جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

برنامه‌ مراقبت از پوست برای مردان هم می‌تواند خیلی فراتر از شستشوی صورت با صابون باشد. شاید روتین پوستی مردانه برای خیلی‌ها دردسر ساز و سخت به نظر برسد. شاید هم سعی کرده اید از یک روتین معمولی استفاده کنید و خیلی به دنبال برنامه‌ای دقیق‌تر برای مراقبت از پوست‌تان نبوده اید. متاسفانه بسیاری از آقایان اهمیت زیادی به پوست خود نمی‌دهند و تمام برنامه‌ مراقبت از پوست‌شان به شستن صورت و نهایتا یک کرم مرطوب کننده محدود می‌شود، روندی که اشتباه به نظر می‌رسد. برای همین ما در این مطلب به معرفی روتین پوستی برای مردان پرداخته ایم که به سلامتی پوست کمک می‌کند.

5 مرحله برای روتین روزانه مراقبت از پوست مردان

هرچند هر مرد باید روتین پوستی متناسب با پوست خود انتخاب کند اما به این چند مرحله مهم توجه کنید.

مطلب مرتبط: بهترین روتین مراقبت موی مردان

1. شستن کثیفی و چربی روی پوست

در حالی که تفاوت زیادی بین پوست مردان و زنان وجود دارد، اما اصول اولیه روتین مراقبت از پوست برای همه مشابه است. این یعنی مهم نیست که چه کسی هستید، روتین مراقبت از پوست شما باید با پاکسازی شروع شود. پوست شما در طول روز در معرض آلودگی هوا و کثیفی قرار می‌گیرد که همه آن ها می‌توانند روی صورت شما بنشینند. برای همین دو بار شستن و پاکسازی پوست در روز مهم است.

در روتین مراقبت از پوست، انتخاب پاک کننده مناسب کلیدی است. شوینده مناسب صورت آلودگی و چربی سطح پوست را بدون خشک کردن بیش از حد آن پاک می‌کند. شستن صورت ساده است. صورت خود را کف بزنید و سپس کف را با حرکت رو به بالا روی صورت خود ماساژ دهید. پس از ماساژ کامل صورت، پوست خود را با آب ولرم بشویید. از آب داغ استفاده نکنید زیرا آب داغ سبب خشک شدن بیش از حد پوست می‌شود.

لینک مرتبط: خواص قهوه برای مو: ۶ مزیت فوق العاده قهوه برای رشد مو + دستورالعمل

2. روتین پوستی مردانه؛ از تونر مناسب استفاده کنید

تونر مایعی است که هر گونه ناخالصی یا بقایای باقی مانده آلودگی و کثیفی پوست را تمیز و پاک می‌کند. همچنین باید گفت که تونرها می‌توانند مزایای دیگری نیز برای پوست داشته باشند. حتما از یک تونر ملایم و مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. تونر مرطوب کننده می‌تواند به رفع علائم خستگی کمک کند و پوست شما را هیدراته نگه دارد. برای استفاده آن روی صورت از یک پد پنبه ای استفاده کنید یا کمی‌از آن را روی دست خود بریزید و سپس روی صورت خود بمالید. از هر روشی که راحت هستید استفاده کنید.

3. از کرم دور چشم استفاده کنید

شاید فکر کنید کرم دور چشم اهمیت چندانی ندارد، اما توصیه می‌کنیم تجدید نظر کنید. پوست اطراف چشم شما معمولا غدد چربی کمتری دارد، به این معنی که به طور طبیعی به اندازه بقیه صورت شما چربی تولید نمی‌کند. به همین دلیل منجر به خشکی بیش از حد پوست اطراف چشم می‌شود. خشکی پوست اطراف چشم نیز سبب ایجاد خطوط ظریف اطراف چشم می‌شود. کرم اطراف چشم می‌تواند خطوط و خشکی پوست دور چشم را از بین ببرد. اگر می‌خواهید از پیری زودرس جلوگیری کنید حتما کرم دور چشم را به استخوان ابرو، زیر چشم، گوشه های بیرونی و پلک ها) بمالید. می‌توانید از این کرم صبح و شب استفاده کنید تا به مرور زمان پوست اطراف چشم صاف تر شود.

مطلب مرتبط: ۱۲ رازی که مردان هرگز به زنان نمی گویند

4. مرطوب کننده برای پوست هیدراته

اگر هر روز دوش می‌گیرید و از شستن صورت شروع و با شستن بدن به پایان می‌رسانید، باید بعد از هر دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید. این برای همه افراد، صرف نظر از نوع پوست صادق است. حتی اگر به طور طبیعی پوست چرب دارید، مرطوب کننده ضروری است. زیرا به حفظ تعادل و هیدراته ماندن پوست کمک می‌کند.

5. روتین پوستی مردانه؛ کرم ضد آفتاب بزنید

استفاده از SPF کاری است که باید هر روز در روتین مراقبت از پوست خود، صرف نظر از آب و هوا یا حتی مدت زمانی که در بیرون از خانه سپری می‌کنید، انجام دهید. استفاده از ضد آفتاب یک عادت پوستی سالم است که اگر مدتی از آن استفاده کنید، هیچ وقت فراموشش نمی‌کنید. هرچند موقع آماده شدن و استفاده از ضد آفتاب به دو دقیقه بیشتر وقت نیاز دارید، اما این کرم فواید خیلی زیادی دارد. ضد آفتاب نه تنها از آفتاب سوختگی پوست شما جلوگیری می‌کند، بلکه با اجتناب از آسیب اشعه ماوراء بنفش، می‌توانید از پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز جلوگیری کنید.

مطلب مرتبط: فواید عجیب زغال چوب برای سلامتی مردان و زنان

با توجه به نوع پوست خود از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید و به تمام نقاط بدن که در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارد، کرم ضد آفتاب بزنید. باید حداقل 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن ضدآفتاب را روی تمام پوست خود بزنید. همچنین هر دو ساعت یک بار، یا بعد از تعریق یا شنا، ضد آفتاب خود را دوباره تمدید کنید. عینک و کلاه را نیز فراموش نکنید.

با این 5 مرحله و نکته مهم می‌توانید به پوستی سالم و درخشان دست پیدا کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان