جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

دوستداران قهوه به شما خواهند گفت که هر زمانی از روز برای نوشیدن قهوه عالم است. با این حال کارشناسان سلامت می گویند که نوشیدن یک فنجان قهوه زمان ایده ال خودش را دارد تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. برخی از متخصصین تغذیه می گویند مصرف کافئین به میزان تحمل این ترکیب توسط بدن شما بستگی دارد. از طرفی شما باید ببینید چه ساعاتی از روز بیشتر به انرژی و بیدار ماندن نیاز دارید، صبح یا بعد از ظهر؟ در واقع بهترین زمان نوشیدن قهوه وقتی است. که باید بیشتر فعالیت کنید اما احساس خواب آلودگی و خستگی مانع تان می شود. هر زمانی از روز که نیاز به انرژی بیشتر و تحرک بالا دارید، قهوه بنوشید.

مطلب مرتبط: خواص قهوه برای پوست؛ تفاله قهوه را دور نریزید!

بهترین زمان نوشیدن قهوه

نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که صبح بهترین زمان برای نوشیدن یک فنجان قهوه است. اما کارشناسان معتقدند که باید یک فنجان قهوه را 30 دقیقه قبل از انجام یک کار مهم، مانند امتحان، ارائه یک سخنرانی یا نشستن در یک جلسه مهم بنوشید. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه انجام کار شما به زمان نوشیدن قهوه تان نزدیک‌تر باشد، هوشیاری بالاتر و تمرکز بیشتری خواهید داشت. افرادی که حساسیت بیشتری نسبت به اثرات مصرف کافئین دارند، باید نوشیدن قهوه در وعده صبح را محدود کنند. این کار باعث می شود از اختلالات خواب، اضطراب، ضربان قلب سریع و سایر علائم مصرف بیش از حد کافئین جلوگیری کنید.

لینک مرتبط: آیا قهوه و لیمو به کاهش وزن کمک می‌کند؟

مختل شدن خواب با نوشیدن قهوه قبل از خواب

با این حال، باید زمان نوشیدن قهوه را در ساعات مختلف روز آزمایش کنید. تا مشخص شود چه ساعتی از روز برای نوشیدن قهوه بهتر است. در واقع شما باید ساعتی را برای مصرف قهوه انتخاب کنید که به هوشیاری و تمرکز بالا نیاز دارید. به این نکته دقت کنید که آیا نوشیدن قهوه شب هنگام و قبل از خواب باعث مختل شدن خواب شما می شود یا نه. همچنین اگر فکر می کنید قهوه تاثیر منفی بر بدن شما دارد از نوشیدن آن صرف نظر کنید.

مطلب مرتبط: خواص قهوه برای مو: ۶ مزیت فوق العاده قهوه برای رشد مو + دستورالعمل

بهترین زمان نوشیدن قهوه اوایل صبح یا اوایل بعد از ظهر

همچنین دانشمندان می گویند که از نظر بیولوژیکی، سطح هورمون کورتیزول بدن بین 8 تا 9 صبح، ظهر تا 1 بعد از ظهر و 5:30 تا 6:30 بعد از ظهر به اوج خود می رسد. بنابراین، اگر می خواهید قهوه بنوشید، بین این ساعات آن را مصرف کنید. مثلا بین ساعت 9:30 تا 11:30 صبح قهوه بنوشید. برخی از متخصصان تغذیه به این باور اند که بهترین زمان نوشیدن قهوه اواسط صبح یا اوایل بعد از ظهر است. این ساعات سطح کورتیزول بدن شما در پایین ترین حد قرار دارد. در واقع شما از خود محرک قهوه سود می برید. در حالی که نوشیدن یک نوشیدنی کافئین دار، مانند قهوه، در زمانی که سطح کورتیزول بدن در بالاترین حد خود قرار داشته باشد، تاثیر زیادی بر بدن ندارد.

پیشنهاد می شود بخوانید: 

قهوه خرما چیست؟ و چه فوایدی دارد

طرز تهیه قهوه سبز خوش عطر و طعم در خانه!

آیا می دانید کدام رنگ سایه برای چشم قهوه ای ها مناسب است؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان