روتین پوست کره ای؛ با این 8 مرحله شبانه پوستی زیبا و سالم خواهید داشت!

روتین پوست کره ای
فهرست محتوا پنهان

خیلی از ما متوجه شده ایم که کره ای‌ها پوستی زیبا و بی عیب و نقص دارند. اما چگونه؟ پاسخ آن در روتین روزانه و شبانه مراقبت از پوست کره ای نهفته است. روتین پوست کره ای از 8 مرحله تشکیل شده که به آبرسانی، محافظت و احیا پوست کمک می‌کند.

این برنامه مراقبتی به سلامت پوست کمک می‌کند. همانطور که این مراحل را انجام می‌دهید، از محصولاتی استفاده خواهید کرد که برای تغذیه و مرطوب کردن پوست عالی هستند. ما در این نوشتار از سری مطالب سبک زندگی خبرنامه همراه باشید.

پیشنهاد می شود بخوانید: روتین پوستی مردانه؛ با ۵ مرحله ساده پوستی سالم و درخشان داشته باشید!

روتین 8 مرحله ای مراقبت شبانه از پوست کره ای

بعد از یک روز طولانی و پرمشغله در محل کار یا مدرسه، چه چیزی بهتر از انجام روتین شبانه مراقبت از پوست کره ای برای احیا و درمان پوست؟ شاید فکر کنید که این 10 مرحله خیلی سخت است. اما همانطور که به سلامت پوست خود توجه می‌کنید، این فعالیت سرگرم کننده و لذت بخش است.

1. از پاک کننده‌ها بر پایه روغن استفاده کنید

شستن صورت در روتین پوست کره ای در آخر روز خیلی مهم است. ابتدا از یک پاک کننده بر پایه روغن استفاده کنید تا آرایش تان به صورت درست پاک شود. به خصوص اگر از ریمل ضد آب استفاده می‌کنید یا اکستنشن مژه دارید. همچنین برای پاک کردن تمام چربی و کثیفی که در طول روز روی صورت شما جمع شده خیلی مفید است.

بیشتر بخوانید: بهترین روتین پوستی برای شما چیست؟ راهنمای قدم به قدم

2. استفاده از یک شوینده مناسب

پس از این که آرایش خود را پاک کردید، از یک شوینده مناسب پوست استفاده کنید. این شوینده تمام ناخالصی‌های صورت را پاک می‌کند.

3. از تونر برای پاک کردن پوست استفاده کنید

مثل داشتن روتین صبحگاهی، تونر در روتین شبانه نیز به تعادل سطح pH شما کمک می‌کند و پوست را برای استفاده از محصولات پوستی دیگر، آماده می‌کند. تونرها همچنین برای انواع پوست‌ها وجود دارند، بنابراین از تونر مناسب پوست خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: درمان های خانگی برای آبرسانی پوست خشک در روتین روزانه شما

4. روتین پوست کره ای؛ از کرم دور چشم استفاده کنید

پس از برداشتن ماسک، قبل از استفاده از کرم دور چشم، بگذارید پوست تان کامل خشک شود. از انگشت حلقه برای زدن کرم زیر چشم استفاده کنید. مراقب باشید که خیلی نزدیک مژه‌های خود کرم نزنید. سپس به آرامی‌به پوست ضربه بزنید و از قسمت داخلی چشم شروع کنید و به سمت گوشه بیرونی ضربه بزنید.

5. صورت خود را با سرم ماساژ دهید

حالا نوبت سرم است. چند قطره سرم مناسب نوع پوست خود را روی دست بمالید و به آرامی‌روی صورت و گردن خود ماساژ دهید. سرم سبب بر طرف کردن خیلی از مشکلات پوستی می‌شود. اگر مشکلات پوستی زیر را دارید، بهترین ترکیبات عبارت اند از:

  • پوست خشک و پوسته پوسته – اسید هیالورونیک، سرامیدها، پپتیدهای کلاژن، ویتامین E
  • خطوط ریز و چین و چروک – رتینول، کافئین، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین A، ویتامین C
  • هایپرپیگمانتاسیون – اسید کوجیک، اسید گلیکولیک، اسید آزلائیک، آربوتین، نیاسینامید
  • التهاب و قرمزی – نیاسینامید، چای سبز، سنتلا آسیاتیکا، آلوئه ورا، رسوراترول
  • پوست‌های چرب و مستعد آکنه –AHAs، BHAs، اسید لاکتیک، اسید هیالورونیک، روغن گل مغربی

مطلب مرتبط: ۲۱ بهترین آبمیوه و سبزیجات برای داشتن پوستی درخشان و سالم

6. استفاده از ماسک ورقه ای در روتین پوست کره ای

ماسک ورقه ای می‌تواند به بهبود مشکلات خاص پوست کمک کند. شما نه تنها می‌توانید از ماسک‌های ورقه ای آماده استفاده کنید، بلکه می‌توانید از میوه‌ها نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید پوست تان خنک شود، ماسک خود را قبل از استفاده در یخچال قرار دهید. ماسک‌های ورقه ای سرد به گردش خون روی صورت کمک می‌کنند. حتما هفته ای دو تا سه بار از ماسک ورقه ای استفاده کنید.

7. مرطوب کننده بزنید

حالا نوبت مرطوب ‌کننده است. حتما از کرم شب استفاده کنید که معمولا غلیظ تر یا سنگین تر است و به عنوان یک مانع انسدادی یا محافظ عمل می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که از پوست خود به خوبی مراقبت کرده اید.

لینک مرتبط: محافظت از پوست در تابستان و نکات مهم برای جلوگیری از تحریکات پوستی!

8. اسانس را فراموش نکنید

استفاده از اسانس در شب خیلی مهم است. این مواد مملو از ترکیبات آبرسان و مغذی مانند گلیسیرین، اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که پوست را صاف و لطیف می‌کند.

ترفند‌های کره ای‌ها برای مراقبت از پوست برای داشتن پوستی سالم تر و بهتر

1. روتین پوست کره ای؛ پوست خود را لایه برداری کنید

برای داشتن یک روتین مراقبت از پوست موثر، لایه برداری پوست نیز مهم است. این مرحله برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و باز کردن منافذ پوست ضروری است تا راه را برای داشتن پوست روشن تر و جوان تر باز کند. از آن جایی که لایه برداری پوست می‌تواند کمی‌دشوار باشد، باید این مرحله را فقط دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

مطلب مرتبط: روش خانگی برای بهترین روتین مراقبت از پوست های خشک

2. ضربه زدن نه مالش پوست

محصولات پوستی را به شکل ضربه ای روی صورت خود استفاده کنید. وقتی کرم را روی صورت می‌مالید، باعث کش آمدن پوست می‌شود. علاوه بر این، ضربه زدن آرام روی پوست به بهبود گردش خون در روی صورت کمک می‌کند.

3. ماساژ و ورزش صورت

با ماساژ درناژ لنفاوی از شر مواد زائد و سموم صورت خلاص شوید. می‌توانید برای جلوگیری از افتادگی پوست اطراف دهان می‌توانید روش A-E-I-O-U را انجام دهید. به سادگی این حروف را تلفظ کنید اما دقت کنید باید تا آن جا که می‌توانید دهان خود را باز کنید. این روش به کشش عضلات اطراف دهان کمک می‌کند!

لینک مرتبط: ۱۶ روش خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان، درخشان و بدون لک!

4. بخور و استفاده از قانون 10 ثانیه

قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست، صورت خود را بخور دهید. بخار به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند و پوست آماده جذب محصولات پوستی می‌شود. پس از شستشو به جای خشک کردن با حوله، بگذارید پوست به آرامی‌خشک شود. این کار از اصطکاک ناشی از مالش حوله و همچنین انتقال باکتری جلوگیری می‌کند. قانون 10 ثانیه نیز به شما می‌گوید، محصولات مراقبت از پوست را 10 ثانیه پس از شستن صورت زمانی که پوست هنوز مرطوب است استفاده کنید. هر چه بیشتر صبر کنید، پوست خشک تر می‌شود!

بیشتر بخوانید: بهترین روتین مراقبت از پوست صبحگاهی زنان پرمشغله چیست: راهنمای گام به گام

امیدواریم از این مراحل و ترفند‌ها از روتین پوست کره ای‌ها برای سلامت پوست خود استفاده کنید. با چنین برنامه ای پوستی صاف و شاداب خواهید داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *