جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.5
(2)

برای رفع یبوست می توانید آب میوه بنوشید. یبوست بیماری است که در آن حرکت روده آهسته است و دفع مدفوع دشوار می شود. با این حال، این مشکل جدی برای سلامتی شما نیست. شما می توانید با ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی خود آن را درمان کنید. ملین ها می توانند به تسکین این بیماری کمک کنند، اما تسکین آن کوتاه مدت است و ممکن است عوارض جانبی نیز در پی داشته باشد. اما برای درمان این بیماری می توانید از بهترین آبمیوه ها برای یبوست مصرف کنید تا خیلی راحت درمان شود.

مطلب مرتبط: خواص شکر زرد یا گور؛ مزایای شکر زرد از تسکین میگرن تا درمان یبوست

چرا باید برای یبوست آبمیوه بنوشید؟

آب میوه ها مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی هستند و محتوای آب بالایی دارند. آن ها می توانند بدن شما را هیدراته نگه دارند و فیبر غذایی مورد نیاز بدن را تامین کنند. فیبر محلول به حفظ آب در مدفوع و نرم کردن آن کمک می کند. همچنین باعث حرکت بهتر روده ها می شود. فیبر نامحلول حجم زیادی به مدفوع می‌افزاید، که حرکت روده را تسریع می‌کند. بزرگسالان باید 20-35 گرم و کودکان 5 گرم در روز فیبر مصرف کنند. سوربیتول، کربوهیدرات موجود در آب میوه، به تسهیل حرکت سریع روده، به ویژه در کودکان کمک می کند

7 بهترین آبمیوه خانگی برای درمان یبوست

این آبمیوه های خانگی می تواند به درمان و رفع یبوست کمک کند.

در این مطلب: عوارض مصرف بیش از حد بادام؛ از یبوست تا ایجاد حالت تهوع

  1. آب سیب برای یبوست

مواد لازم:

1 عدد سیب بدون دانه

½ قاشق چایخوری پودر رازیانه

½ فنجان آب

نحوه تهیه:

سیب ها را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید. آب را اضافه کنید و کامل مخلوط کنید. آب میوه را داخل یک لیوان بریزید. پودر رازیانه را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

لینک مرتبط: ۵ بهترین دمنوش طبیعی برای تسریع حرکات روده و درمان یبوست

سیب سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین است. خوردن یک سیب به طور کامل یا آب آن می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند. پودر دانه رازیانه نیز سرشار از فیبر غذایی است. به حفظ آب در مدفوع، تسهیل حرکت روده و جلوگیری از یبوست کمک می کند.

  1. آب انگور برای یبوست

مواد لازم:

انگور سیاه

½ اینچ زنجبیل

مقداری خیلی کم نمک سیاه

½ فنجان آب یا به میزان غلظت دلخواه

نحوه تهیه:

انگورهای تازه را از وسط ببرید و خوب بشویید. سپس انگور، زنجبیل و آب را به آبمیوه گیری اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و کمی نمک سیاه روی آن بپاشید.

انگور حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است که برای آبرسانی به بدن و حجیم کردن مدفوع کمک می کند. همچنین انگور حاوی سوربیتول است، یک الکل قندی که آب بیشتری را در خود نگه می دارد و دفع آسان مدفوع را تسهیل می کند. در واقع آبمیوه انگور یک ملین طبیعی مقرون به صرفه برای درمان یبوست است.

مطلب مرتبط: عوارض مصرف بیش از حد بادام؛ از یبوست تا ایجاد حالت تهوع

  1. آب پرتقال برای یبوست

مواد لازم:

1 فنجان پرتقال خرد شده

مقداری کم نمک سیاه

نحوه تهیه:

پرتقال ها را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. سپس داخل یک لیوان بریزید و روی آن کمی نمک سیاه بپاشید. قبل از نوشیدن خوب هم بزنید.

پرتقال منبع غنی ویتامین C، مواد معدنی و فیبر غذایی است. فیبر غذایی به حفظ آب بدن کمک می کند و حجم مدفوع را افزایش می دهد و در نتیجه حرکت روده را آسان می کند.

لینک مرتبط: با این ماده ساده به راحتی یبوست را درمان کنید

  1. بهترین آبمیوه ها برای یبوست؛ آب گلابی

مواد لازم:

2 گلابی بدون دانه

2 قاشق چایخوری آبلیمو

مقداری کم نمک سیاه

نحوه تهیه:

گلابی ها را درشت خرد کرده و داخل مخلوط کن بریزید. خوب مخلوط کنید و داخل لیوان بریزید. آبلیمو و کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید. یادتان نرود که قبل از نوشیدن خوب هم بزنید.

گلابی سرشار از فیبر است. آن ها تقریبا دو برابر آلو حاوی سوربیتول هستند. سوربیتول به تسهیل حرکت روده کمک می کند.

مطلب مرتبط: مواد غذایی با طبع گرم: معرفی انواع غذاهایی که طبع گرم دارند

  1. آب آلو برای یبوست

مواد لازم:

آلو 5-6 عدد

½ قاشق چایخوری عسل

½ قاشق چایخوری پودر زیره

1 فنجان آب گرم

نحوه تهیه:

آلو را به مدت 5 دقیقه در یک فنجان آب گرم خیس کنید. با نرم شدن آلو، مغز آن را جدا کرده و همراه با آب داخل مخلوط کن بریزید. عسل و پودر زیره را اضافه کنید و یک دور مخلوط کن را روشن کنید. سپس آب میوه را در داخل لیوان بریزید و آن را بنوشید.

آلو حاوی فیبر غذایی و سوربیتول است که به تسریع حرکات روده کمک می کند. زیره در حفظ سلامت روده موثر است. همچنین به طعم خوبی به آبمیوه می دهد.

اینجا بخوانید: خواص خردل؛ ۱۶ دلیل که خردل افزودنی فوق العاده ای برای برنامه غذایی شماست!

  1. آب گیلاس

مواد لازم:

گیلاس تازه ۱ فنجان

2 قاشق چایخوری آبلیمو

½ فنجان آب

مقداری کم نمک سیاه

نحوه تهیه:

گیلاس ها را خوب بشویید و دانه آن ها را جدا کنید. سپس گیلاس ها را با مقداری آب به مخلوط کن اضافه کنید. کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید.

گیلاس حاوی پلی فنل، آب و فیبر است. محتوای فیبر گیلاس به حجیم شدن مدفوع کمک می کند و دفع آن را آسان می کند.

لینک مرتبط: علائم هیدروسل؛ کدام مواد غذایی برای مبارزه با آب آوردگی بیضه مفیدند؟

  1. آب لیمو برای یبوست

مواد لازم:

½ لیمو

1 فنجان آب گرم

1 قاشق چایخوری عسل

½ قاشق چایخوری پودر زیره

نحوه تهیه:

آب لیمو، عسل و پودر زیره را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. قبل از نوشیدن خوب هم بزنید.

لیمو سرشار از فیبر و ویتامین C است. لیمو نه تنها می تواند به درمان یبوست کمک کنند، بلکه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود. پودر زیره نیز در حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.

مطلب مرتبط: از کاهش وزن تا بهبود عملکرد مغز؛ فواید بادام خیس خورده را دست کم نگیرید!

مقدار مصرف آبمیوه برای یبوست

این 7 بهترین آبمیوه ها برای یبوست به شما کمک می کند تا این بیماری را درمان کنید. برای درمان یبوست می توانید هر روز یک فنجان آبمیوه میل کنید. سعی کنید تفاله و پالپ میوه را نیز میل کنید. شکر به آبمیوه اضافه نکنید. همچنین می توانید ادویه هایی مانند زیره و رازیانه نیز به آن اضافه کنید. این ادویه ها به دفع سموم از روده بزرگ کمک می کنند. بهترین زمان برای نوشیدن این آبمیوه ها در رفع یبوست اول صبح است.

کلام پایانی

یبوست بیماری است که علائم آن با حرکات آهسته روده مشخص می شود. این بیماری باعث ناراحت اکثر افراد می شود. اگر یبوست را در مراحل اولیه درمان کنید خیلی بهتر است. برای درمان یبوست می توانید از داروهای طبیعی مانند آبمیوه های خانگی استفاده کنید. آن ها سرشار از آب، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به بهبود حرکات روده شما کمک می کند. اما اگر پس از مصرف آب میوه همچنان با این مشکل مواجه بودید، هر چه زودتر با پزشک خود مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان