جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4
(5)

چند روزی از شروع جام جهانی فوتبال 2022 می گذرد و هواداران این بازی جذاب و هیجان انگیز در سراسر جهان مسابقات را دنبال می کنند. اگر مسابقات را تماشا کرده باشید، حتما دیده اید که بازیکنان روی زمین بازی تف می کنند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید چرا؟ جالب اینجاست دلیل آن فراتر از آن چیزی است که می توانید فکرش را بکنید. شاید به نظر شما این کار درستی نباشد اما علم توضیح کاملا متفاوتی برای آن دارد. بخواندن ادامه دهید تا بهمید دلیل تف کردن بازیکنان فوتبال در زمین بازی چیست.

مطلب مرتبط: حقایق شگفت انگیز فوتبال چیست؟

دلیل تف کردن بازیکنان فوتبال در زمین بازی چیست؟

طبق برخی مطالعات، ورزش میزان پروتئین ترشح شده در بزاق، به ویژه نوعی مخاط به نام MUC5B را افزایش می دهد و بزاق را غلیظ تر و بلع آن را دشوار می کند.

بزاق دهان در حین فعالیت‌های فیزیکی سنگین مانند بازی فوتبال غلیظ می‌شود، که بازیکنان مجبور می شوند آن را تف کنند.

پزشکان می گویند مخاط MUC5B در جریان بازی بزاق را غلیظ تر می کند و بلع آن سخت تر است. بنابراین بهتر است آن را تف کنید.

لینک مرتبط: ثروتمندترین باشگاههای فوتبال: درآمد باشگاههای فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱

فوتبالیست ها اجازه تف کردن دارند

به همین دلیل است که فوتبالیست ها، کریکت بازان و راگبی ها مجاز به تف کردن روی زمین هستند. در حالی که تنیس بازان و کسانی که بسکتبال بازی می کنند به خاطر این کار مجازات می شوند.

هرچند هنوز مشخص نیست که چرا فرد هنگام ورزش MUC5B بیشتری تولید می کند. اما محققین احتمال می دهند که دلیل آن تنفس از طریق دهان باشد. بازیکنان فوتبال بیشتر از طریق دهان خود تنفس می کنند و تولید این نوع مخاط از خشک شدن دهان جلوگیری می کند.

لینک مرتبط: لیونل مسی برای هفتمین بار برنده جایزه بهترین بازیکن فوتبال جهان شد

علاوه بر این، جوزف دوسو، دروازه‌بان سابق نیجریه می گوید فوتبالیست‌ها تف می‌کنند زیرا “آن ها نیاز دارند تا گلویشان را صاف کند… آن ها هر کدام 9 تا 13 متر می دوند. برای همین برای تنفس به هوا نیاز دارند.”

همچنین در مورد دلیل تف کردن بازیکنان فوتبال نظرات دیگری نیز وجود دارد. بعضی ها به این باوراند که تف کردن در زمین بازی یک تاکتیک برای ترساندن تیم مقابل است. اما عده ای دیگر تف کردن را ناشی از اختلال وسواس فکری می دانند.

مطلب مرتبط: فیفا به دنبال تغییر قوانین فوتبال؛ ۴ تغییری که فوتبال را متحول خواهد کرد

شوینده دهان کربوهیدرات چیست و آیا عملکرد را بهبود می بخشد؟

بازیکنان فوتبال دهان خود را با محلول کربوهیدرات می شویند و سپس آن را تف می کنند. استفاده از این شوینده مغز را فریب می دهد تا فکر کند که واقعا کربوهیدرات‌ مصرف می‌کند و بدن را تحریک می‌کند تا طوری رفتار کند که گویی کربوهیدرات جذب کرده است.

به گفته پزشکان در واقع شستشوی کربوهیدرات با عملکرد بهتر بدن مرتبط است. با این محلول سرعت بازیکنان نیز بیشتر می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان