جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

خرید سیلیکات سدیم در انواع مختلف

خرید سیلیکات سدیم
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص خرید سیلیکات سدیم و انواع آن اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

سیلیکات سدیم در ابتدا به وسیله کیمیاگران اروپایی در دهه های 1500 میلادی مورد استقاده قرار گرفت و شناخته شد. در سال 1640 میلادی ژان باپتیست ون هلمونت تشکیل و استفاده از این ماده را به عنوان یک ماده قلیایی که توسط ذوب شدن شن و قلیایی بیش از حد به دست می آید را گزارش کرد. نتیجه این کار باعث شد ژان مشاهده کند که سیلیس با اضافه کردن اسید رسوب می کند. در نتیجه این ماده یعنی سیلیکات سدیم اولین بار در سال 1640 میلادی شناخته شد.

خرید سیلیکات سدیم و انواع آن

اگر بخواهیم انواع سیلیکات سدیم را شرح دهیم به شرح ذیل می باشد:

سیلیکات سدیم خشک: این ماده در کوره هایی نظیر کوره های تهیه شیشه در دمای 1450 درجه سانتی گراد تهیه می شود. این محلول از ترکیب شن سیلیس و کربنات سدیم به دست می آید. توجه داشته باشید درجه حرارت تشکیل سیلیکات سدیم پایین تر از درجه حرارت محلول های دیگر می باشد. برای جلوگیری از بین رفتن این ماده باید به ذوب شدن ماده و رنگ ماده مذاب به دست آمده توجه داشته باشید. رنگ ماده به دست آمده باید تقریبا آبی تا سبز روشن باشد.

رنگ به دست آمده به علت وجود ناخالصی آهن در این ماده می باشد. مواد ذوب شده در این دستگاه به وسیله دستگاه خنک کننده به اندازه کافی خرد می شود و سپس در آب حل می شود. بعد از این مرحله باید از طریق فیلتراسیون، ماده ای کاملا یک دست تحویل داده شود. توجه داشته باشید اگر نیاز به سیلیکات سدیم به صورت قلیایی دارید می توانید با اضافه کردن اندکی سود باعث قلیایی شدن این ماده شوید.

سیلیکات سدیم تر: این ماده از ترکیب سود و سنگ سیلیس در دمای 160 درجه سانتی گراد به دست می آید. در این روش باید سیلیس به آسیاب منتقل شود و بعد از اینکه آسیاب شد به محل مخصوص منتقل شود. بعد از انتقال آن به محل مخصوص این ماده آماده تغذیه به راکتور می شود. در مرحله بعدی سود سوزآور که به صورت جامد آماده شده است در مخزن مخصوص به وسیله آب، گرم می شود.

به وسیله این کار درجه حرارت لازم به وسیله پمپ ها به راکتور منتقل می شود. بعد از طی این مراحل سیکل پخت ادامه پیدا خواهد کرد. در نهایت و بعد از اتمام مرحله پخت این محصول به مخزن ته نشین، هدایت می شود. در آخر به وسیله دستگاه های مخصوص غلیظ می شود و در نهایت به مخازن مورد نظر هدایت می شود.

کاربردهای سیلیکات سدیم

این ماده یعنی سیلیکات سدیم در مایع های حفاری مورد استفاده قرار می گیرد. این محلول به قصد تثبیت چاه ها و جلوگیری از فروپاشی دیواره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده در صنعت خودروسازی به منظور تعمیر صدای اگزوز استفاده می شود.

سیلیکات سدیم به شکل مایع در صنعت صابون سازی استفاده می شود.

استفاده از این ماده در صنعت های مختلف باعث جلوگیری از خوردگی و پوسته پوسته شدن می شود.

با استفاده از این محلول به جز صابون می توانید در تولید انواع شوینده ها نیز از آن استفاده نمایید.

پر کننده و جاذب

در تولید صنایع پلاستیکی پر کاربرد می باشد.

از این ماده به عنوان روانکار در صنعت کاشی و سرامیک استفاده می شود.

از این ماده به علت غلظت و چسبندگی به عنوان چسب نیز در صنایع مختلف استفاده می شود.

این محلول در صنعت رنگ سازی برای جلوگیری از ورود رطوبت و عایق آب استفاده می شود.

به وسیله سیلیکات در فیلتر شنی می توانید آب را تصفیه نمایید.

کاربرد در مواد ساختمانی

کاربرد در تونل و سد سازی

از این ماده می توان در ذوب فلزات و قالب ریخته گری از آن استفاده نمود.

کاربرد در صنایع نسوز

کاربرد در صنعت فولاد

در صنایع مختلف از این ماده استفاده می شود.

از این ماده در ضد یخ ها برای پایین نگه داشتن نقطه انجماد مایعات استفاده می شود.

از این ماده در رادیاتور های خودرو به منظور تعمیر موتور خودرو نیز استفاده می شود.

برای تهیه این ماده به صورت اصل و غیر سمی می توانید از مجموعه شرکت سیلیکات گستر اصفهان خرید خود را انجام دهید. در این مجموعه انواع سیلیکات سدیم به صورت پودری، مایع و جامد به فروش می رسد. در این مقاله سعی کردیم در خصوص خرید سیلیکات سدیم اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی را در این حوزه کسب کرده باشید.

https://silicategostar.com/

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان