جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.4
(26)

خانه بدون مکان مشخصی برای آشپزی و غذا خوردن ناقص است! در واقع آشپزخانه یکی از قسمت‌های ضروری خانه است. کارشناسان فنگ شویی از برخی آشپزخانه‌ها بازدید کرده و دیدن آن‌ها را “کابوس” نامیده اند. در حالی که هر اتاقی برای هماهنگی نیاز به فنگ شویی خاص خود را دارد، فنگ شویی آشپزخانه نیز الزامات خاص خودش را دارد. اگر با بازسازی یا دکور آشپزخانه خود مشکل دارید این ۹ نکته فنگ شویی را مطالعه کنید.

چرا فنگ شویی آشپزخانه مهم است؟

آشپزخانه یکی از سه قسمت مهم خانه شما است، بنابراین اطمینان از جریان و فراوان بودن انرژی در آن ضروری است. غذایی که در آن جا نگه می‌دارید و تهیه می‌کنید، به شما در حفظ سلامت و تغذیه شما کمک می‌کند، شما را تغذیه و حفظ می‌کند و امکان ایجاد ثروت و فراوانی را برای شما و خانواده تان فراهم می‌کند.

مطلب مرتبط: فنگ شویی ورود به خانه جدید: قبل از نقل مکان، این ۵ نکته را بخوانید

درست کردن وعده‌های غذایی و بعد از آن تمیز کردن آشپزخانه راه‌های مهمی ‌هستند که نشان می‌دهند چقدر به خود و عزیزانتان اهمیت می‌دهید. جای تعجب ندارد که در فنگ شویی، آشپزخانه قلب خانه محسوب می‌شود و نماد سلامتی، ثروت و فراوانی است!

در این جا به 9 نکته برتر برای تغییر دکوراسیون از نظر فنگ شویی اشاره شده که آشپزخانه شما را به “قلب خانه” تبدیل می‌کند.

1. با تعمیر و سالم نگه داشتن وسایل، انرژی خوبی را به دست می‌آورید

وسایل شکسته یا غیر کاربردی در آشپزخانه می‌تواند برای شما یا هرکسی که از آن بازدید می‌کند، مشکل ساز باشد. پس وسایلی که خراب هستند را ترمیم کنید.

  • پیچ‌های سست دروازه‌ها را سفت کنید.
  • کاسه‌ها، لیوان‌ها و هر کارد و چنگال را جایگزین کارد و چنگال‌های قدیمی‌کنید
  • چاقوهای خود را تیز کنید
  • شیرهای نشتی را تعمیر کنید

لینک مرتبط: فنگ شویی چیست؟ تاثیر اصول فنگ شویی را بر زندگی دست کم نگیرید!

در فنگ شویی آشپزخانه و به طور کلی فنگ شویی، این یک گام مهم است – وسایلی که به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود، نشان دهنده قصد شما برای مراقبت از خود شما است!

2. فنگ شویی آشپزخانه؛ به اجاق گاز خود اهمیت بدهید

اجاق گاز نماد قدرتمند ثروت در فنگ شویی آشپزخانه است. با این قطعه مرکزی در “قلب خانه شما” باید با احترام خاصی برخورد شود. برخی نکات را برای جذب انرژی بیشتر در زندگی خود مد نظر بگیرید:

  • تمیز نگه داشتن اجاق گاز
  • استفاده از تمام شعله‌ها
  • داشتن سیستم تهویه مناسب

لینک مرتبط: رنگ مناسب اتاق خواب زوجین؛ با رنگ‌های مناسب، فضایی بی نظیر خلق کنید!

3. همه وسایل را چه داخل کابینت‌ها و چه بیرون از آن‌ها تمیز کنید

حتما می‌دانید که آشپزخانه نامرتب و کثیف چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد. بله آشپزخانه به هم ریخته تاثیر بدی بر روحیه و انرژی اطراف شما دارد. در ثانی غذای شما این جا پخته می‌شود. مطمئنا نمی‌خواهد سبب ایجاد بیماری‌های احتمالی در آشپزخانه شوید. بنابراین، به این موارد دقت کنید:

  • ظروف را در اسرع وقت بشویید و در کابینت بچینید
  • کشوها و کابینت‌ها، لوازم خانگی، دیوارها و پیشخوان‌ها را تمیز کنید.
  • قفسه‌ها را با کاغذ آستری جدید بچینید.
  • سطل زباله را تخلیه و تمیز کنید
  • همه کابینت‌ها را منظم و تمیز کنید

مطلب مرتبط: ۱۵ بهترین از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت در خانه

4. آنچه را که واقعا استفاده می‌کنید، نگهدارید

فنگ شویی آشپزخانه از شما می‌خواهد که فقط وسایلی را که استفاده می‌کنید، نیاز دارید یا دوست دارید، نگه دارید. همانطور که وسایل را از کابینت‌ها و کشوها خارج می‌کنید، از خود بپرسید آخرین بار چه زمانی از آن‌ها استفاده کرده اید. اگر می‌خواهید کالایی را که به ندرت استفاده می‌کنید نگهداری کنید، از مکان مناسب تری برای نگهداری آن استفاده کنید. یا برای چنین وسیله‌هایی در قفسه‌‌های بالاتر جا باز کنید. یک قابلمه بزرگ هنگام پختن غذا برای یک مهمانی بزرگ مناسب است. همچنین بهتر است برای خانواده کوچک خود از یک قابلمه کوچک استفاده کنید. پس وسایل دم دستی خود را در کابینت‌های نزدیک بچینید.

لینک مرتبط: ۵ راهکار که خانه ای پر از آرامش بسازیم

5. فنگ شویی آشپزخانه؛ وسایل مشابه را کنار هم بچینید

همانطور که کابینت‌های خود را مرتب می‌کنید، با کنار هم قرار دادن موارد مشابه، کار خود را آسان تر کنید. از قرار دادن تصادفی اشیا در کابینت‌ها خودداری کنید تا در حین تلاش برای پیدا کردن وسیله مورد نظر خود، آشپزخانه را به هم نریزید. برای ساده تر کردن کارها، می‌توانید:

  • ادویه‌ها شیرین را از ادویه‌های شور جدا کنید
  • قهوه را نزدیک قهوه ساز قرار دهید
  • سس‌های سوپ را در مکان مشخص خودش نگهدرای کنید

مطلب مرتبط: ۸ ایده برای ایجاد فضا در آشپزخانه کوچک

6. فضای بیشتری برای قفسه‌ها بگذارید

همانطور که وسایل خود را می‌چینید، اقلام بلند را از کوتاه جدا کنید و قفسه‌های کابینت را با توجه به وسایل خود تنظیم کنید. همچنین می‌توانید از قفسه‌های سیار استفاده کنید.

7. از آینه برای ایجاد ثروت بیشتر استفاده کنید

آینه‌ها در فنگ شویی به دلیل توانایی‌هایشان در تقویت انرژی معروف هستند! از آن جایی که مشعل‌های اجاق گاز نماد ثروت هستند، با قرار دادن یک آینه در پشت اجاق گاز برای انعکاس مشعل‌های آتش، جلوه آن را چند برابر کنید. این آینه همچنین فعالیت‌های پشت سر شما را نشان می‌دهد و شما را در هنگام آشپزی نیز متوجه پشت سرتان می‌کند.

در این مطلب: سازماندهی یک آشپزخانه کوچک: ۱۰ راه برای به حداکثر رساندن هر سانتی متر از فضا

۸. عناصر فنگ شویی را در آشپزخانه متعادل کنید

آشپزخانه شما شامل چهار عنصر از پنج عنصر فنگ شویی است: آتش (اجاق گاز، لوازم الکترونیکی)، آب (لیوان، آب)، فلز (قاشق، چاقو، شیرآلات) و زمین (سرامیک، اشکال مربع یا مستطیل مانند کابینت). عنصری که معمولا وجود ندارد، چوب است. برای استفاده از عنصر چوب جهت فنگ شویی آشپزخانه می‌توانید از یک کاسه میوه چوبی استفاده کنید یا گلدان‌های گل چوبی به دکور آشپزخانه اضافه کنید. وقتی عناصر متعادل باشند، بهترین احساس را از فضا جذب خواهید کرد.

۹. آثار هنری بیشتری برای فراوانی و سلامتی به آشپزخانه اضافه کنید

فراوانی برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد، بنابراین چیزی را انتخاب کنید که هر بار که به آن نگاه می‌کنید واقعا شما را خوشحال کند. مثلا:

  • تصاویری از خانواده
  • نقاشی‌های دست ساز از میوه‌ها و سبزیجات
  • منظره ای زیبا از آبشار
  • خوشنویسی
  • تصویر یک کیک شکلاتی خوشمزه

یا هر چیز دیگری که زیبا است و دوست دارید در آشپزخانه داشته باشید!

لینک مرتبط: ۱۴ ترفند آشپزی و آشپزخانه که کمک تان می کند سالم تر غذا بخورید

فراموش نکنید که…

آشپزخانه باید زندگی شما را بهتر و آسان تر کند و در عین حال پیام سلامت و فراوانی برای‌تان بفرستد. باید به راحتی غذا درست کنید، به راحتی وسایل آشپزی و آشپزخانه خود را تمیز کنید، و مهمتر از همه، باید سبب تحریک اشتها شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 26

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان