جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.6
(5)

موفقیت در مصاحبه شغلی برای هر فرد جویای کاری موضوعی استرس زا و چالش برانگیز است. با این حال موفق شدن در مصاحبه کاری چندان سختی نیست. برای این که بتوانید در مصاحبه شغلی خود موفق شوید، باید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. اعتماد به نفس کلید شما برای پیدا کردن شغل است. اما چطور در این جلسه مهم اعتماد به نفس داشته باشيم؟ اگر به دنبال کار می گردید، یا در روزهای آینده مصاحبه شغلی دارید و نمی دانید چه طور محکم و مطمئن به نظر برسید، با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید! در این مطلب شیوه داشتن اعتماد به نفس در مصاحبه را خواهید یافت.

مطلب مرتبط: رعایت ۵ نکته طلایی برای داشتن اعتماد به نفس در یک مصاحبه شغلی

1. اعتماد به نفس در مصاحبه؛ لباس مناسب بپوشید

اولین قدم برای داشتن اعتماد به نفس برای کسب شغل، انتخاب لباس به شکل حرفه ای و مناسب است. در مورد طرز لباس پوشیدن معمول کارمندان شرکت تحقیق کنی و مناسب ترین لباس را انتخاب کنید.

2. دست ها را کنار پهلو قرار دهید

هرگز دستان خود را روی هم قرار ندهید. یا به هم قفل نکنید. بلکه آن ها را کنار پهلو ها نگه دارید. این کار نه تنها نشان از اعتماد به نفس شما می دهد بلکه پیام آماده بودن خود را به مصاحبه کننده انتقال می دهید.

مطلب مرتبط: تاثیر عزت نفس پایین؛ چرا عزت نفس برای زندگی مشترک مهم است؟

3. استفاده از تکنیک تنفس عمیق

برای کاهش اضطراب و غلبه بر استرس، تنفس عمیق و آهسته را تمرین کنید. زیرا این کار باعث می شود در طول مصاحبه کمتر عصبی شوید یا دست و پای خود را گم کنید.

4. برای سوالات احتمالی آماده باشید

سوالات احتمالی را آماده کنید و به پاسخ های آن فکر کنید. جواب ها را برای خود تکرار کنید. این کار می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

5. ابتدا فکر کنید سپس پاسخ دهید

اگر سوال سختی از شما پرسیده شد، مضطرب نشوید. بلکه می توانید بگویید “این سوال خوبی است، اجازه دهید یک دقیقه در مورد آن فکر کنم.” این کار منطقی و متفکرانه خواهد بود. کمی فکر کنید تا پاسخ بهتر و مناسب تری پیدا کنید.

لینک مرتبط: ۶بهترین راهکار برای دستیابی به اعتماد به نفس تزلزل ناپذیر

6. تماس چشمی را فراموش نکنید

تماس چشمی خود را با استخدام کننده یا مصاحبه کننده حرفه ای و آرام حفظ کنید. این کار به ادامه مکالمه کمک می کند. همچنین به افزایش اعتماد به نفس تان کمک می کند.

خجالتی نباشید. وقتی مصاحبه کننده به شما سلام می دهد، به چشمانش نگاه کنید. وقتی با فرد مقابل خود تماس چشمی برقرار کنید، باهوش تر از کسانی به نظر می رسید که از برقراری تماس چشمی خجالت می کشند.

7. اعتماد به نفس در مصاحبه؛ بی قراری نکنید

بی قراری، دست زدن مدام به موها، نگه داشتن دستتان زیر میز یا تکان خوردن مداوم، برخی از حرکات بدن هستند که باید در مصاحبه از انجام آن ها اجتناب کنید. چنین حرکاتی در هنگام مصاحبه نشان از ضعیف بودن یا عدم اعتماد به نفس شما دارد.

مطلب مرتبط: موفقیت در مصاحبه استخدامی: ۱۶  ترفند روان‌شناسی که در یک مصاحبه شغلی عالی

8. نگرش مثبت داشته باشد

نگرش مثبت می تواند به شما در پیدا کردن شغل کمک می کند. اگر نگرش خوش بینانه و دیدگاه مثبتی نسبت به فشار کار و چالش های محیط کار خود داشته باشید، می توانید بر آن ها غلبه کنید. در اصل نگرش مثبت به تقویت اعتماد به نفس شما کمک می کند.

9. اعتماد به نفس در مصاحبه؛ شما هم سوال بپرسید

هنگامی که استخدام کننده شما سوالات خود را تمام کرد، نوبت شماست که در مورد فرهنگ شرکت، مدیریت محل کار، کار تیمی و روال کاری در بخش مورد نظر یا هر آنچه که به ذهن تان می رسد، سؤال بپرسید.

اینجا بخوانید: ۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه کاری که کمک تان می کند موفقیت آمیز عمل کنید

کلام پایانی

با این نکات مهم می توانید به حفظ و افزایش اعتماد به نفس خود در مصاحبه شغلی کمک کنید. همچنین این موارد به موفقیت شما کمک می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.6 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان