جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
12 بازدید

5 گیاه خوراکی مفید که می توانید در آشپزخانه پرورش دهید!

پرورش گیاه در آشپزخانه
خواندن 6 دقیقه
5
(1)

گیاهان معطر، سبزی های خشک و ادویه های گیاهی همه موادی هستند که غالب آدمها در غذاهای خود استفاده می کنند. این گیاهان حاوی مواد مغذی قدرتمندی هستند که به سلامت شما کمک می کنند. هرچند همیشه این سبزی ها را از فروشگاه ها خریداری می کنید. اما می توانید خیلی راحت آن ها را داخل گلدانی کاشته و در آشپزخانه خود پرورش دهید. پرورش گیاه در آشپزخانه آن هم چنین گیاهان مقوی کار راحتی است که هر کسی می تواند انجام دهد.
جعفری تازه، گشنیز، پیازچه و سایر سبزیجات از این قبیل حاوی مقادیر خوبی از آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مغذی هستند که برای سلامتی شما موثرند. خب برای این که در این مورد این گیاهان بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

برای شما: گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

1. پرورش گیاه در آشپزخانه؛ ریحان

گیاه معطری که به طعم فوق العاده سالاد یا ساندویچ شما کمک می کند ریحان است. این گیاه به راحتی رشد می کند. اگر همیشه از این سبزی استفاده می کنید، پس می توانید آن را در فریزر نگهدارید. این کار به حفظ طعم و مواد مغذی آن کمک می کند. همچنین شما می توانید ریحان را در گلدانی کاشته و در آشپزخانه خود نگهدارید و به شکل تازه همیشه از آن استفاده کنید ریحان برای اختلالات متابولیک مفید است. مطالعات نشان می دهد که خوردن برگ ریحان ممکن است به کنترل سطح کلسترول، فشار خون، قند خون و تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

در این مطلب: فواید دارویی ترخون؛ ۱۴ مزیت فوق العاده ترخون + عوارض جانبی آن

2. پونه کوهی

برگ‌های پونه کوهی تازه و تند هستند که برای طعم دادن مرغ و ماهی یا گوشت برای کباب استفاده می شود. این سبزی در ترکیب سالاد یونانی نیز فوق العاده است. هنگام پختن ران مرغ، یک شاخه کامل پونه کوهی را در ماهیتابه چدنی بریزید. این سبزی به از بین رفتن بوی زهم گوشت کمک می کند. پونه کوهی سرشار از آنتی اکسیدانی است. چه این گیاه را تازه یا خشک استفاده کنید یا از روغن آن مصرف کنید، می توانید تاثیر مثبت آن را بر سلامت خود را ببینید. این گیاه خواص ضد سرطانی دارد. همچنین پونه کوهی در برابر سرطان سینه، کبد و ریه عملکرد خوبی دارد. با این حال قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید. خوب اگر همیشه از این سبزی استفاده می کنید، پس یک گلدان بردارید و مقداری پونه کوهی در آن بکارید تا همیشه در دسترستان باشد.

مطلب مرتبط: ۱۵ بهترین از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت در خانه

3. جعفری؛ پرورش گیاه در آشپزخانه

جعفری، جزء سبزیجات معطر مورد علاقه اروپای شرقی و جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است. یک ادرارآور طبیعی قوی که می تواند ضد فشار خون نیز استفاده شود. یعنی می تواند فشار خون شما را با حذف آب از جریان خون و گشاد کردن رگ های خونی کاهش دهد. همچنین، این گیاه سبز برگ یکی از بهترین منابع ویتامین K است، یک ویتامین محلول در چربی که برای انعقاد خون و بازسازی استخوان مهم است. همانطور که می دانید دریافت ویتامین K کافی از شما در برابر شکستگی استخوان محافظت می کند. پس سعی کنید جعفری را در باغچه خانه خود یا هم در یک گلدان بکارید و نزدیک پنجره آشپزخانه قرار دهید.

لینک مرتبط: ۷ بهترین گیاه دارویی برای بهبود سلامت مغز

4. رزماری

اگر گوشت بره پخته‌ اید، یا بوقلمون، شاید هم بخواهید یک شربت خوش طعم آماده کنید. برای همه این ها به سبزی نیاز دارید که به آن طعم و مزه فوق العاده ببخشد، ما نیز به شما رزماری را پیشنهاد می کنیم. حتما با این گیاه که مواد همیشگی در تهیه خیلی از ها است، آشنا هستید. رزماری معطر که قرن ها به عنوان یک آرام بخش و دارو استفاده می شود، حاوی مقادیر خوبی از ویتامین های ضروری مانند A، C، B-6 و سایر آنتی اکسیدان ها است. بر علاوه مواد معدنی مانند آهن و کلسیم دارد. باور بر این است که رزماری گیاهی مفید و ضد التهابی برای سیستم ایمنی و گردش خون است. رایحه آن به تقویت هوشیاری، حافظه و عملکرد شناختی مغز کمک می کند و در بهبود خلق و خو نقش دارد.
بیواکتیو کلیدی موجود در رزماری، رزمارینیک اسید است که در ریحان، مریم گلی، آویشن و نعناع نیز یافت می شود. دانشمندان لهستانی اثرات اپی ژنتیکی رزمارینیک اسید را بررسی کردند. آن ها دریافتند که محافظی شیمیایی برای جلوگیری از انسداد ژن‌هایی است. که سبب سرکوب تومورها در سلول‌های سرطان سینه انسان می شود.

مطلب مرتبط: ۶ گیاه دارویی مغذی که می‌توانید در آب پرورش بدهید (بدون نیاز به خاک)

5. آویشن

صدها سال است که آویشن به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی خود مورد استفاده قرار می گیرد. آویشن برای پختن و مزه دار کردن مرغ و گوشت، طعم دادن به تخم مرغ، سبزیجات، ماکارونی، سیب زمینی و غذاهای دریایی ایده آل است. طعم نعناع و کمی لیمویی آویشن، طعم غذاها را مانند نمک تغییر می دهد. که فوق العاده خوشمزه می کند، به همین دلیل است که می توانید این گیاه را به عنوان جایگزینی برای نمک در پخت و پز استفاده کنید. با این کار می توانید فشار خون خود را کنترل کنید. متخصصان طب سنتی اغلب از چای دم کرده آویشن به عنوان درمانی برای سرفه و گلودرد به دلیل خواص ضد التهابی آن استفاده می کنند.
بر اساس مطالعات انجام شده آویشن ممکن است کلسترول HDL (خوب) را افزایش دهد. در عین حال کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید را کاهش دهد. در نهایت، مانند بسیاری از گیاهان، آویشن سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های C، A، B-6است. حاوی کلسیم، آهن، منیزیم و منگنز است که می توانند بر سیستم ایمنی بدن شما تاثیر مثبت بگذارند.
حالا با دانستن خواص این 5 گیاه می توانید آن ها را در باغچه حیات خانه خود یا هم در گلدانی در داخل آشپزخانه پرورش داده و از مزایای آن ها بهره مند شوید.

لینک مرتبط: ۶ چای و دمنوش فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان