‌ بهترین گل های آپارتمانی؛ ۵ گیاهی که حتی افراد مبتدی از عهده نگهداری آن بر می‌آیند!

بهترین گل های آپارتمانی

در حالی که هیچ چیز بهتر از لذت از نور خورشید نیست، اما بدانید که این انرژی را می‌توانید از گل کنار پنجره اتاق تان نیز به دست آورید. گل هایی وجود دارد که می‌توانید برای داخل آپارتمان خود از آن ها استفاده کنید و تمام سال بهار را در خانه داشته باشید. با اینکه فکر می‌کنید نگهداری از گل و گیاه سخت است اما ما امروز بهترین گل های آپارتمانی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای طراوت و تازگی خانه خود آن ها را نگه دارید.

اما قبل از شروع، یادتان باشد که گل ها و گیاهان رشد یافته و بالغ بخرید، نه بذر. مگر این که صبر و شکیبایی زیادی داشته باشید و سال ها منتظر بمانید تا آن ها گل بدهند. هرچند گیاهانی وجود دارند که در عرض چند ماه گل می‌دهند اما خیلی از گیاهان و گل های آپارتمانی به زمان بیشتری برای گل دادن و رشد نیاز دارند.

مطلب مرتبط: معنی گل ها؛ هر رنگ نماد از چیست؟

حالا با این گل های زیبا آشنا شوید:

1. هویا کارنوزا جزو بهترین گل های آپارتمانی

گل

اگر به دنبال گل آپارتمانی هستید که هم زیبا باشد و نگهداری آن نیز آسان باشد هویا بهترین گلی است که می‌توانید داشته باشید. این نوع گل در بسیاری از آب و هواها رشد می‌کنند و دور از نور خورشید یا نور کم نیز مقاومت بالایی دارند. یکی از ویژگی های برجسته این گل خانگی گرمسیری، جوانه های شکل ستاره مانند آن است.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت گل ها: گل ها چه چیزی در مورد زندگی عاشقانه شما می گوید

2. آنتوریوم صورتی

صورتی

این گل قلبی شکل در رنگ های مختلف مانند قرمز، سفید، صورتی یا بنفش وجود دارد. آنتوریوم صورتی به راحتی در داخل خانه رشد می‌کند و در تمام طول سال گل می‌دهد. این نوع گل ها با نور غیر مستقیم، آب و هوای مرطوب و خاک مرطوب نیز به خوبی رشد می‌کنند. اما باید بگوییم که این گیاهان سمی‌هستند. پس اگر کودکی دارید یا حیوان خانگی دارید، مراقب باشید که گل یا برگ این گیاه را به صورت تصادفی نخورند.

مطلب مرتبط: قدرت بینایی خود را با یافتن پروانه در میان گل ها محک بزنید!

3. هورتانسیا یا گل ادریسی

گل ادریسی

این گل با برگ های درخشان و زیبا در فصل بهار، درست زمانی که به طور طبیعی شکوفا می‌شوند، زیبایی فوق العاده ای دارد که می‌توانید برای زیبا جلوه دادن خانه خود از آن استفاده کنید. ترفند زنده نگه داشتن هورتانسیا مرطوب نگهداشتن خاک این گل است. همچنین باید این نوع گل ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. اگر این دو شرط برآورده شوند، می‌توان گفت که این گل از بهترین گل های آپارتمانی است و جلوه فوق العاده ای به خانه شما می‌بخشد.

در این مطلب بخوانید: تست شخصیت شناسی: از میان چهار گل، یکی را انتخاب کنید تا خود را بهتر

4. کاکتوس کریسمس یکی از بهترین گل های آپارتمانی

بهترین گل های آپارتمانی

این که باید کاکتوس کریسمس را به گل های خانه خود بیفزایید، چند دلیل دارد: اول این که کاکتوس‌های کریسمس شاخ و برگ های نامنظم ندارد و همه یک دست و زیبا هستند. از طرفی این گل ها را می‌توان سال ها نگهداشت، بدون این که پژمرده شوند. رنگ شکوفه های آن از سفید گرفته تا مرجانی، صورتی و قرمز وجود دارد. این گل ها نور روشن و غیر مستقیم خورشید را دوست دارند. زمانی که خاک گلدان خشک شد حتما آبیاری کنید. اما دقت کنید نباید اجازه دهید آب داخل بشقاب زیر گلدان جمع شود.

بیشتر بخوانید: ۱۵ بهترین از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت در خانه

5. بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی بهترین گل های آپارتمانی

این گل های محبوب در رنگ های بنفش، صورتی و سفید وجود دارند. برخی از این گل ها را زمان زیادی شاداب و پر طراوت می‌مانند. گل بنفشه آفریقایی دوست دارد نور غیرمستقیم خورشید را روی لبه پنجره رو به جنوب، شرق یا غرب جذب کند. خاک گلدان این نوع گل ها را کمی‌مرطوب نگه دارید و اجازه ندهید آب روی برگ های شاخه های پایین تر چکه کند. زیرا باعث ایجاد لکه های قهوه ای روی برگ های آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۵ روش تزئینی قدیمی دکوراسیون خانه که باید چیزهایی جدید را جایگزین آن کرد!

امیدواریم از این بین این 5 گل زیبا برای شادابی و حس تازگی آپارتمان خود استفاده کنید. از فضای بهاری خانه خود لذت ببرید. گیاهان و گل ها نه تنها باعث زیبا جلوه دادن فضا می‌شوند. بلکه به حس آرامش و کاهش استرس پس از یک روز شلوغ و پر مشغله نیز کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *