جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

برنج می‌تواند کلسترول و فشار خون بالا را کاهش دهد. در واقع، رژیم برنج می‌تواند سبب کاهش فشار شود. علاوه بر این، ممکن است خطر بیماری قلبی و دیابت را نیز به حداقل برساند. داشتن برنج در رژیم غذایی ضروری است زیرا سرشار از کربوهیدرات است. کربوهیدرات‌ها سبب ایجاد انرژی در بدن شما می‌شود. همچنین منبع غنی ویتامین B است که به بهبود سلامت سیستم عصبی کمک می‌کند. در صورتی که تمایل دارید دیگر جنبه‌های رژیم برنج را بدانید با ما در این نوشتار همراه باشید.

در این مطلب: با این عادات غذایی به حفظ توده عضلانی خود کمک کنید!

رژیم برنج

رژیم برنج یک رژیم غذایی کم کالری و کم سدیم است که توسط دکتر والتر کمپنر در سال 1939 ایجاد شد. دکتر کمپنر در حین کار به عنوان استاد در دانشگاه دوک در دورهام، کارولینای شمالی، یک رویکرد رژیمی ‌برای کمک به بیمارانش برای کاهش فشار خون، بهبود عملکرد کلیه و کنترل چاقی ایجاد کرد.

  • برنج پر از کربوهیدرات‌های پیچیده و کم سدیم است
  • هضم کربوهیدرات‌های پیچیده زمان بیشتری می‌برد و حس گرسنگی را کاهش می‌دهد.
  • مصرف کم سدیم ممکن است بدن را از ذخیره وزن اضافی آب جلوگیری کند و فشار روی کلیه‌ها را کاهش دهد.
  • این رژیم ابتدا با یک رژیم کم کالری (800 کالری در روز) مجاز است که سپس تا 1200 کالری در روز افزایش می‌یابد.

التهاب یکی از مهم ‌ترین عوامل چاقی است و رژیم غذایی با سدیم بالا سبب شدت التهاب می‌شود. بنابراین در مرحله اول رژیم برنج، تاکید خاصی بر محدود کردن نمک برای از بین بردن نفخ صورت می‌‌گیرد و در طول رژیم ادامه می‌‌یابد تا روند کاهش وزن به آرامی‌و بدون ایجاد التهاب در فرآیند سم ‌زدایی چربی ادامه یابد.

مطلب مرتبط: چربی های مفید برای بدنسازی؛ ۵ چربی ضروری که بدنسازها باید در رژیم غذایی شان بگنجانند

علاوه بر این رژیم برنج علاوه بر این که یک رژیم کم نمک است، یک رژیم غذایی کم چرب نیز هست. این برنامه غذایی برای کسانی که مبتلا به بیماری کبد چرب هستند خیلی مناسب است، زیرا می‌تواند به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک کند. به طور خلاصه کم کالری بودن، سدیم کم و فیبر بالا سبب محبوبیت این رژیم در بین مردم شده است. حال، بیایید ببینیم در این رژیم باید چه غذاهایی مصرف کنیم و از خوردن چه غذاهایی اجتناب کنیم.

برنج سفید یا برنج قهوه ای؟

مصرف برنج سفید و برنج قهوه ای در این رژیم غذایی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید برنج سفید بخورید! اما اگر به برنج قهوه ای علاقه دارید، از برنج قهوه ای استفاده کنید. برنج قهوه ای از آن جایی که حاوی فیبر رژیمی ‌بیشتری است، سالم تر تلقی می‌شود. اما از نظر طعم، برنج سفید خوش طعم تر است. شاید هم بافت جویدنی برنج قهوه ای را بیشتر دوست داشته باشید (پخت آن زمان بیشتری می‌برد و باید حداقل قبل از پخت 20 دقیقه خیس شود). اما خوردن آن در این رژیم غذایی، کار دشواری است. بنابراین، بهتر است از آن تنها دو بار در هفته مصرف کنید. همچنین برای بهبود سلامت خود باید به بعضی نکات دیگر نیز توجه کنید:

مطلب مرتبط: بهترین برنامه غذایی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا چیست؟

تغییر سبک زندگی همراه با رژیم برنج

  • شما باید مراقب خواب خود باشید. کم خوابی یکی از دلایل دیگر برای تجمع سموم در بدن است. رادیکال‌های مضر اکسیژن آزاد DNA شما را تغییر می‌‌دهند و سبب بروز بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و بیماری قلبی می‌شود.
  • حداقل پنج دقیقه در روز مدیتیشن کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید. حتما از همان ابتدا متوجه تغییرات در سطح انرژی و خلق و خوی خود خواهید شد.
  • حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید. می‌توانید مرکبات، برگ نعناع، ​​زنجبیل و خیار را اضافه کنید تا آب خوش طعمی‌بنوشید.
  • در فواصل منظم غذا بخورید. نامنظم غذا خودن فقط سبب ضعیف شدن استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و عملکرد مغز شما می‌شود.

حتما در کنار رژیم غذایی خود از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید تا تناسب اندام و شادی خود را حفظ کنید.

چه کسانی باید از رژیم برنج پیروی کنند؟

  • کسانی که فشار خون بالا دارند
  • بیماران دیابتی
  • آن‌هایی که بیماری قلبی دارند
  • کسانی که از نارسایی مزمن کلیه رنج می‌برند
  • افراد با کلسترول بالا
  • کسانی که به گلوتن حساس هستند باید از این رژیم پیروی کنند.

برنج در واقع غذایی است که پتاسیم کمی‌دارد، و برای افرادی که سطح پتاسیم بالاتری در بدن دارند، ایده آل است. با این حال، کسانی که پتاسیم پایینی دارند، باید از برنج پرهیز کنند و مواد غذایی با پتاسیم بیشتری مصرف کنید زیرا مقدار کم آن می‌تواند سلامت بدن شما را با خطر مواجه کند.

مطلب مرتبط: کاهش میل و ولع خوردن: ۵ روش موثر برای مقابله با هوس‌های غذایی

فواید رژیم برنج

رژیم برنج به سلامت قلب کمک می‌کند. سبب کاهش چربی بدن می‌شود. همچنین به کاهش سطح کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. با این رژیم می‌توانید از دیابت نوع دو جلوگیری کنید.

عوارض رژیم برنج

هرچند رژیم غذایی فواید زیادی برای سلامت بدن دارد اما بدن شما را با کمبود تغذیه سالم رو به رو می‌کند. ممکن است از این نوع رژیم خسته شوید و احساس گرسنگی کنید. کمی‌هم حس تحریک پذیری دارد و ممکن است سبب ایجاد تهوع و منجر به ضعف در بدن شود. ضمنا باید گفت این رژیم غذایی اجازه دریافت پروتئین یا چربی زیاد را به بدن نمی‌‌دهد، که می‌تواند برای برخی افراد مشکل ساز باشد. به ویژه زنان باید بین 20 تا 35 درصد کالری روزانه خود را از چربی دریافت کنند، زیرا چربی در رژیم غذایی برای تولید هورمون ضروری است.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی بر اساس گروه خونی؛ بهترین صبحانه برای گروه خونی O کدام است؟!

کلام پایانی

دکتر والتر کمپنر رژیم برنج را در سال 1939 به عنوان یک رژیم غذایی کم کالری و کم سدیم طراحی کرد. غذاهای پر کربوهیدرات پیچیده، با حداقل لبنیات و سدیم کم بخشی از این رژیم هستند. رژیم برنج برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی مفید است. با این حال، این رژیم غذایی بسیار محدود است. زیرا می‌توانید رژیم برنج را تنها زمانی استفاده کنید که بیماری خواصی دارید و هیچ رژیم غذایی دیگری مناسب آن نیست. اگر به دنبال رژیمی‌هستید که به کاهش وزن شما کمک کند از آن استفاده کنید. با این حال قبل از مصرف این رژیم، با پزشک خود صحبت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان