جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

اکثر مردم با مسائل و مشکلات مربوط به سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی عوامل زیادی می‌توانند تاثیر منفی بر ذهن داشته باشند، از سبک زندگی گرفته تا کار، خانواده و … که یکی از رایج ترین مسائل مربوط به بروز حس اضطراب است. اگرچه احساس اضطراب طبیعی است، اما اضطراب شدید نیاز به درمان دارد. بسته به سطح اضطراب شما، راه‌های زیادی برای مقابله با آن وجود دارد. هرچند ممکن است همه آن‌ها موثر نباشند اما تکنیک‌های ساده و سریعی نیز وجود دارد که می‌تواند اضطراب شما کاهش دهد. ما به شما یک راه حل سریع و آسان پیشنهاد می‌کنیم که خیلی زود حس اضطراب خود را از بین ببرید یا دست کم کاهش دهید. در این مطلب تکنیک قانون 333 برای رفع اضطراب را خواهید شناخت.

مطلب مرتبط: اضطراب عملکرد جنسی چیست؟

قانون 333 برای رفع اضطراب

ناگفته نماند برخی از افراد با اختلالات اضطرابی دست و پنجه نرم می‌کنند که با احساسات زودگذر و معمولی اضطراب متفاوت است. با این حال چه با اضطراب خفیف رو به رو باشید و چه با اضطراب مزمن دست و پنجه نرم کنید، باید بدانید چگونه آن را کاهش دهید. پس از این تکنیک استفاده کنید.

اضطراب چیست؟

اضطراب رفتار غیر طبیعی نیست. برعکس، اضطراب بخشی عادی از زندگی است. به عنوان مثال، وقتی نگران هستید یا بیش از حد فکر می‌کنید، احساس اضطراب را تجربه خواهید کرد. به طور خلاصه، اضطراب احساسی است که وقتی دچار تنش می‌شوید و افکار نگران کننده دارید پدید می‌آید. حتی می‌تواند با تغییرات فیزیکی مانند افزایش فشار خون و ضربان قلب نیز همراه باشد.

لینک مطلب مرتبط: خواص درمانی بومادران؛ از درمان التهاب تا درمان اضطراب + عوارض جانبی

تاثیر اضطراب بر شما چیست؟

خیلی چیزها سبب بروز حس اضطراب در شما می‌شود. گاهی تصادف یا حتی دادن یک امتحان ساده نیز سبب ایجاد حس اضطراب می‌شود. دلیل آن نیز واکنش طبیعی بدن در واقع با خطر است. با بدن شما با حس اضطراب شما را از وقوع حادثه یا خطر آگاه می‌کند. اضطراب حس منفی است که می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد و از لحاظ روحی سبب ایجاد حس خستگی در شما شود. بنابراین اگر می‌خواهید از این حس خلاص شوید، از فضای متشنج دور شوید.

قانون 333 برای رفع اضطراب

قانون 333 به هیچ وجه جایگزین درمان پزشکی برای کاهش اضطراب نیست. بنابراین، اگر با اضطراب مزمن سر و کار دارید، باید تحت نظر پزشک تحت درمان قرار بگیرید. بسته به میزان اضطراب شما پزشک مناسب ترین روش درمانی را پیشنهاد خواهد داد.

با این حال، گاهی همیشه نمی‌توانیم یک پزشک همراه خود داشته باشیم. باید گفت که تقریبا همه ما با افکار مزاجم و منفی گاه و بیگاه سروکار داریم. بنابراین، اگر فردی هستید که بیش از حد فکر می‌کند و بیش از حد نگران است، می‌توانید با یاد گرفتن قانون 333 با آن کنار بیایید. به این ترتیب، می‌توانید افکار مزاحم را قبل از تبدیل شدن به یک بحران کامل کنترل کنید.

چگونه از قانون 333 باید استفاده کنید؟!

استفاده از این قانون ساده است، ما در زیر به مراحل انجام آن پرداخته ایم، به خواندن ادامه دهید.

1. روی 3 چیزی که می‌توانید ببینید تمرکز کنید

وقتی احساس می‌کنید که احساس اضطراب به سراغتان آمده، باید مکث کنید و روی سه چیزی که می‌‌توانید ببینید تمرکز کنید. این بخش بصری قانون است و به شما کمک می‌کند تا از هرج و مرج درونی خود دور شوید. تمرکز روی چیزهای بزرگ، مانند درخت یا صندلی، آسان است. با این حال، برخی از افراد ترجیح می‌‌دهند بر روی وسایل کوچک ‌تر تمرکز کنند. با این حال اصلا مهم نیست که روی چه چیزی تمرکز می‌کنید.

مطلب مرتبط: کاهش استرس و اضطراب؛ ۱۰ بهترین راهکار برای کاهش فوری استرس

اگر بخواهید، می‌توانید سه شیء را همیشه همراه خود داشته باشید البته در صورتی که برای تان کاربردی باشد و انتقال آن آسان. حتی برخی از مردم ترجیح می‌دهند، که برخی وسایل را همیشه و همه جا با خود داشته باشند. پس از انتخاب وسایل سعی کنید بجز آن سه مورد به چیزی دیگری فکر نکنید. به تنها چیزی که باید فکر کنید و تمرکز کنید همان سه شی است که انتخاب کرده اید.

2. قانون 333 برای رفع اضطراب؛ روی 3 چیزی که می‌توانید بشنوید تمرکز کنید

هنگامی‌که افراد مضطرب هستند، اغلب گوشه گیر می‌شوند و صداهای اطراف خود نمی‌شوند. که چنین وضعیتی خوب نیست زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهند بیشتر درون احساس بد خود غرق شوند. به جای این که اجازه دهید صدای درونی شما، حواستان را پرت خود کند، بهتر است سعی کنید روی محرک‌های شنیداری بیرون تمرکز کنید. هرچند این مرحله سخت‌تر از قبلی است. زیرا جدا کردن صداها ممکن است سخت باشد. برای مثال، اگر در یک خیابان شلوغ قدم می‌زنید، ممکن است هزاران صدای مختلف بشنوید. اما سعی کنید بر روی صداهایی تمرکز کنید که شنیدن آن آسان تر باشد و صدای بلندتری نیز داشته باشد.

لینک مرتبط: با این ۸ گیاه شگفت انگیز به استرس و اضطراب تان نقطه پایان بگذارید!

به عنوان مثال، به جای تمرکز روی بوق ماشین، روی صدای موتورهای خودروها تمرکز کنید. سعی کنید روی واضح ترین صداهایی را که می‌شنوید تمرکز کنید و باقی چیزها را از ذهن خود پاک کنید. به محض این که هر سه صدا را تشخیص دادید و توانستید روی آن‌ها تمرکز کنید، به سراغ مرحله سوم بروید.

3. روی 3 چیزی که می‌توانید لمس کنید یا حرکت دهید تمرکز کنید

آخرین مرحله این تکنیک یافتن سه چیز است که می‌توانید لمس کنید یا به حرکت بیاورید. باز هم، این روش به شما کمک می‌کند تا با واقعیت بیرون هماهنگ شوید. این سه چیز لازم نیست خاص یا دور از دسترس باشند. اگر روی صندلی نشسته اید، نیازی نیست بلند شوید و اشیاء داخل اتاق را لمس کنید. حتی ممکن است در خیابان باشید و چیزی برای به حرکت در آوردن یا لمس کردن پیدا نکنید.

مطلب مرتبط: اضطراب و علائم آن: راهکارهای موثر و علمی برای مقابله با اضطراب

در این صورت، می‌توانید از وسایل دم دستی استفاده کنید، مانند یک تکه لباس. حتی دست زدن به بازوی خودتان می‌تواند چنین حسی را در شما ایجاد کند. اصلا مهم نیست چه چیزی را لمس می‌کنید یا حرکت می‌دهید. آن چه مهم است این است تلنگری است که به شما کمک می‌کند، روی دنیای فیزیکی و بیرونی تمرکز کنید. با این سه روش می‌توانید آرام شوید و افکار منفی را از خود دور کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان