جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(1)

استفاده از شیرین کننده های بدون کالری، یک راه آسان برای کاهش قند اضافه است. همه عاشق خوردن خوراکی های شیرین و خوشمزه هستند. اما مصرف بیش از حد قند ممکن است عوارض جانبی منفی داشته باشد. محققان می گویند خوردن و نوشیدن بیش از حد قند می تواند در طول زمان منجر به مشکلاتی مانند افزایش وزن، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سایر عوارض سلامتی شود.

خوشبختانه امروزه در بازار شیرین‌ کننده ‌های بدون کالری زیادی مانند استویا وجود دارند. که می‌توانند به شما کمک کنند تا به ‌راحتی مقداری از کالری قند خود را هنگام هوس کردن خوردن خوراکی های شیرین کاهش دهید. اما دقیقا استویا چیست، از کجا می آید و عملکرد آن در بدن چگونه است؟ برای این که این شیرین کننده بدون کالری را بشناسید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

مطلب مرتبط: ۵ بهترین غذاهای کم کالری برای کاهش وزن که باید امتحان کنید

برخی از شیرین کننده های بدون کالری از گیاهان به دست می آیند

استویا یک شیرین کننده بدون کالری است که از گیاه سبز و برگدار به نام شیرین برگ به دست می آید. این گیاه از خانواده کاسنیان است که شامل گل آفتابگردان، گل مروارید و گل داوودی می شود. شیرین برگ، گیاه بومی مناطقی مانند پاراگوئه و برزیل است، اما می توان آن را به راحتی در خانه نیز پرورش داد.

اما چگونه این گیاه برگدار تبدیل به شیرین کننده پودری می شود؟ هنگامی که شیرین برگ یا گیاه استویا به رشد کامل رسید، برداشت شده و سپس برگ ها را خشک می کنند. در مرحله بعد برگ های خشک شده را دوباره در آب خیس می کنند. پس از خیس کردن این برگ ها در آب عصاره ای به دست می آید و سپس دوباره خشک شده و به عنوان پودر به مصرف می رسد.

لینک مرتبط: از تاثیر دتاکس واترها برای کاهش وزن غافل نشوید!

با این حال نکات مهمی در مورد شیرین کننده های بدون کالری وجود دارد که باید به آن ها دقت کنید.

1. شیرین کننده خالص انتخاب کنید

خیلی از شیرین کننده های بدون کالری خالص و سالم نیستند. به طور مثال همه پودرهای استویا در فروشگاه ها عصاره خالص این گیاه نیستند و با مواد مختلف دیگر مخلوط می شوند. به همین دلیل، باید بدانید کدام محصول از استویا خالص ترین عصاره را دارد. بنابراین از خریدن برندهایی که از طعم دهنده های مصنوعی استفاده می کنند، اجتناب کنید.

2. شیرین کننده های بدون کالری؛ همه آن‌ها طعم بدی ندارند

اگر دقت کنید می بینید که برخی از شیرین کننده های بدون قند پس از مصرف طعم عجیبی در دهان باقی می گذارند، اما همیشه اینطور نیست. اگر از استویا استفاده کنید، میزان خالص بودن عصاره آن، این طعم عجیب را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: از کاهش وزن تا بهبود عملکرد مغز؛ فواید بادام خیس خورده را دست کم نگیرید!

3. شیرین کننده ها بدون کالری هستند

استویا جایگزین خیلی خوبی برای شکر و قند است. وقتی در تلاش از بین بردن هوس خوردن شیرینی هستید، اما همچنان می خواهید شیرینی بخورید، استویا را جایگزین کنید. بر علاوه، عصاره برگ استویا 300 تا 400 برابر شیرین‌تر از نیشکر معمولی است. یعنی می‌توانید با مقدار خیلی کمی از آن این هوس از بین خواهد رفت.

4. استویا برای انواع رژیم های غذایی مختلف مفید است

به دلیل نداشتن کالری استویا، می توانید از آن در انواع مختلف رژیم غذایی و دستورالعمل های مختلف غذایی استفاده کنید. بیشتر انواع شیرین کننده های استویا برای افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که در تلاش کاهش قند خون خود هستند، مناسب است.

مطلب مرتبط: کاهش میل و ولع خوردن: ۵ روش موثر برای مقابله با هوس‌های غذایی

5. شیرین کننده های بدون کالری؛ استویا آلرژی زا نیست

اگر آلرژی غذایی دارید، می توانید با خیال راحت از این عصاره گیاهی استفاده کنید. زیرا استویا 8 آلرژن اصلی  مانند: گندم، لبنیات، تخم مرغ، آجیل، بادام زمینی، سویا، ماهی، صدف و کنجد را ندارد.

6. می توانید از استویا مانند شکر معمولی استفاده کنید

با استویا می‌توانید جایگزین عالی به جای شکر داشته باشید. از این شیرین کننده می توانید در ترکیب قهوه، ماست یا اسموتی‌ها استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از استویا برای پخت و پز به همان روشی که از شکر معمولی استفاده می‌کنید، استفاده کنید. هر برند استویا برتری های خاص خود را دارد. شما می توانید با بررسی هر کدام از شیرین کننده های بدون کالری، مناسب ترین آن را برای مصرف روزانه خود انتخاب کنید.

اینجا بخوانید: دمنوش کاهش اشتها: ۶ چای و دمنوش که اشتهای شما را سرکوب می‌کنند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان