جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

اگر اولین بار است که بوقلمون می پزید یا سال ها است که در مهمانی ها بوقلمون آماده می کنید، این راهنمایی به شما در تهیه بوقلمون مجلسی کمک می کند. بهترین شیوه پخت بوقلمون را این جا بخوانید.

بهترین شیوه پخت بوقلمون

برای این که بتوانید بوقلمون کبابی بپزید به نکات زیر توجه کنید:

مطلب مرتبط: برای تهیه کباب گوشت قرمز خوشمزه تر، چگونه آن را مرینیت کنیم؟

بوقلمون با سایز مناسب را انتخاب کنید

برای هر نفر حدود 500 گرم بوقلمون بخرید.

زمان پخت مطابق به اندازه بوقلمون تنظیم می شود

یک بوقلمون ۵/۲-۶ کیلوگرمی به ۳ تا ۴ ساعت زمان برای پخت در فر نیاز دارد. اما یک بوقلمون 2 تا 3 کیلویی تنها به 2 ساعت و 45 دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد. زمان پخت به چیزهای مختلفی بستگی دارد، از جمله این که آیا بوقلمون شکم پر درست می کنید یا نه که در این صورت این دستورپخت مناسب نیست. اندازه بوقلمون و این که آیا گوشت شما منجمد است یا یخ آن آب شده نیز بر میزان پخت گوشت تاثیر می گذارد. در صورت خرید بوقلمون یخ زده، همیشه بوقلمونی بخرید که گوشت آن کاملا یخ زده باشد. به یاد داشته باشید که ممکن است یخ یک بوقلمون 6 تا 7 کیلوگرمی چهار روز طول بکشد تا کامل آب شود.

یخ بوقلمون را آب کرده و مطمئن شوید که قبل از تفت دادن دمای آن به دمای اتاق رسیده باشد.

اگر بوقلمون را منجمد خریده اید، حداقل یک روز زمان می خواهد تا یخ آن به طور کامل باز شود. بسته به اندازه، بوقلمون بزرگ تر احتمالا 2 روز زمان می خواهد تا یخ آن کامل ذوب شود. حالا زمان پخت این غذای خوشمزه فرا رسیده است.

از سینی توری استفاده کنید

هرچند استفاده از سینی توری چندان مهم نیست، اما استفاده از آن باعث می شود، پوست بوقلمون برشته شود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کباب مرغ به صورت آسان در منزل برای روزهای عید

با فر فوق العاده داغ شروع کنید سپس دمای آن را کم کنید

30 دقیقه اول بوقلمون را با حرارت خیلی داغ (240 درجه سانتیگراد) شروع کنید تا پوست آن کاملا ترد شود. سپس دما را به 175 درجه سانتیگراد کاهش دهید تا نسوزد.

از کره استفاده کنید

به بوقلمون در حین تفت دادن و قبل از این که داخل فر برود، مقدار زیادی کره به آن اضافه کنید. کره پوست بوقلمون را ترد، خوش طعم و طلایی می کند. همچنین وقتی داخل فر می گذارید کره باقی مانده روی آن بریزید زیر آن سینی فر را قرار دهید.

بهترین شیوه پخت بوقلمون

پس از بیرون آمدن بوقلمون از فر، اجازه دهید 15 دقیقه بماند، درست مانند استیک. برای گرم نگه داشتن آن، بوقلمون را با مقداری فویل بپوشانید. اما برای جلوگیری از خیس شدن پوست ترد آن، فویل را با فاصله بپیچید.

لینک مرتبط: طرز تهیه کباب گوشت به همراه ماست، یک غذای کامل شبیه اسکندر کباب

مواد مورد نیاز بوقلمون مجلسی

1 بوقلمون کامل (2.5 تا 6 کیلو)

نمک دریا

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

1 پیاز، به صورت خلالی خرد شده

آویشن 1 دسته

یک مشت کوچک شاخه رزماری

1 مشت کوچک برگ مریم گلی

1 بوته سیر به صورت ضربدری نصف شده

120 گرم کره ذوب شده

بهترین شیوه پخت بوقلمون با این دستورالعمل:

سینی توری فر را در یک سوم پایینی فر قرار دهید و فر را با دمای 220 درجه سانتی گراد گرم کنید. بوقلمون را با دستمال کاغذی خشک کنید و قسمت داخلی آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. سپس با پیاز، آویشن، رزماری، مریم گلی و سیر پر کنید. هر دو پای آن را با نخ آشپزی ببندید و هر دو بال را در قسمت پایین مرغ قرار دهید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کباب شهزاده یک غذای شاهانه و خوشمزه

کره را با قلم مو روی کل بوقلمون بمالید. سپس از نمک و فلفل برای مزه دار کردن آن استفاده کنید. سمت سینه بوقلمون را به سمت بالا روی سینی توری قرار دهید. حالا آن را به فر منتقل کنید و بلافاصله حرارت فر را به 180 درجه سانتی گراد کم کنید.

هر 30 تا 45 دقیقه بوقلمون خود را با آب مرغ مرطوب کنید و به مدت 3 تا 4 ساعت یا تا زمانی که وقتی بین ساق و ران را برش می‌دهید، نشان می دهد پخته شده، باید دمای گوشت را به 75 درجه سانتی گراد باشد برسانید.

بوقلمون پخته شده را با فویل بپوشانید و قبل از سرو 20 دقیقه استراحت دهید. امیدوارم از این بوقلمون کبابی خوش طعم و خوشمزه لذت ببرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان