جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
34 بازدید

برای مراقبت از گل شفلرا، این ۵ نکته را رعایت کنید!

مراقبت از گل شفلرا
خواندن 4 دقیقه
3
(33)

گل شفلرا بومی ‌استرالیا و جزایر اقیانوس آرام است و در هوای آزاد تا حداکثر سه متر رشد می‌کند. برگ‌های این گل شکل تخم مرغی دارد. پس از رشد کامل تعداد آن‌ها در هر شاخه به 6 الی 9 عدد می‌رسند که طول هر کدام بین 8 الی 15 سانتی متر است. رنگ برگ‌های این گیاه سبز روشن است و از برگ‌هایی براق، چرمی‌ و ضخیم برخوردار است. این گل معمولا یک شاخه دارد و خیلی کم پیش می‌آید که شاخه فرعی داشته باشد. با این حال شفلرا نیز مانند همه گل‌ها به مراقبت و توجه نیاز دارد. برای مراقبت از گل شفلرا باید به نکات ذکر شده در این نوشتار توجه کنید تا این گل زیبا را در خانه خود پرورش دهید.

مطلب مرتبط: روش نگهداری گل ارکیده؛ ۱۳ نکته مهم که باید برای مراقبت از ارکیده رعایت کنید

مراقبت از گل شفلرا

شفلرا جزء گل‌های آپارتمانی بادوام است که قابلیت ماندگاری در شرایط مختلف از سایه تا در تهویه معمولی منزل و یا در ادارات را دارد و همچنان رشد می‌کند. این گیاه خیلی حساس نیست و به رسیدگی خاصی نیاز ندارد و با چند نکته ساده می‌توانید از این گل مراقبت کنید.

با این حال اگر می‌خواهید گلی زیبا و شاداب داشته باشید، با توجه به تغییر فصل، گاهی برگ‌های آن را پاک کنید. نگهداری گل شفلرا بهترین انتخاب برای تصیفه هوای منزل، جذب کاربن دای اکساید، افزایش میزان رطوبت هوا و تولید اکسیژن است.

به همین دلیل در نگهداری از گل شفلرا به خاک، مرطوب نگهداشتن خاک و میزان استفاده از کود و محل نگهداری آن توجه کنید. آبیاری و نور دو نکته مهم در شاداب نگه داشتن این گل است. همچنین در این مطلب به نکات دیگری نیز پرداخته ایم که به شما در مراقبت از گل شفلرا کمک می‌کند. به خواندن ادامه دهید.

لینک مرتبط: ۹ ترفند فوق العاده برای افزایش ماندگاری بیشتر گل

1. نور

هرچند گل شفلرا به نور خورشید نیاز دارد، اما تابش نور باید به شکل غیر مستقیم باشد. اگر نور خورشید رسیده به این گل کم باشد و بیشتر اوقات در سایه نگهداری شود، ریشه شفلرا دچار ضعف و سستی می‌شود که باعث نازک شدن برگ‌ها و بلندتر و ضعیف شدن ساقه‌ها می‌شود. پس از این وضعیت گلی کم پشت خواهید داشت.

2. خاک

اگر از گل شفلرا در خانه نگهداری می‌کنید، مطمئن شوید که گلدان آن اندازه مناسب داشته باشد. همچنین خاک گلدان شل باشد و کود کافی با آن مخلوط شده باشد. از طرفی حتما زیر گلدان را سوراخ کنید. اما اگر این گل را در خارج از خانه می‌کارید، خاک آن باید با pH کمی‌اسیدی داشته باشد. این گل را هیچ وقت در مکانی خیلی مرطوب یا غرق آب کشت نکنید.

مطلب مرتبط: بهترین گل های آپارتمانی؛ ۵ گیاهی که حتی افراد مبتدی از عهده نگهداری آن بر می‌آیند!

3. آبیاری

در آبیاری این گل صبور باشید. این نکته مهم‌ترین مورد در برنامه مراقبت از شفلرا است. خاک گلدان این گل در حال رشد باید کامل خشک شود، سپس خاک آن را کامل خیس کنید. در طول فصل رشد به طور منظم شفلرا را آبیاری کنید و به طور مرتب برگ‌های آن را با آب اسپری کنید. در ماه‌های زمستان میزان دفعات آبیاری را کاهش کنید. آبیاری بیش از حد گل شفلرا در نهایت باعث از بین رفتن آن می‌شود. برگ‌های زرد و ریخته شده نشانه آبیاری بیش از حد است.

4. مراقبت از شفلرا؛ دما و رطوبت

از آن جایی که شفلرا یک گیاه گرمسیری است، به رطوبت و دمای نسبتا بالایی نیاز دارد. این گیاه در دمای کمتر از 15.5 درجه سانتی گراد دوام نمی‌آورد. همچنین نباید این گیاه را وسایل گرمایشی خشک قرار ندهید. شفلرای غرق آب و بیش از حد مرطوب نیز به سرعت شروع به ریزش برگ می‌کند، بنابراین ریزش برگ را جدی بگیرید و در صورت مشاهده ریزش برگ حتما مشکل را برطرف کنید. با این حال اگر تمام برگ‌های این گیاه ریخت می‌توانید با انتقال گلدان آن یا کاشت آن در باغچه آن را نجات دهید.

لینک مرتبط: ۱۵ بهترین از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت در خانه

5. کود

به گل شفلرا در طول رشد، دو بار در هفته از کود مایع استفاده کنید. این کار باعث رشد بهتر گل و تقویت ریشه، ساقه و برگ‌های آن می‌شود.

با این 5 نکته مهم می‌توانید از گل شفلرای خود مراقبت کنید و به دوام بیشتر و بهتر آن کمک کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 33

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان