پوست، مو و ناخن های سالم و زیبا خیلی مهم است. گنجاندن غذاهایی سرشار از پروتئین در رژیم غذایی برای مبارزه با موهای خاکستری و سفید مفید است. خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، سویا و محصولات لبنی به شما در جلوگیری از سفید شدن زودرس مو کمک می کند.

به میزان آهن بدن خود توجه کنید

اگر موهای شما زودتر از موعد سفید شود، به احتمال زیاد میزان سطح آهن بدن شما پایین است. آهن یک ماده معدنی ضروری است که به سلول های خونی شما کمک می کند تا اکسیژن را در سراسر بدن منتقل کند. اگر گیاهخوار هستید و نمی توانید گوشت بخورید، مطمئن شوید که غذاهای غنی از ویتامین C مصرف می کنید زیرا به جذب آهن در بدن شما کمک می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 24

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *