جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
4
(1)

پسوریازیس برای هر فردی متفاوتی است، برای همین هیچ روش درمانی خاصی برای آن وجود ندارد. هرچند می‌توان پسوریازیس را با مشاوره پزشک درمان کرد اما برخی از روش‌های طبیعی را نیز می‌توان برای بهبود این اختلال استفاده کرد. درمان خانگی پسوریازیس به بهبود هرچه سریع تر آن کمک می‌کند. در این نوشتار نیز ما به شما روش‌های درمانی خانگی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای تسکین پسوریازیس استفاده کنید.

مطلب مرتبط: چطور می‌توان تاثیر استرس بر پوست را از بین برد؟

1. درمان خانگی پسوریازیس؛ دوش آب گرم

حمام آب گرم (نه داغ) می‌تواند برای تسکین پوست موثر باشد، به خصوص اگر مبتلا به پسوریازیس هستید. می‌توانید از نمک اپسوم، روغن معدنی، بلغور جو دوسر کلوئیدی یا روغن زیتون نیز برای کمک به تسکین خارش و سوزش استفاده کنید.

به این نکات توجه کنید تا مطمئن شوید که روند رو به بهبود را دنبال می‌کنید:

فقط یک بار در روز حمام کنید یا دوش بگیرید. دوش گرفتن را به 5 دقیقه و حمام کردن را به 15 دقیقه محدود کنید. از صابون مرطوب کننده استفاده کنید. بدن خود را خشک کنید و از مالش پوست خودداری کنید. بعد از حمام از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

لینک مرتبط: ۴ روش درمانی طبیعی برای از بین بردن لکه‌های قرمز روی پوست

2. آلوئه ورا

می‌توانید از کرم‌های ساخته شده از عصاره گیاه آلوئه ورا مستقیما روی پوست استفاده کنید تا به کاهش تغییر رنگ، پوسته پوسته شدن، خارش و التهاب آن کمک کند. آلوئه ورا می‌تواند به کاهش علائم پسوریازیس کمک کند. از کرم‌هایی استفاده کنید که در ترکیب خود 0.5 درصد آلوئه ورا داشته باشند. این کرم‌ها را می‌توانید تا 3 بار در روز استفاده کنید.

3. اسیدهای چرب امگا 3

در میان راهکارهای درمان خانگی پسوریازیس،اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند و برای بهبود علائم پسوریازیس فایده دارند. از طرفی التهاب سیستمیک علت زمینه‌ای برای خارش و تغییر رنگ پوست است.

امگا 3 را می‌توان در انواع غذاها یافت، مانند روغن بذر کتان، آجیل، سویا، ماهی چرب و روغن ماهی نیز به عنوان مکمل غذایی موجود است. مکمل‌های اسید چرب امگا 3  در تسکین پسوریازیس مفید است و می‌تواند به تسکین آن کمک کند.

مطلب مرتبط: ۱۸ راهکار موثر برای درمان خانگی اگزما که معجزه می کنند

4. درمان خانگی پسوریازیس؛ حفظ وزن متوسط

اگر مبتلا به پسوریازیس هستید، شانس شما برای ابتلا به یک بیماری دیگر (بیماری که به دلیل یا در ارتباط با یک بیماری موجود ایجاد می‌شود) مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 یا چاقی بیشتر است.

برخی از راه‌های کاهش یا حفظ وزن متوسط ​​عبارتند از:

خوردن غذاهای مغذی و کامل مانند میوه‌ها و سبزیجات، خوردن گوشت بدون چربی و سایر پروتئین‌های سالم، مصرف کمتر قند، حذف غذاهای فرآوری شده و ورزش مداوم.

مطلب مرتبط: گلیسیرین و کاربرد آن: فواید گلیسرین برای سلامت پوست، مو و ناخن

5. استفاده از رطوبت ساز در فضای خانه

یک مرطوب کننده بر تسکین این بیماری کاربردی است البته تا زمانی که هوای خانه شما بیش از حد خشک نشود. دستگاه‌های بخور و رطوبت‌سازها به افزایش رطوبت هوا کمک می‌کنند. رطوبت نیز به جلوگیری از خشکی که سبب تحریک پوست حساس می‌شود، کمک می‌کند.

کارشناسان می‌گویند که هوای خشک و سرد یک محرک بالقوه برای پسوریازیس است و برای برخی افراد محرک نیز محسوب می‌شود. اگر متوجه شدید که علائم پسوریازیس شما در ماه‌های زمستان یا در هوای خشک بدتر و وخیم تر می‌شود، یک مرطوب کننده می‌تواند کمک تان کند.

لینک مرتبط: متخصصین پوست از چه راهکارهایی برای سلامت پوست شان استفاده می‌کنند

6. درمان خانگی پسوریازیس؛ کاهش استرس

استرس محرکی شناخته شده برای شدید تر شدن بیماری پسوریازیس است. یافتن راه‌هایی برای کاهش و کنترل استرس می‌‌تواند به طور بالقوه از وخیم تر شدن آن جلوگیری کند. برای کاهش استرس می‌توانید از روش‌هایی مانند مراقبه، یوگا، تمرینات تنفس عمیق، رایحه درمانی، نوشتن و روش‌های دیگری استفاده کنید. با انجام چنین کارهایی می‌توانید استرس و اضطراب خود را کاهش داده و به بهبود پسوریازیس کمک کنید.

مطلب مرتبط: رابطه جنسی و سلامت پوست؛ آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟

7. استفاده از مرطوب کننده‌ها

مرطوب نگه داشتن پوست نقش مهمی ‌در کنترل علائم پسوریازیس دارد. در واقع مرطوب کننده‌ها می‌توانند به جلوگیری از پوسته پوسته شدن و خارش پوست کمک کنند. کرم‌های مرطوب ‌کننده و نرم‌ کننده‌ در کنار سایر روش‌های درمانی می‌تواند به بهبود پسوریازیس کمک کند. شما باید حداقل یک بار در روز، بعد از دوش گرفتن، صبح یا قبل از خواب از مرطوب کننده استفاده کنید. زیرا در روتین مراقبت از پوست مرطوب نگهداشتن پوست خیلی مهم است و به بهبود این بیماری نیز کمک می‌کند. با این حال، باید از مرطوب کننده‌هایی که مقادیر زیادی عطر، رنگ یا سایر مواد در ترکیب آن وجود دارد، دوری کنید. زیرا ممکن است سبب تحریک پوست شوند.

  • این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان