افزایش تمرکز کودکان؛ با این ۵ ماده غذایی به تقویت تمرکز کودکان کمک کنید!

توسطپناه امینی

آبان ۲۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : دی ۲۲, ۱۴۰۱ ,
افزایش تمرکز کودکان

تغذیه مناسب برای کودکان مهم است، به خصوص در سال هایی که سرعت رشد آن ها بالا است. توصیه می‌شود در این سالها از خوردن برخی مواد غذایی که می‌تواند سلامت مغز، رشد و تکامل آنها را تقویت کند، استفاده کنید. این غذاها غنی از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، فولات، آهن، ید، روی، کولین و ویتامین های A، B12 و D است. ما در این نوشتار در بخش سلامتی خبرنامه غذاهایی را معرفی می‌کنیم که به افزایش تمرکز کودکان کمک می‌کنند. پس با ما همراه باشید!

مطلب مرتبط: آنفولانزای جدید در کودکان؛ علل، علائم و نحوه پیشگیری

1. اسموتی های سوپرفود (ابرخوردکی)

استفاده از اسموتی ها یک روش عالی برای گنجاندن مواد مغذی سالم در رژیم غذایی کودکان هستند. به کودکانی که سخت غذا می‌خورند و از هر غذایی خوششان نمی‌آید اسموتی بدهید. در اسموتی‌های کودکان اسفناج که سرشار از فولات و فیبر است بریزید. همچنین می‌توانید از دانه‌های چیا یا گردو برای تامین اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و پروتئین مورد نیاز بدن استفاده کنید. اگر می‌خواهید طعم فوق العاده ای داشته باشد تا کودکتان با علاقه میل کند پس به آن زغال اخته غنی از آنتی اکسیدان اضافه کنید. همچنین برای اسموتی از ماست ساده و بدون شیرینی که سرشار از پروبیوتیک های سالم برای روده است استفاده کنید.

اینجا بخوانید: معما هوش؛ آیا می توانید تشخیص دهید کدام یک از کودکان دختر هست؟

2. سبزیجات سرخ کرده ترد

بچه ها اغلب طرفدار سبزیجات پخته نیستند. اما یک راه عالی برای گنجاندن آن ها به رژیم غذایی کودک تان این است که سبزیجات رنگارنگی را انتخاب کنید که آن ها دوست دارند و سپس سرخ کنید تا ترد شوند. حتما کودکتان از این دستور پخت خوشش خواهد آمد. همچنین می‌‌توانید روی آن ادویه ‌هایی مانند پونه کوهی و فلفل چیلی یا هر ادویه دیگری که کودک تان به آن علاقه دارد را همراه با مقداری سس مایونز اضافه کنید.

مطلب مرتبط: ۲۱ میان وعده آسان و سالم برای کودکان

3. حمص غذایی برای افزایش تمرکز کودکان

حبوبات سرشار از آهن، روی، پروتئین و فیبر هستند که همگی برای رشد مغز ضروری است. اگر کودک شما از خوردن غذاهای حاوی حبوبات لذت نمی‌برد، می‌‌توانید آن را از طریق حمص به رژیم غذایی اش وارد کنید. سعی کنید به جای خرید حمص آماده آن را در خانه، تهیه کنید. بچه ها از خوردن حمص لذت می‌برند. پس اگر می‌خواهید به افزایش قدرت تمرکز کودک خود کمک کنید حمص آماده کنید و آن را با کراکر، گوجه گیلاسی، خیار، هویج یا برش های سیب ترکیب کرده و به فرزند خود بدهید.

لینک مرتبط: ارتباط سطح ویتامین D بدن مادر در دوران بارداری با ضریب هوشی کودکان

4. افزایش تمرکز کودک با تخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی ویتامین های A، D و B12 به همراه کولین است. کولین به رشد مغز و تقویت حافظه بلند مدت کمک می‌کند. تخم ‌مرغ همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E است. شما می‌توانید دستور العمل‌های مختلفی از تخم‌ مرغ را بر اساس علاقه فرزندتان به برنامه غذایی اش اضافه کنید.

لینک مرتبط: ۴ ویژگی شخصیتی کودکان و روش های پرورش استعداد آن ها

5. ماهی قزل آلا

اگر کودک شما در سنین پایین به خوردن ماهی علاقه دارد، پس مشکلی ندارید. اما اگر ماهی نمی‌خورد باید این خوراکی مغذی را در سنین رشد در رژیم غذایی اش اضافه کنید. ماهی قزل آلا سرشار از پروتئین های کم چرب و غنی از ویتامین است. از طرفی ماهی سالمون نیز برای کودکان خردسال نرم و خوشمزه است. منبع خوبی از ویتامین B12 و امگا 3 است که سبب رشد مغز و خلق و خوی شادتر در آن ها می‌شود.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *