جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

در روزهای گذشته تب فستیوال دیوالی حسابی داغ بود. به طوری که حتی در تمام فضای مجازی اسم این جشنواره پیچید. به همین دلیل نیز تقاضا برای تور هند در این چند روز افزایش یافته است. اما چرا این جشنواره تا این حد شهرت جهانی پیدا کرده است؟ کدام کشورها برگزار کننده‌ی آن هستند و چگونه می‌توان این فستیوال را از نزدیک دید؟

دیوالی؛ برگرفته از دل افسانه‌های هندی

جشنواره دیوالی اولین بار در سال 527 قبل از میلاد توسط هندی‌ها به مدت 5 روز برگزار شد. دلیل برگزاری این جشن نیز، گرامی‌داشت دو موضوع متفاوت بود. نخست اینکه بسیاری معتقدند، این فستیوال به دلیل بازگشت لرد راما به روستاها و چراغانی کردن مسیر به افتخار او پس از پیروزی مقابل بر شاه تاریکی “راوانا” برگزار می‌شود. شاهی که طبق افسانه‌ها چند سر و دست داشت و اعمالی شیطانی علیه مردم انجام می‌داد.  برخی از هندوها هم معتقدند این پنج روز، به دلیلی غلبه شاه کریشما بر دیوی به نام “ناراکاسورا” جشن گرفته می‌شود. او پس از نبرد با این شیطان توانست مردمانش را از بند بردگی رها کند.

هر یک از روزهای دیوالی به چه معناست؟

در واقع هندوها این جشن را نماد پیروزی خیر بر شر، نور بر تاریکی و عقل بر جهل می‌دانند. به همین دلیل هم در پنج روز متوالی جشن‌هایی را به منظور موضوعات مختلف برگزار می‌کنند. تمامی این موضوعات در کنار هم باعث تشکیل این رویداد شده‌اند.

  1. دانتراس (Dhanteras) : روز اول صرفا به الهه‌ی ثروت اختصاص دارد. مردم در چنین روزی فقط به خرید کردن می‌پردازند و این الهه را می‌پرستند.
  2. ناراکا چاتورداشی: در این روز شیطان ناراکاسورا توسط کریشنا کشته شد. به همین دلیل از ساعات اولیه صبح مردم به انجام مراسمات مذهبی و سپس به برگزاری جشن می‌پردازند.
  3. لاکشی پوجاما: روز سوم اوج جشنواره محسوب می‌شود که مردم در آن به انجام عبادت و چراغانی کردن خانه‌ها و معابد می‌پردازند. معمولا در تقویم ملی هند، روز سوم دیوالی تعطیل رسمی اعلام می‌شود.
  4. گواردان پوجا: در روز چهارم مردم به پخت و پز غذاهایی از آرد گندم، سبزیجات برنج می‌پردازند و سپس آن را به کریشنا تقدیم می‌کنند.
  5. بای دوج (Bhai dooj): طبق افسانه‌های اساطیری کریشنا پس از کشتن دیو شیطانی به دیدن خواهرش می‌رود. به همین دلیل هم در روز پنجم مردم به خواهران و برادران خود هدیه می‌دهند. اگر تور هند را در ایام دیوالی رزرو کردید، هدیه دادن به خواهر یا برادر خود را در روز بای دوج فراموش نکنید.

پیروان چه مذاهبی در جشنواره دیوالی شرکت می‌کنند؟

با اینکه این جشن مخصوص هندوهاست اما مسلمانان و بودایی‌ها نیز بخشی از این جشنواره به شمار رفته و در آن حضوری فعال دارند. در این مراسم مردم به چراغانی کردن محله‌ها و خانه‌ها، پخت و پز شیرینی، هدیه دادن به دیگران ، آتش بازی و دید و بازدید می‌پردازند. همچنین نظافت خانه‌ها و خرید طلا، نقره و لوازم آشپزخانه در این 5 روز از رسوم این فستیوال هستند.

در کدام کشورها دیوالی را ببینیم؟

هرچند که اصل این جشن‌ها به هند و کشورهای وابسته به آن از نظر فرهنگی یعنی نپال، فیجی و سریلانکا برگزار می‌شود. اما می‌توانید در کشورهای دیگری مانند سنگاپور، تایلند، مالزی و حتی ترنینداد و توباگو از جشنواره گفته شده دیدن کنید. با رزرو بیشتر تورهای آسیای شرق از این جشنواره به سبک‌های مختلف بازدید خواهید کرد. همچنین در ترنینداد و توباگو نیز 18 درصد مردم هندو هستند. به همین دلیل این رویداد در آن به صورت سالانه جشن گرفته می‌شود.

برگزاری دیوالی به صورت متفاوت در هر کشور

در برخی از کشورهای دیگر هم بودایی‌ها با اقتباس از آنان دیوالی را فرصتی برای برپایی جشن می‌دانند. به طور مثال هرساله مسافرین زیادی تور تایلند را در زمان برگزاری فستیوال ذکر شده رزرو می‌کنند تا علاوه بر انجام تفریحات مختلف با رسم و رسوم این رویداد آشنا شوند. در تایلند این رویداد به گستردگی هند برگزار نمی‌شود. اما در صورتی که تور پوکت یا پاتایا را رزرو نمایید، امکان استفاده از غذاهای مختلف در تخفیف‌های جشنواره را خواهید داشت.

تاثیر دیوالی بر جذب گردشگر از کشورهای مختلف

مسافرین زیادی در سراسر دنیا تمایل به دیدن جشنواره دیوالی از نزدیک دارند. به همین دلیل هم تقاضای سفر به کشورهای برگزار کننده‌ی این فستیوال بسیار زیاد می‌شود. بسیاری با رزرو تور هند، تور سنگاپور یا تور مالزی و تایلند قصد دیدن چنین فستیوال با شکوهی را دارند که دلیل آن کنجکاوی گردشگران برای آشنایی با دیوالی است.

چالش‌های مسافران تور هند در زمان برگزاری دیوالی

برخی از مسافران با تصور خوش‌گذرانی در دیوالی (بزرگ‌ترین جشن هندی) تور هند را رزرو می‌کنند. در حالی که به صورت کلی این فستیوال یک برنامه‌ی ملی مذهبی است و فقط بخشی از مسافران می‌توانند از جشنواره لذت ببرند. اما برای اینکه بتوانید از حضور در زمان برگزاری جشنواره بهره و لذت کافی را ببرید، برنامه‌ی زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

  1. هتل‌های میراث فرهنگی را برای اقامت انتخاب کنید تا در آن‌ها برنامه‌های این رویداد برای شما اجرا شود.
  2. در صورتی که در تور هند، یک لیدر همراه شما است، به همراه او به خیابان‌های تزئین شده سر بزنید. همچنین می‌توانید به بازارچه‌های سنتی مختلف رفته و به خرید بپردازید.
  3. در صورتی که توانستید مدتی را برای آشنایی با سنت‌های هندو در این ایام با یک خانواده‌ی هندی بگذرانید.
  4. سعی کنید بیرون از هتل قدم گذاشته و آتش بازی و ترقه بازی کودکان را ببینید.
  5. شیرینی‌های هند در ایام دیوالی شهرت زیادی دارند، حتما آن‌ها را میل کنید.

کدام مقاصد برای دیدن دیوالی مناسب هستند؟

فستیوال دیوالی در شهرهای کشور هند با شکوه زیادی برگزار می‌شود. به همین دلیل به شما رزرو تور هند یا تور مثلث طلایی هند را پیشنهاد می‌کنیم. سه شهر جیپور، دهلی و آگرا هر کدام به سبک خودشان فستیوال را برگزار می‌کنند. البته می‌توانید با رزرو تور سریلانکا هم از جشنواره لذت کافی را ببرید. زیرا در سریلانکا نیز جشنواره با شکوه بسیار زیادی درست مانند هند برگزار می‌شود.

قیمت تور هند در ایام برگزاری فستیوال چقدر است؟

به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به دیوالی، قیمت تور هند و سایر کشورهای شرق آسیایی مذکور تفاوت زیادی با سایر ایام سال ندارند. با این وجود به دلیل افزایش تقاضا بهتر است، تور هند یا سایر پکیج‌های مسافرتی مدنظرتان را برای دیدن جشنواره حدود دو هفته زود‌تر رزرو نمایید.

چگونه تور هند یا سایر کشورهای شرق آسیا را رزرو کنید؟

برای رزرو تورهای شرق آسیا می‌توانید به سایت نهال گشت مراجعه کرده یا با شماره‌ی 02633143 تماس بگیرید. این آژانس مسافرتی با پشتیبانی 24 ساعته بیشترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از این شرکت سایر پکیج‌های مسافرتی به مقصد شرق آسیا نظیر تور چین، مالدیو و غیره را رزرو کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان