چای خواب آور؛ ۷ چای و دمنوش موثر که کیفیت خواب تان را بهبود می‌دهند!

چای خواب آور خوراکی هایی که باعث سقط جنین می شوند

نداشتن 7 ساعت خواب منظم و با کیفیت در طول یک شبانه روز با بیماری‌هایی مانند دیابت، افزایش وزن، فشار خون بالا، افسردگی، بیماری قلبی و سکته همراه با افزایش خطر مرگ همراه است. اگر اختلال خواب دارید و نمی‌توانید به راحتی بخوابید، دمنوش‌های گیاهی زیادی وجود دارند که می‌‌توانند به شما کمک کنند تا خوابی منظم داشته باشید. به هر حال، مردم صدها سال است که از این چای‌ها به عنوان دارویی برای خواب با کیفیت استفاده می‌‌کنند. ما نیز در این نوشتار به معرفی چای خواب آور پرداخته ایم که می توانند به شما در داشتن خواب منظم کمک کند.

با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

مطلب مرتبط: دمنوش برای سرماخوردگی؛ قدرت این ۷ دمنوش را دست کم نگیرید!

7 چای خواب آور برای کمک به بهبود خواب

برای منظم شدن خواب خود این چای‌ها را امتحان کنید:

  1. چای بابونه

چای بابونه یکی از بهترین چای‌ها برای بهبود خواب است که به بهبود کیفیت خواب کمک کند. همچنین این چای شیرین یک ماده درمانی موثر برای اختلال اضطراب فراگیر به حساب می‌آید.

هرچند شواهد علمی‌زیادی مبنی بر تاثیر بابونه بر درمان بی خوابی وجود ندارد اما این چای می‌تواند بر احساس سرگیجه و بی خوابی افراد کمک کند. چای بابونه نه تنها سبب خواب منظم می‌شود بلکه استرس و اضطراب را نیز از بین می‌برد.

مطلب مرتبط: ۵ چای تقویت کننده قوای جنسی + روش های درمان طبیعی

  1. چای بادرنجبویه

دمنوش یا چای بادرنجبویه سبب کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود و به شما کمک می‌کند خواب راحتی داشته باشید. در واقع طعم این چای گیاهی از خانواده نعناع است، اغلب در رایحه درمانی استفاده می‌شود. اما عصاره بادرنجبویه می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. از طرفی چای بابونه از چای‌های خواب آور است که به کیفیت خواب شما نیز کمک می‌کند. همچنین طبق تحقیقات انجام شده، مکمل بادرنجبویه می‌تواند به کاهش افسردگی، اضطراب، استرس و اختلالات خواب در افراد مبتلا به درد مزمن قفسه سینه کمک کند.

  1. چای گل ساعتی

از بهترین چای‌ها برای بهبود خواب می‌توان از چای گل ساعتی نام برد. این چای به کاهش اضطراب و کیفیت خواب کمک می‌کند. نوشیدن دمنوش گل ساعتی راهی شگفت‌انگیز برای آرامش پس از یک روز پر استرس است. بنشینید، جرعه جرعه چای بنوشید و یک خواب پر از آرامش را تجربه کنید.

لینک مرتبط: ۹ دمنوش خواب آور که شما را از بی خوابی نجات می‌ دهد

  1. چای نعناع فلفلی بهترین چای خواب آور

دمنوش خواب آور نعناع فلفلی بدون کافئین بوده و شل کننده عضلات است. این چای همچنین به بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک می‌کند. هرچند تحقیقات زیادی در مورد چگونگی تاثیر چای نعناع بر خواب صورت نگرفته است – اما بهترین ویژگی آن نداشتن کافئین است. بنابراین لازم نیست نگران این باشید که این نوشیدنی می‌تواند خواب شما را مختل کند. با این حال، طبق تحقیقات انجام شده روی روغن نعناع نشان داده که این روغن یک شل کننده عضلات است. همچنین اگر به طور به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستید، می‌تواند به آرام کردن شکم کمک کند. این یکی از راه‌های آسان برای رسیدن به حداکثر آرامش در هنگام خواب است.

در این مطلب: ۹ عارضه جانبی چای نعناع فلفلی برای سلامت بدن

  1. ریشه سنبل الطیب

دمنوش خواب آور ریشه سنبل الطیب بر کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب موثر است. قرن‌ها است که از این گیاه به عنوان خواب آور استفاده می‌شود. طبق مطالعات انجام شده ریشه سنبل الطیب می‌تواند به بهبود کیفیت خواب و کاهش علائم اضطراب کمک کند.

  1. ریحان مقدس، چای خواب آور فوق العاده موثر

گیاه ریحان مقدس به کاهش استرس، اضطراب و احساس افسردگی در افراد کمک می‌کند. گیاه تولسی یا ریحان مقدس بومی‌هند است که می‌تواند به کاهش استرس، اضطراب و درمان افسردگی در افراد موثر باشد. همچنین می‌تواند به رفع اختلال خواب کمک کند.

لینک مرتبط: فواید چای گل رز؛ ۸ مزیت چای گل رز برای سلامتی + عوارض جانبی

  1. اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یکی از بهترین گیاهان برای کاهش استرس و درمان اضطراب است. نه تنها می‌توانید چای اسطوخودوس را به عنوان چای‌های خواب آور بنوشید بلکه می‌توانید از رایحه آن در حمام و خانه خود نیز استفاده کنید. یا آن را در ترکیب لوسیون و بمب حمام خود استفاده کنید. اسطوخودوس آرام بخش است و عطر خوبی نیز دارد.

  • این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:

حرف زدن در خواب: چگونه صحبت کردن در خواب را متوقف کنیم؟

۴ مهترین خواص درمانی روغن نعناع و بهترین راه های استفاده از آن

بهترین دمنوش ‌های پاییزی که گرمابخش روزهای سرد سال هستند!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *