جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

ایلان ماسک: به زودی نخستين ایمپلنت نورالنیک را در مغز یک انسان می کاریم!

تراشه مغزی نورالینک
خواندن 3 دقیقه
2.7
(14)

ثروتمندترین مرد جهان می‌گوید تراشه مغزی نورالینک طی شش ماه آینده آزمایش ‌های انسانی خود را آغاز می کند. شرکت نورالینک که در زمینه توسعه رابط مغز – کامپیوتر فعالیت دارد، قادر به کاشت تراشه مغزی وایرلس “بی سیم” در انسان خواهد بود. همچنین قرار است آزمایش های بالینی تراشه مغزی نورالینک روی انسان ها به زودی آغاز شود.

در این مطلب: تاثیر فناوری بر سلامت روان؛ آیا فناوری برای افراد خطرناک است؟

لینک مرتبط: با استفاده از ترفند برنامه ریزی ایلان ماسک و بیل گیتس، شلوغ ترین روزها را عالی

تراشه مغزی نورالینک

ایلان ماسک روز چهارشنبه، طی سخنرانی در دفتر مرکزی نورالینک گفت انتظار دارد یک تراشه مغزی که توسط شرکت او ساخته شده است. آزمایشات انسانی آن طی شش ماه دیگر آغاز شود.

طبق گفته های ماسک، این شرکت برای اولین بار در آزمایش های انسانی خود دو فرد را انتخاب کرده که از نظر بینایی و حرکت دادن عضلات دچار مشکل هستند.

او گفت: “حتی اگر کسی هرگز بینایی نداشته باشد یا نابینا به دنیا آمده باشد، ما باور داریم که می توانیم بینایی اش را به او برگردانیم. همچنین “عملکرد کامل بدن” از جمله حرکت و ارتباطات کلامی را برای افراد قطع نخاع بازیابی کنیم.”

شاید برای شما هم جالب باشد: یک دانشجو با فروختن تکالیف درسی اش که توسط ایلان ماسک نمره گرفته بود

پیشنهاد می شود بخوانید: مارک زاکربرگ: ما در حال ساخت سریع ترین ابر کامپیوتر جهان هستیم

بازیابی بینایی و مشکلات عضلانی

این شرکت ضمن تاکید بر سرعت توسعه این دستگاه گفت: “ما می خواهیم قبل از قرار دادن تراشه درون انسان، خیلی محتاط عمل کنیم. همچنین قبل از قرار دادن دستگاه در بدن انسان از عملکرد درست آن مطمئن شویم.”

بر اساس گفته های این شرکت، بیشتر مدارک لازم برای آزمایش بالینی روی انسان به سازمان غذا و داروی آمریکا ارسال کرده است.

نورالینک در سانفرانسیسکو و آستین تگزاس مستقر است. این شرکت طی سال های اخیر آزمایش هایی را روی حیوانات انجام داده است. حالا نیز به دنبال تایید سازمان غذا و دارویی ایالات متحده برای شروع آزمایش های بالینی روی انسان است.

لینک مرتبط: ۷ قانون سختگیرانه ایلان ماسک برای فرزندانش

مطلبی خواندنی: قابلیت ماهواره پکن-۳ در تصویربرداری با کیفیت از شهرهای آمریکا

آزمایش بالینی تراشه مغزی روی انسان

این شرکت احتمال می دهد که بتواند تا حدود 6 ماه دیگر اولین دستگاه نورالینک را در یک انسان داشته باشد.

هرچند این شرکت قرار بود در سال 2022 به مرحله آزمایش روی انسان برسد. اما به گفته ایلان ماسک هدف آن ها اطمینان از کارکرد درست و بی خطر این تراشه در مغز انسان است.

اهداف اصلی شرکت نورالینک از تراشه بی سیم، بازیابی بینایی و فعال کردن مجدد عضلات در افراد معلول است. با این حال برخی معتقد اند که این فناوری می تواند درمان بیماری های مغزی مانند پارکینسون و آلزایمر را نیز تا حدودی تسهیل کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 14

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان