۸ نکته که کمک تان می کند زندگی پس از طلاق را بهتر بگذرانید

توسطپناه امینی

آذر ۱۳, ۱۴۰۱ به روز رسانی : دی ۲۲, ۱۴۰۱ , ,
زندگی بعد از طلاق

شاید زندگی بعد از طلاق برای خیلی از افراد ترسناک و حتی ناممکن به نظر برسد. در حالی که بعد از جدایی از همسر تازه همه چیز شروع می شود. شاید حتما پس از شکست عاطفی احساسات منفی یا مثبت زیادی را تجربه خواهید کرد. این احساسات آنقدر در حال تغییر هستند که گاهی از چنین وضعیتی سردرگم و مبهوت خواهید شد. حتی اگر جدایی شما با توافق خودتان انجام شده باشد نیز احساس منفی ناشی از آن شما را رها نخواهد کرد.

پس از طلاق سعی می کنید از میان غصه و ناراحتی خود، کنترل زندگی تان را به دست بگیرید. در حالی که هیچ راه حل جادویی برای غلبه بر اندوه وجود ندارد. کنار آمدن با ناراحتی پس از شکست عاطفی نیاز به زمان دارد. گاهی اوقات، همین افکار و احساسات منفی باعث می شود فکر کنید که نمی توانید ادامه دهید. شاید احساس کنید که نمی توانید جلوی گریه خود را بگیرید یا نمی توانید از خودتان مراقبت کنید. اما شما از این شرایط عبور خواهید کرد. به یاد داشته باشید شما به اندازه کافی قوی هستید تا از این شرایط عبور کنید.

8 نکته مهم برای از بین بردن غم و اندوه پس از طلاق

پایان دادن به زندگی مشترک به معنی تغییر در وظایف، مسئولیت ها و اتفاقات روزانه زندگی تان است. این اتفاقات می تواند به طور ناگهانی باعث ناراحتی و غصه تان شود. هرچند شناسایی موضوعاتی که باعث ناراحتی تان می شود، سخت است. اما قطعا می توانید راهی برای غلبه بر آن پیدا کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط روانشناسان غم و اندوه پس از طلاق یک واکنش طبیعی به جدایی از شریک عاطفی تان است. همچنین راه های زیادی برای مقابله با آن وجود دارد. به این هشت نکته مهم توجه کنید تا خیلی زود با زندگی بعد از طلاق کنار بیایید.

روتینی سالم برای خود انتخاب کنید

طلاق تغییرات زیادی در زندگی شما ایجاد می کند و فکر کردن به ایجاد روتینی سالم سخت است. این تغییرات می تواند هر لحظه شما را از ادامه دادن ناامید کند. این که بتوانید خود را کنترل کنید سخت است و زمان زیادی می خواهد. اما اگر می خواهید به خود کمک کنید، یک روتین مراقبت از خود را انتخاب کنید و بر بهبود روحیه خود تمرکز کنید. لازم نیست همه چیز را تغییر دهید یا برنامه های سختی را انتخاب کنید. با تغییر و انجام یک یا دو کار جدید شروع کنید.

مثلا هر روز صبح، یک ساعت معین را برای مدیتیشن انتخاب کنید. سپس صبحانه بخورید. اضافه کردن چنین برنامه هایی در ساعات اول صبح به شما کمک می کند تا در طول روز احساس بهتری داشته باشید. همچنین روتین مراقبتی پوست قبل از خواب نیز به شما در دور کردن افکار و احساسات منفی کمک می کند. چنین روتینی سطح انرژی شما را حفظ کرده و باعث می شوند عملکرد روزانه تان بهتر شود.

با وجود غم و اندوه درون تان، خوش بگذرانید

هنگام تجربه غم و اندوه ناشی از طلاق، خیلی از خاطرات منفی به ذهن تان هجوم می آورند. اما وقتی زمان خود را با کارهای مختلف پر کنید. به فکر تفریح و سفر باشید می توانید از افکار منفی دور بمانید. هر چه زودتر خاطرات جدید بسازید، زودتر می توانید شادی از دست رفته خود را برگردانید. شما تنها کسی هستید که می توانید ذهن خود را از افکار منفی خالی کنید، پس تا دیر نشده، دلیل برای خندیدن پیدا کنید. به سفر بروید، با مدتی را با دوستان خود سپری کنید. کارهایی را که قبل از ازدواج دوست داشتید انجام دهید اما به هر دلیلی تا کنون موفق نشده اید را انجام دهید. به سراغ علایق خود بروید، فرقی نمی کند چه کاری باشد، نقاشی یا موسیقی، حالا وقت آن است تا کارهای مورد علاقه تان را انجام دهید.

هر بار بخندید، به آینده بیشتر امیدوار می شوید. این کار به شما در ایجاد تعادل در زندگی کمک می کند. با خندیدن غم هایتان را از یاد خواهید برد و خیلی زود می توانید کنترل زندگی خود را به دست بگیرید.

زندگی بعد از طلاق؛ از سرزنش خود دست بردارید

اگر وقت و انرژی خود را با مقصر دانستن کسی دیگر در زندگی خود تلف کنید، هیچ وقت احساس خوبی نخواهید داشت. سرزنش کردن همسر قبلی تان و این که او مسبب وضعیت حال شما است، آسان است. به همین ترتیب، سرزنش خود و فکر کردن به آن چه می توانست وضعیت را تغییر دهد نیز آسان است. اما اگر خودتان را قبول داشته باشید و بدون سرزنش یا قضاوت خود به جلو حرکت کنید، موفق تر خواهید بود.

ورزش کنید

زمانهی ک بدنتان قوی باشد، کنار آمدن با احساساتتان آسان‌تر خواهد بود. ورزش به شما در بهبود و تقویت روحیه تان کمک می کند. در اصل فعالیت جسمانی و ورزش به شما در کنترل غم و اندوه کمک می کند. اگر بدن شما ضعیف باشد و تحرک نداشته باشید، از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی خسته خواهید بود. همچنین باعث می شود در تمرکز بر نحوه درمان روان خود مشکل داشته باشید.

برای ورزش لازم نیست حرکات سنگین انجام دهید. یک پیاده روی ساده نیز می تواند به شما کمک کند. این ورزش ساده سبب تحریک مغز شما می شود تا باعث ترشح اندورفین شود، هورمون هایی که به ایجاد شادی در دورنتان کمک می کند. با پیاده روی، مدیتیشن یا رقص می توانید احساس اضطراب و افسردگی را کم کنید. این کار شما را به روزهای خوب زندگی تان بر می گرداند.

افکار خود را بنویسید

یکی از روش هایی که در زندگی بعد از طلاق شما را از شر افکار منفی و ناراحت کننده دور می کند، نوشتن است. نوشتن یکی از بهترین راه ها برای پردازش افکار و احساسات شماست. ممکن است در ابتدا جملات مبهم بنویسید، اما ناگهان به چندین صفحه از کلمات تبدیل می شود که توصیف کننده آن چیزی است که در ذهن دارید. این کار به شما کمک می کند با افکار مثبت و منفی خود رو به رو شوید، آن ها را بیان کنید و بین آنچه در ذهنتان می گذرد تعادل ایجاد کنید. وقتی به طور کامل افکار خود را پردازش کنید، احساس بهتری خواهید داشت. همچنین تصامیم بهتری خواهید گرفت. در این مدت باید کارهای زیادی انجام دهید، بنابراین نیاز دارید تا ذهن خود را از هر فکر آزاردهنده ای آزاد کنید.

زندگی بعد از طلاق؛ ببخشید

بخشیدن برای بهبود شرایط روحی و روانی شما ضروری است. هرچند بخشیدن رفتار منفی هیچ کسی را تایید نمی کند، اما می تواند در ایجاد تغییر مفید باشد. خیلی از مردم در برابر بخشیدن خود یا شریک عاطفی قبلی شان مقاومت می کنند، زیرا فکر می کنند با این کار نشان می دهند که اتفاقات رخ داده برایشان مهم نیست. در حالی که بخشش به معنای اعتراف به اتفاقات بدی است که رخ داده، و این که نمی خواهید این وضعیت شما را تحت کنترل خود داشته باشد. پس اگر می خواهید هر چه زودتر از گذشته خود خلاص شوید و زندگی بهتری را شروع کنید، هم خود و همسر سابق تان را ببخشید.

مدیتیشن کنید

مدیتیشن یک تکنیک و تمرین ذهنی و بدنی است که در آن فرد توجه خود را به درونش متمرکز می کند تا به آرامش جسمی و روحی دست پیدا کند. شما نیز می توانید با جلسات مدیتیشن به خود کمک کنید. برای مدیتیشن برنامه ریزی کنید و در زمان معین انجامش دهید. مدیتیشن به شما کمک می کند تا افکار و احساسات خود را مورد بررسی قرار دهید و به شما کمک می کند در رابطه با خود و دیگران بهتر عمل کنید. همچنین باعث تقویت افکار مثبت و امید شما به آینده می شود.

زندگی بعد از طلاق؛ وقت بیشتری را با کسانی که دوست دارید بگذرانید

وقتی اطراف خود را با کسانی که دوست شان دارید و آن ها نیز برای شما ارزش قائل هستند پر کنید، بهتر بر غصه و غم در زندگی بعد از طلاق خود کنار خواهید آمد. به دنبال افرادی باشید که خواهان موفقیت شما هستند. به شما انرژی مثبت می دهند. این افراد را از میان خانواده، دوستان، همسایگان یا هرکسی که به زندگی شما شادی می بخشد انتخاب کنید. آن ها بهترین ها را برای شما می خواهند و بهبود زندگی شما کمک می کنند.

بیشتر بخوانید:

۵ رفتار که اعتماد را در رابطه‌ها خدشه دار می‌کند!

۴ رفتاری که سبب می شود همسرتان هرگز شما را نبخشد

۵ دلیل ناپایداری روابط؛ چرا رابطه شما دوام نمی آورد؟

پایان یک رابطه عاطفی؛ چه زمانی یک رابطه عاشقانه به پایان می رسد؟

۹ راز ازدواج موفق و داشتن یک رابطه شاد

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *