جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

همه ما می‌دانیم که عطر و طعم غذاها می‌تواند مشتری بیشتری برای رستوران‌ها جذب کند. با این حال، این تنها جنبه برای طرفداران دائمی ‌یک رستوران نیست. بلکه استفاده درست از رنگ ها نیز باعث جلب توجه می‌شود. صاحبان رستوران ها با دکور و انتخاب رنگ ها حتی اشتهای مشتریان بی میل را افزایش می‌دهند. بنابراین تاثیر رنگ ها بر اشتها را فراموش نکنید.

مطلب مرتبط: لاغری با رنگ ها؛ آیا رنگ بشقاب تان به کاهش وزن کمک می‌ کند؟

تاثیر رنگ بر اشتها

باور کنید یا نه، برخی از رنگ‌ها می‌توانند اشتها را تحریک یا به کل آن را از بین ببرند. اگر برای مشتریان خود پیش غذا یا دسر هم سرو می‌کنید، پس حتما باید در مورد رنگ‌ها و تأثیر آن ها بر مغز انسان فکر کنید. ما در این مطلب از رنگ هایی که باعث افزایش اشتها یا کاهش آن می‌شود صحبت می‌کنیم. اگر تصمیم دارید از رنگ ها برای افزایش یا کاهش اشتها استفاده کنید، حتما این مطلب جذاب را بخوانید.

رنگ هایی که باعث افزایش اشتها می‌شوند

این رنگ ها به افزایش اشتهای شما کمک می‌کنند. اگر از آن دست آدم‌ها هستید که میل زیادی به غذا خوردن ندارید، با استفاده از این رنگ‌ها می‌توانید کمی بیشتر غذ بخورید.

لینک مرتبط: روانشناسی رنگ ها: رنگ مورد علاقه تان چه چیزی در مورد شخصیت تان می گوید؟

1. قرمز

این رنگ روشن انرژی زا است و حواس را تحریک می‌کند که منجر به تحریک اشتهای می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از فست فودهای زنجیره ای رنگ قرمز را در تابلو و دکور خود استفاده می‌کنند.

2. زرد

خیلی از رستوران ها رنگ زرد را در دکوراسیون خود استفاده می‌کنند، زیرا به افزایش اشتها کمک می‌کند. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا بسته های چیپس و ساندویچ مک دونالد قرمز و زرد هستند؟ این ترکیب رنگ پیام قدرتمندی از گرسنگی به مغز شما می‌فرستد.

مطلب مرتبط: رنگ مناسب اتاق خواب زوجین؛ با رنگ‌های مناسب، فضایی بی نظیر خلق کنید!

3. سبز

طبیعت مترادف این رنگ است، بنابراین جای تعجب نیست که این رنگ می‌تواند آرامش بخش باشد. به همین دلیل است که بیمارستان‌ها و ادارات اغلب رنگ سبز را در طراحی داخلی خود استفاده می‌کنند، زیرا این رنگ به افراد به محیطی استرس‌زا آرامش می‌بخشد.

مطلب مرتبط: ترندهای رنگ ۲۰۲۲ که می توانید هنگام تزئین خانه خود از آنها استفاده کنید

4. سفید

رنگی که با معصومیت و پاکی مرتبط است، باعث می‌شود مغز برخلاف همیشه که به فکر سلامت بدن است، دست از مراقبت برداشته و باعث افزایش اشتها شود. در این مواقع افراد دست به خوردن تنقلات می‌زنند و پرخوری می‌کنند.

تاثیر رنگ ها در سرکوب اشتها

همچین باید بگوییم رنگ هایی نیز وجود دارند که بر خلاف افزایش اشتها، باعث سرکوب حس گرسنگی می‌شوند.

لینک مرتبط: معنی رنگ ها در کشورهای جهان چیست؟

5. تاثیر رنگ ها بر اشتها؛ آبی

اگر به دنبال افزایش اشتها هستیداز این رنگ دوری کنید، زیرا اشتها را سرکوب می‌کند. از آن جایی که در طبیعت میوه ها و سبزیجات کمی‌وجود دارد که از رنگ های آبی تشکیل شده باشد، ناخوداگاه ذهن و معده نیز به آن واکنش نشان می‌دهد. در واقع، در رژیم های کاهش وزن به افراد توصیه می‌شود که هنگام غذا خوردن از بشقاب‌های آبی استفاده کنند. با این روش می‌توانند از پرخوری دست بردارند.

در این مطلب: ۱۰ بهترین رنگ برای اتاق مطالعه که آرامش و تمرکز را برای تان فراهم می کند

6. قهوه ای، خاکستری و سیاه

همه این رنگ ها با کاهش اشتها همراه هستند. زیرا مواد غذایی خاکستری و سیاه تصاویری از کپک و پوسیدگی را تداعی می‌کنند، در حالی که قهوه ای می‌تواند تداعی کننده غذای سوخته یا خیلی برشته شده باشد.

مطلب مرتبط: معنی گل ها؛ هر رنگ نماد از چیست؟

کلام پایانی

امیدواریم بتوانید به درستی از تاثیر رنگ ها بر اشتهای خود استفاده کنید. همچنین دفعه بعد که وارد رستوران می‌شوید، به رنگ دیوارها، بشقاب‌ها یا حتی صندلی‌های آن‌ها توجه کنید! احساس خود را تجزیه و تحلیل کنید؟ ببینید آیا پس از وارد شدن به رستوران به شدت گرسنگی تان افزوده شده یا حس می‌کنید، چندان هم گرسنه نیستید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان