با زیباترین پول های جهان آشنا شوید!

زیباترین پول های جهان

حتما تا کنون در مورد اسکناس های زیبا از کشورهای مختلف شنیده اید. ما در این مطلب اسکناس هایی را معرفی می کنیم که جزو زیباترین پول های جهان به حساب می آیند. به خواندن ادامه دهید!

مطلب مرتبط: اسکناس های ارزشمند؛ ۱۰ واحد پولی برتر جهان

10. زیباترین پول های جهان؛ اسکناس 1000 فرانک کومور

زیباترین پول جهان

شاید هیچ وقت اسم کشوری به نام کوموروس به گوشتان نخورده باشد، اما جالب است بدانید که اسکناس 1000 فرانکی این کشور ناشناخته توانسته جایزه زیباترین پول دنیا را در سال 2006 از آن خود کند. روی این اسکناس تصویری از ماهی باستانی به نام Coelacanth به تصویر کشیده شده است. زیست شناسان معتقد بودند که نسل این ماهی در دوران دایناسورها منقرض شده است. تا این که در سال‌های اخیر یکی از این ماهی ها در آب‌های کوموروس دیده شد. این کشف بزرگ برای مدتی نام این کشور کوچک سر زبان ها انداخت و اکنون این ماهی بخش مهمی از تاریخ کوموروس محسوب می شود.

مطلب مرتبط: ثروتمندترین زنان ۲۰۲۲ در جهان چه کسانی هستند؟

9. اسکناس 20 دلاری کانادا

اسکناس

این اسکناس جزو زیباترین اسکناس ها است. اسکناس 20 دلاری کانادا برنده جایزه سال 2004 شده است. روی این اسکناس زیبا پرتره ای زیبا از ملکه الیزابت دوم و اثر هنری بیل رید که فرهنگ هایدا در تاریخ کانادا را به تصویر می کشد، نشان می دهد. این تصویر یکی از زیباترین تصاویر به نمایش درآمده از شخصیت های سیاسی بر روی اسکناس ها در جهان است. همچنین این اسکناس از نظر امنیتی خیلی پیشرفته تر و غیرقابل تقلید است.

لینک مرتبط: ثروتمندترین باشگاههای فوتبال: درآمد باشگاههای فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱

8. اسکناس 20 تالا، ساموآ

ساموا

اسکناس های 20 تالا ساموا رنگ‌های روشن، چشم‌نواز و فوق‌العاده زیبایی دارند که در سال 2008 صاحب جایزه شد. طراحی روی این اسکناس یکی از آبشارهای باشکوه این کشور را به تصویر می‌کشد که یکی از مکان های گردشگری آن است. از طرفی برای اولین بار در ساموآ به جای استفاده از تصویر شخصیت های سیاسی، از تصویر پرنده ملی این کشور مانوما استفاده شده است.

مطلب مرتبط: ایلان ماسک باز هم ثروتمندترین مرد جهان شد!

7. اسکناس 50 پوندی اسکاتلند از زیباترین پول های جهان

اسکناس زیبای جهان

در این اسکناس تصویر چهره والتر اسکات، رمان‌نویس، شاعر، و همچنین مخترع چاپ شده است. چهره او تاکنون بر روی بسیاری از پول های اسکاتلندی چاپ شده است. آنچه این اسکناس را از دیگر پول ها متمایز می کند، اثر سر هنری ریبورن است که در سال 1822 پرتره والتر را کشید. از طرفی این اسکناس جذاب، ماهیت بسیار ساده و در عین حال دراماتیکی دارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ درس کارآفرینی از جک ما، یکی از ثروتمندترین مردان جهان

6. اسکناس 1000 جزایر فارو_کرون

پول زیبا

شاید این اسکناس از لحاظ رنگ آمیزی جذاب نیست، اما همچنان مورد توجه کلکسیونرها است. احتمالا دلیل این امر، ماهیت منحصر به فرد و مبهم این اسکناس است. ابهام آن نیز برای تصویر پرنده‌ ای است که حتی به طور کامل و شفاف روی اسکناس چاپ نشده است. این پرنده یک یلوه بنفش است. این اسکناس بر خلاف دیگر پول های جهان به طور کامل با نقاشی آب رنگ طراحی شده است. همین امر نیز باعث جلوه منحصر به فرد اسکناس ۱۰۰۰ کرونوی جزایر فارو می شود.

لینک مرتبط: ۹ حقیقت خواندنی در مورد ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین مردان جهان!

5. اسکناس 50000 شیلینگی اوگاندا

اسکناس 50000 شیلینگی اوگاندا

ظاهر چشم نواز اسکناس 50000 شیلینک اوگاندا به طرز عجیبی قلب اعضای سازمان IBNS را ربود، به طوری که این اسکناس زیبا اولین اسکناس در تاریخ است که علاوه بر اعضای کمیته انتخاب زیباترین پول دنیا، رای تمامی اعضای این سازمان را از آن خود کرده است. جلوی اسکناس تصویر قلب اوگاندا با نمایش مردی در لباس محلی و نقشه اوگاندا که خط استوا در آن خودنمایی می‌کند، به تصویر کشیده شده است. همچنین پشت اسکناس نیز گوریل های کوهستان سیلوربک همراه با بنای یادبود استقلال در سمت راست چاپ شده است. رنگ های طلایی و ماهیت قوی طراحی این اسکناس، جایگاه خوبی به عنوان یک یادگاری باارزش در قلب کلکسیونرها به دست آورده است.

مطلب مرتبط: ۸ درس موفقیت از وارن بافت، یکی از ثروتمندترین مردان جهان

4. اسکناس 50 دلاری پلیمر ترینیداد و توباگو

اسکناس 50 دلاری پلیمر ترینیداد و توباگو

این اسکناس بسیار زیبا توسط بانک مرکزی ترینیداد و توباپو چاپ می شود. اسکناس 50 دلاری پلیمر ترینیداد و توباگو در سال 2014 در بین 100 اسکناس دیگر توانست عنوان زیباترین پول دنیا را از آن خود کند. زمینه طلایی آن چشم هر بیننده ای را خیره می کند. روی این پول تصویر یک سهره کاکل قرمز آمرکایی در حال پرواز همراه با گل قرمز hibiscus به تصویر کشیده شده است. همچنین پشت این پول نیز تصویر بانک مرکزی ترینیداد و توباگو به همراه یک زن جوان با لباس محلی خودنمایی می‌کند.

لینک مرتبط: از آمریکا تا آسیا؛ ثروتمندترین بازیگران جهان در سال ۲۰۲۰

3. اسکناس 2 دلاری برمودا

زیباترین پول های جهان دلار برمودا

دلیل محبوبیت اسکناس 2 دلاری برمودا در بین کلکسیون دارها، لطافت و ظرافت بسیار بالای آن است. این اسکناس برنده جایزه اسکناس سال از نظر IBNS در سال 2010 شد. علت این انتخاب نیز، رنگ بندی عالی و دقت در طراحی آن بود. هرچند این پول از نظر مادی کم ارزش است اما طراحی آن با نهایت دقت در جز به جز آن انجام شده است. ویژگی منحصر به فرد و جالب این پول تصویر یک پروانه شفاف است که اگر به اسکناس با دقت و از فاصله نزدیک نگاه نکنید، آن را نمی بینید.

مطلب مرتبط: چطور با روانشناسی پول به ثروت، خوشبختی و سلامتی بیشتری برسیم

2. اسکناس 10 پوندی انگلستان از زیباترین پول های جهان

اسکناس 10 پوندی انگلستان

شما می توانید چهره جین آستن، نویسنده زن مشهور انگلیسی را روی اسکناس 10 پوندی انگلستان ببینید. این زن خالق اثرهای معرفی مثل Pride and Prejudice است. این اسکناس در سال 2017 در کشور انگلستان چاپ شد. روی این اسکناس چهره مهربان جین آستین که بر اساس یک پرتره آبرنگی توسط جیمس آندریو نقاشی شده، خودنمایی می کند.

لینک مرتبط: عجیب ترین فوبیای شناخته شده برای انسان

1. اسکناس 50 فرانکی سوئیس

زیباترین پول های جهان فرانک سوئیس

صدر فهرست زیباترین پول های جهان متعلق به اسکناس 50 فرانکی سوئیس است. یک اسکناس خیره کننده که در سال 2016 توسط انجمن بین المللی پول (IBNS) عنوان زیباترین پول دنیا را از آن خود کرد. اگر به عکس این اسکناس نگاه کنید متوجه این انتخاب خواهید شد. اسکناس 50 فرانکی سوئیس با طراحی دقیق و توجه خیلی زیاد به جزئیات توسط Manuela Pfrunder طراحی شده است. در این اسکناس به جای به تصویر کشیدن یکی از شخصیت های مهم کشور سوییس (که معمولا در اسکناس های اغلب دنیا استفاده می شود)، عکس یک دست به عنوان نمادی از کل مردم سوییس در وسط اسکناس دیده می شود که یک قاصد را نگه داشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *